Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2012 #21 Skrevet 13. desember 2012 Læreren har sikkert snakket med barna om at det skal bakes og hvordan det skal foregå. Hvis det er viktig for ts at barnet hennes får være med, må hun sørge for å følge med, og være en rollemodell for barnet, og ikke syte på nett om at ikke skolen ordnet hennes foreldreoppgave.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #22 Skrevet 13. desember 2012 Barn som ikke klarer å lese, klarer heller ikke lese ukeplanen og er avhengi av foreldre som forteller dem hva som står der! Så dette er ikke barnet sine forpliktelser! Anonym poster: 3028264cd4b0681499f6712f7dfd8152 Jeg tar det som en selvfølge at ungene har fått muntlig beskjed i klasserommet. Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 13. desember 2012 #23 Skrevet 13. desember 2012 Veldig trist at barnet ikke fikk bake. Men er litt enig i de som skriver at dette var det du som rota til. Men hvis det var bare hun som ikke fikk bake pga av manglende forkle syns jeg skolen kunne kostet på seg en telefonsamtale til deg og spurt om det var greit at hun bakte i egne klær. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #24 Skrevet 13. desember 2012 Men hvis det var bare hun som ikke fikk bake pga av manglende forkle syns jeg skolen kunne kostet på seg en telefonsamtale til deg og spurt om det var greit at hun bakte i egne klær. Både enig og uenig - teoretisk sett kunne de sikkert det. Men med et stramt tidsbudsjett er det ikke sikkert at det er tid til denslags. Gjør de det for TS' datter må de også gjøre det for andre unger i tilsvarende situasjoner. Det er heller ikke rettferdig å sette hele klassen på vent fordi én unge/mor har glemt seg bort. Du kan argumentere med at det er snakk om kun noen få minutters ventetid, men unger på den alderen kan være fryktelig utålmodige. Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #25 Skrevet 13. desember 2012 Klart det var mor som rotet dette til, da ikke alle 6-åringer klarer å ta ansvar for dette selv. Noen 6-åringer hadde klart det, men langt i fra alle, jeg jobber selv med 6-åringer på en skole. MEN det skal ikke gå ut over ungen. Jeg jobber som sagt på en skole og vi har baket lussekatter vi og, og ikke alle hadde forkle med seg og det gjorde ikke noe. Griser man så har folk flest en vaskemaskin hjemme, mel ol. går bort i vask. Elevene har også skiftetøy liggende på skolen. Vi har ikke forkle liggende, det er ikke noe en skole må ha. Vi ringte ikke hjem da det tar tid og de fleste foreldrene jobber og hadde nok blitt irritert for å bli forstyrret bare pga dette. Vi opplever ofte at noen foreldre dessverre blir irriterte på oss når vi ringer og forteller at deres barn har gjort mye verre ting, som å mobbe eller sloss, enn å glemme et forkle og risikerer å grise på klærne. Barna griset uansett veldig lite da det var oss voksne som hadde laget deigen. Jeg skjønner godt at du reagerer TS Anonym poster: 20e67b2db97b779dcd5a613ad5d0bb7a 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #26 Skrevet 13. desember 2012 Læreren har sikkert snakket med barna om at det skal bakes og hvordan det skal foregå. Hvis det er viktig for ts at barnet hennes får være med, må hun sørge for å følge med, og være en rollemodell for barnet, og ikke syte på nett om at ikke skolen ordnet hennes foreldreoppgave. Det er jo et åpent forum, hvor man kan spørre om folks meninger og diskutere saker! Det handler ikke om syting, man må kunne få si sin mening og spørre om andres! Ofte kan man også ved å få flere uavhengige synspunkter også se saken fra en annen side enn det man gjorde i utgangspunktet... Anonym poster: 3028264cd4b0681499f6712f7dfd8152 1
Gjest pysepusen Skrevet 13. desember 2012 #27 Skrevet 13. desember 2012 Jeg tar det som en selvfølge at ungene har fått muntlig beskjed i klasserommet. Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2 Hvor mange elever husker slike beskjeder da? TS - jeg synes ikke noe om avgjørelsen til læreren her. Det hadde ikke vært verre enn å ta et kjøkkenhåndkle og bruke det som forkle. Jeg hadde blitt kjempeirritert selv. 1
redchilli Skrevet 13. desember 2012 #28 Skrevet 13. desember 2012 Rart at de ikke hadde et forkle som barnet kunne låne. Syns læreren var veldig urimelig. Hadde vel ikke skadet om hun bakte uten forkle? Hadde vel bare blitt litt gris på klærne i verste tilfelle..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #29 Skrevet 13. desember 2012 Hadde vel bare blitt litt gris på klærne i verste tilfelle.. Ja, akkurat. Om foreldre fra helvetes dypeste avgrunn skulle finne ut at gullungen hadde sølt på klærne sine i skolens regi kunne de fort ha stelt i stand bråk. Jeg forstår godt at lærere ikke ønsker å risikere å få sinte foreldre på nakken. At TS er snill og grei og tar bakesøl med et smil kan ikke læreren vite. Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2 2
