Gå til innhold

Dåpsgave


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som kan hjelpe meg med dåpsgave til en liten gutt?

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å brodere en klokkestreng. Dette gav jeg til min niese da hun bøe døpt, og er en gave som iallfall er personlig.

Eller hva med flotte barne/sangbøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sangbok var kanskje ikke så dumt!

Ellers er jeg elendig til å sy, så det tror jeg ikke hadde blitt noe bra :-?

det eneste aberet med sang-bok, er at jeg regner med at de har en del fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo litt hyggelig når man blir større å ha en bok som er sin egen da....

Vi gav bort sangbok og eventyrbok i dåpsgave i høst og det var midt i blinken. Begge bøkene hadde masse bilder og egnet seg godt for små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at bøker er bra. Til en dåp kjøper man da en flott innbundet utgave :-)

f.eks:

-Den store barnesangboka

-Den store eventyrboka

-Asbjørnsen og Moes samlede eventyr

o.l.

Andre tips:

-Barnebestikk

-Sølvkopp

-Barneservise (sett med feks tallerken og kopp)

-Fotoalbum

-Penger

-Hvis du har et fint bilde av barnet kan du feks. få det rammet skikkelig inn.

-Kunst

Er du fingernem er det hyggelig med feks:

-Selvstrikket pledd

-Brodert putevar med initialer

etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg må jammen si at dere har mange gode forslag på lur!! Takk så mye så langt!! Tar fortsatt imot forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i barnedåp til en liten gutt for et års tid siden og da hadde de fått inn målebånd hos gullsmeden (var vist ganske nytt sa de...)

Var i tinn(??) med plate til gravering av navn og dåps/fødselsdag på toppen og en "pynetlist" nederst så det ble tungt og henger pent...

Husker ikke helt hva det kosta, men det var iallefall under 500.....og de fikk ikke flere av den heller slik de gjorde med mange bøker/"min første tann"-bokser ol....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med en liten barnefiskestang. Koster ikke all verden og er noe gutten etterhvert får glede av og kan bruke i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nesten alle av den store... Bøkene og sølvskjeer, kopp, lommekniv til barn, avtrykk og hånd og foten hans i bronsje. noen andre bøker. Jegg ønsket meg sølvskjeer til dåpen min og fikk 12 stykker. hør med foreldrene også kanskje de har

noen ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Jeg kjøpte en barnesølje til gudbarnet mitt jeg.

Moren ble kjempeglad, for det hadde hun ikke tenkt på en gang..Følte meg rimelig fornøyd da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å kjøpe en sølvskje når jeg har vært i dåp. Men begge våre gutter har fått flotte kniver til dåpen av sin farmor. Ellers går det jo an å kjøpe en sukker/syltetøyskje i sølv også da. Kommer litt an på hvor mye du skal kjøpe for. Sølje er også en flott gave syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kjempefine rangler i sølv. Det finnes flere å velge i. En annen ide er hva mine unger fikk: - en flott jaktkniv med dåpsdato og navn inngravert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

AA - saa greit aa finne denne linken da! Skal nemlig ogsaa til min lille nevö, og mangler litt ideer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

syntes en barnebibel er en fin dåpspresang. Foreldrene lover jo tross alt å oppdra de i en kristen tro, så da kan jo det være greit å ha med på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrållan - ikke innlogget

Skal i dåp til en liten gutt nå snart og jeg kommer enten til å kjøpe foldekniv med inngravering eller Thorbjørn Egner servise (skål, tallerken, krus).

Tidligere har jeg kjøpt 'Den store...'-bøker, barnesølje, gullhjerte med kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sist jeg var i dåp, kjøpte jeg en eventyr bok.

Til min første sønn gav fadderen hans gavekort på 12 flasker rødvin, av samme årgang som fødselsåret slik at vi kunne kjøpe det når de kom ut i salg, hvilket vi gjorde. Det var en kjempe fin/morsom gave da disse kunne lagres lenge. Ellers så er det vanlig å gi sølv/gull. Selv har jeg laget album til mine barn(mange fine av de i fotobutikkene) der vi limer inn bilder, skriver inn hendelser, fotavtrykk osv. Ellers har jeg hørt mange da kanskje jenter som har fått bunadsølv.Ellers er jeg personlig, glad når noen har laget noe selv til barna mine, så hvis du er fingernem kanskje du kan lage noe?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes en barnebibel er en fin dåpspresang. Foreldrene lover jo tross alt å oppdra de i en kristen tro, så da kan jo det være greit å ha med på veien.

Jo, men det er liksom en gave som er reservert for barnets faddere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg var gudmor for et år siden og da gav jeg en dåpstallerken i porselen som jeg malte selv og et smykke.

Til hans første dåpsdag har jeg jobbet veldig hardt å laget en bok med de rimene og reglene som jeg brukte da jeg var lita, og så har jeg illustrert den :)

Men vanlige gaver er jo dåpsattestrull, dåpstallerkener, smykker, sølvskjeer, fotoalbum, barneservise og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Den bibelen blir sikkert stående i hylla å støve noen år, før den blir flyttet ned i en pappeske og opp på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...