Gå til innhold

Din mening!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle min førsteklassing bake lussekatter på skolen. Det, den distre moren ikke hadde fått med seg var at hun skulle sende med forkle og hodeplagg. Det endte altså med at 6 åringen min ikke fikk være med resten av klassen å bake, fordi hun ikke hadde med seg forkle! For en 6 åring er jo dette selvfølgelig veldig leit! Jeg syns dette er urimelig! Ser jo selvfølgelig at jeg burde sett beskjeden og sendt med! Men desverre ble det avglemt og konsekvensen/straffen måtte 1 klassingen ta.. Hva syns dere??? Er dette greit og ikke minst er det virkelig nødvendig!??

Anonym poster: ea1af5eb957237207acd798666bcdada

Anonym poster: 3028264cd4b0681499f6712f7dfd8152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de ingen forkleer til overs der da? Pleier å være det på skoler

• Liker 8
Skrevet

Nei det er unødvendig av skolen, og de burde ha forkler som de kan låne til barna.

• Liker 15
Skrevet

jenta di kunne vel strengt tatt ha passet på dette selv også - skjønner at det er leit men...

Anonym poster: 35c3bb0965aa891d3456f2f7b84a7aa2

• Liker 1
Skrevet

Nei det er unødvendig av skolen, og de burde ha forkler som de kan låne til barna.

syns det var veldig leit at 6 åringen ikke fikk være med å bake! skulle tro at skolen hadde noen forkler i reserve, i slike situasjoner hvor en eller to har glemt det! det skulle bare mangle, mener jeg da!

• Liker 1
Skrevet

Hallo! Har mamma glemt forkle kan vel mamma få "straffen" med skitne klær... Man straffer ikke barnet ned å eksludere... SLEMT

Skrevet

Tenker diskusjonen hadde vært en annen om ungen kom hjem med klær full i kliss og mel?

genseren er ødelagt osv...

Nei, de fleste skoler har ikke slike ting liggende.

har du unger på skolen,så får du følge med. Ordner dere ikke sekken om kvelden?

Anonym poster: 7bfbe2d1f99fc5e0d5cf3b8b4f548b2b

• Liker 2
Skrevet

Synes det var temmelig på trynet. Skolen bør da regne med at det alltid er noen som glemmer forkle, og ha noen i reserve. Og OM de ikke har det, så er det da foreldrenes problem om ungen griser til klærene. Den eneste grunnen jeg kan se til at skolen er "vanskelig" er at de har fått så ørene flagrer tidligere år om en unge har kommet hjem med mel og deig over hele antrekket.

Anonym poster: d52347ca4906092edd6c1d703bcd13cc

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig litt delt. På den måten at jeg synes skolen skal ha ting liggende i reserve så man er sikker på at alle barna får vært med, men hvis de faktisk ikke har det - noe som tydeligvis var tilfelle her - er det forståelig at de gjorde som de gjorde. De har sikkert fått masse kjeft av foreldre før når barna har kommet hjem med ødelagte klær, og klær fulle av matgris er heller ikke noe greit å gå rundt i hele skoledagen hvis skolekjøkkenet er første time. Til syvende og sist var det DU som dreit deg ut, og du får ingenting ut av å legge dette over på skolen.

Endret av Gjesten
  • Liker 3
Skrevet

Hadde ungen kommet hjem fulldekket i mel så hadde vel tråden vært om hvor kjip skolen er som lot en 6 åring bake uten forkle.

Dette var nok helt og holdent din egen feil og eneste du kan klandre dette for er deg selv.

• Liker 2
Skrevet

jenta di kunne vel strengt tatt ha passet på dette selv også - skjønner at det er leit men...

Det er nå ei på 6 vi snakker om her.

Anonym poster: f0c8fca538839efcbb2c1d70e56455c7

• Liker 4
Skrevet

Klærne til en 6-åring tåler vel det meste..også mel og klisj... Hadde barnet ullgenser kunne vel denne tas av.. Stakkar 6-åring... Får vondt i hjerte av å tenke hvor skuffet barnet sikkert var...

Skrevet

Klærne til en 6-åring tåler vel det meste..også mel og klisj... Hadde barnet ullgenser kunne vel denne tas av.. Stakkar 6-åring... Får vondt i hjerte av å tenke hvor skuffet barnet sikkert var...

Det kan jo være at foreldrene skal på besøk eller til byen å handle julegaver etter skolen..

Anonym poster: 32d06b2f6c00181770463e8307a7af4e

Skrevet

Overhodet ikke greit. Jeg hadde tatt det opp med rektor! Så fantasiløs er det ikke lov å være på en barneskole.

Skrevet

Skolen skal ha forkle liggene. Om ikke i stoff, så skal de ha i plast. Er heller ikke så vanskelig å lage hull i en plastpose og tre over en 6-åring.

• Liker 12
Skrevet

Det er nå ei på 6 vi snakker om her.

Anonym poster: f0c8fca538839efcbb2c1d70e56455c7

Ja, og ei på 6 kan klare å huske på forkle. Jeg klarte å pakke med meg det jeg trengte da jeg var på den alderen, og om jeg presterte å glemme noe visste jeg at det var min feil, ikke min mors eller skolens.

Skrevet

Skolen prøver å lære barn mathygiene under tilberedning, derfor hodeplagg og forkle. Skolen prøver også å lære barna at deres del av avtalen må holdes, dom er å ta med anvist utstyr. Barn skal lære at det spiller en rolle om de overholder sine forpliktelser eller ikke.

Skrevet

Skolen prøver å lære barn mathygiene under tilberedning, derfor hodeplagg og forkle. Skolen prøver også å lære barna at deres del av avtalen må holdes, dom er å ta med anvist utstyr. Barn skal lære at det spiller en rolle om de overholder sine forpliktelser eller ikke.

Barn som ikke klarer å lese, klarer heller ikke lese ukeplanen og er avhengi av foreldre som forteller dem hva som står der! Så dette er ikke barnet sine forpliktelser!

Anonym poster: 3028264cd4b0681499f6712f7dfd8152

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns det var trist at jenta di ikke fikk være med å bake, men ansvaret for at det skjedde er ditt og ingen andres!

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...