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #30 Skrevet 14. desember 2012 Det var skikkelig dårlig gjort. En liten 6-åring skal ikke holdes ansvarlig for å huske på å ta med seg slike ting (hadde det enda vært en 6.klassing!), og bør ikke straffes for at foreldrene har glemt. Skolen burde funnet en løsning, og latt barnet i det minste PRØVE uten forkle. Høres ut på ut i fra hva flere her skriver at ungene flest ruller seg rundt i deigen og kaster melposen over seg etterpå, og det er så sterk overdrivelse. "Du har glemt forkleet. Det betyr at du egentlig ikke kan være med å bake. Hvis du er veldig forsiktig, så kan vi likevel la deg prøve og se hvordan det går, men blir det mye søl så må du nesten vente til neste gang så du ikke ødelegger de fine klærne dine." Oi, vanskelig. Da har i det minste barnet fått en sjanse.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #31 Skrevet 14. desember 2012 Herregud, synes det der var håpløst av lærerene. Det er jo bare å pakke ungen delvis inn i en plastpose. Hva er det som foregår på skoler nå til dags egentlig? Alt etter en oppskrift hvor kreativitet hos lærere ikke er tillatt? Eller bryr ikke de seg om barna? Det må da være veldig trist å bli straffet fordi moren er surrete. Anonym poster: f8ca1779c7e80cee7de22cd2981b004b
fresia Skrevet 14. desember 2012 #32 Skrevet 14. desember 2012 jeg skjønner veldig godt at du reagerer på dette - det går virkelig ikke an!! å ekskludere et barn fra en aktivitet bare fordi hun ikke har med forkle? det er jo ikke nødvendig å ha forkle for å kunne bake. det eneste er at det kan bli litt mel på genseren, men hva gjør vel det? (ser at noen skriver her at hvis hun hadde fått bake så hadde hun kommet hjem med ødelagte klær. klær tåler å få litt mel på seg!). synes dette var kjempedårlig og barnslig gjort fra læreren sin side. det er helt vanlig å glemme ting av og til og dette var jo tross alt bare en liten filleting. føler jeg blir litt provosert nå... 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #33 Skrevet 14. desember 2012 Jøss, er det ingen av dere som tenker på den hygieniske biten?? Hun hadde verken hodeplagg eller forkle med seg, og kunne derfor ikke være med å bake. Regler og marhygiene er viktig! Men selvføgelig synd for jenta at mor glemte dette... Jeg synes det var helt riktig gjort, så lenge skolen ikke har ett reserve sett eller to for slike tilfeller. Anonym poster: 35c1ab435f992317918e2444335f0360 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #34 Skrevet 14. desember 2012 Jøss, er det ingen av dere som tenker på den hygieniske biten?? Hun hadde verken hodeplagg eller forkle med seg, og kunne derfor ikke være med å bake. Regler og marhygiene er viktig! Men selvføgelig synd for jenta at mor glemte dette... Jeg synes det var helt riktig gjort, så lenge skolen ikke har ett reserve sett eller to for slike tilfeller. Anonym poster: 35c1ab435f992317918e2444335f0360 Hygiene er en ting, men hallo!? Di forklærne folk har med seg hjemmefra er jo ikke akkurat sterile! Hvem vet hvor rene de er.. Lussekatter stekes jo tross alt i ovnen og da vil jeg tro de fleste bakteriene dør.. Anonym poster: 3028264cd4b0681499f6712f7dfd8152 1
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #35 Skrevet 14. desember 2012 Hygiene? 6åringer? He he he. Vi hadde aldri noe på hodet på skolen da vi laget mat eller bakte. Men nå får man jo heller ikke lov å lage dorullnisser fordi ja, dorullene har jo vært på badet, så tidene forandrer seg.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #36 Skrevet 14. desember 2012 eh.. og dette engasjerer... Herregud. Anonym poster: 48adfc22ed0a181765389b3fe33f7f9f
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #37 Skrevet 14. desember 2012 Ikke greit. Og ganske rart av skolen. Er vel ikke verre enn å ta en telefon til mor/far og si at enten må poden bake uten forkle, eller så må noen innfinne seg på skolen sporenstreks med forkle.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #38 Skrevet 14. desember 2012 Ja, og ei på 6 kan klare å huske på forkle. Jeg klarte å pakke med meg det jeg trengte da jeg var på den alderen, og om jeg presterte å glemme noe visste jeg at det var min feil, ikke min mors eller skolens. Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2 Da du var liten og ansvarsbevist skoleelev så var du vel i hvertfall 7 år... Mest sansynlig eldre...
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #39 Skrevet 14. desember 2012 Ja, akkurat. Om foreldre fra helvetes dypeste avgrunn skulle finne ut at gullungen hadde sølt på klærne sine i skolens regi kunne de fort ha stelt i stand bråk. Jeg forstår godt at lærere ikke ønsker å risikere å få sinte foreldre på nakken. At TS er snill og grei og tar bakesøl med et smil kan ikke læreren vite. Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2 Mener du vikelig det du sier nå? Og på hvilken skole tar lærerene ansvar for barns "renhet" når det gjelde klær?? Barna leker- i sand, jord, gress osv en 6-prings klær må vaskes uansett når dagen er over.., litt deig fra eller til spiller fint liten rolle.. Skulle skolen liksom brydd seg, så kunne de klipt et fint forkle av en plastpose/søppelsekk...
Sensi Skrevet 14. desember 2012 #40 Skrevet 14. desember 2012 Jeg syns det var veldig leit på 6 åringens vegne. Syns lærer kunne vist oppfinnsomhet og brukt plastpose og kjøkkenhåndduk som skaut. Syns ikke at det er skolens ansvar å ha forkle til barna. Skal jo vaskes og vedlikeholdes, kjøpes inn og byttes ut. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå