Gå til innhold

Brownies fra City Bakery, NY


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har planer om å lage denne, men synes mengden høres helt spinnvill ut. Er det virkelig passe mye røre til ei form på 20x30 cm?? Har ei form son er ca 30x40, og da må jeg altså doble oppskriften. Ti egg?? Er det noen som kan ta fram målebåndet og sjekke den forma de har brukt? Flatbrødtynn kake er kjipt, men svidd kakerøre i bunnen av ovnen er heller ikke så morsomt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har planer om å lage denne, men synes mengden høres helt spinnvill ut. Er det virkelig passe mye røre til ei form på 20x30 cm?? Har ei form son er ca 30x40, og da må jeg altså doble oppskriften. Ti egg?? Er det noen som kan ta fram målebåndet og sjekke den forma de har brukt? Flatbrødtynn kake er kjipt, men svidd kakerøre i bunnen av ovnen er heller ikke så morsomt ...

Akkurat det med målebånd gadd jeg ikke akkurat nå, men kaken hever seg en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei!

Har nettopp lagd kaka nå. Den har blitt stekt i 58 min på nestnederste rille. Men den ser fortsatt nesten ut som røra, bare litt tykkere. Bør jeg sette den inn igjen, eller kommer den til å bli bra etter å ha stått i kjøleskapet over natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp lagd kaka nå. Den har blitt stekt i 58 min på nestnederste rille. Men den ser fortsatt nesten ut som røra, bare litt tykkere. Bør jeg sette den inn igjen, eller kommer den til å bli bra etter å ha stått i kjøleskapet over natta?

Bruk kakepinne. Gjør ikke noe om det henger litt igjen på den, bare det ikke er veldig rå deig. Så har du kontroll på når den er ferdig.

Jeg lager alltid denne når jeg først lager brownies, og min hever seg veldig under steking. Sjekker med kakepinne og lar den stå i kjøleskap over natta. Da er den bra.

Et annet tips: hvis kaka blir for tørr og smulete, frys den ned i noen dager, så er den mye bedre når den tines. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kakepinne. Gjør ikke noe om det henger litt igjen på den, bare det ikke er veldig rå deig. Så har du kontroll på når den er ferdig.

Jeg lager alltid denne når jeg først lager brownies, og min hever seg veldig under steking. Sjekker med kakepinne og lar den stå i kjøleskap over natta. Da er den bra.

Et annet tips: hvis kaka blir for tørr og smulete, frys den ned i noen dager, så er den mye bedre når den tines. :)

Brukte kakepinne, var nok litt for mye som hang igjen på den da jeg tok den ut. Kaka ble nok litt i "råeste" laget, men folk var fornøyde. Dersom jeg skal lage kaka igjen, skal jeg passe på å steke den litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Røft regnet 5300 kcal totalt, håper det er verd det!

Takk for de som har dradd denne opp. Tenker jeg skal prøve meg på den nå, og skjære den i smååå ruter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...