venus_ Skrevet 12. desember 2012 #21 Skrevet 12. desember 2012 Du får en blomst heller, for den oppskriften er en familiehemmelighet. Men jeg kan røpe at jeg bruker 40% vodka i den Haha, ja blomst er like bra Kan du røpe hva slags smak det er på likøren? Får man kjøpt noe slikt på Meny tror du? Vil virkelig ikke til byen i dag, så om jeg ikke finner alt på butikken er så dropper eg hele greia tror jeg Bakepapir funker også! Men er ikke så fint da..
Gjest Funky Punk Skrevet 12. desember 2012 #22 Skrevet 12. desember 2012 Suksess!! Her er oppskriften, den er så enkel at hvilken som helst idiot kan gjøre den Karameller: 1/4 kopp smør - jeg delte de i små biter 1/2 kopp hvitt sukker 1/2 kopp brunt sukker 1/2 kopp corn syrup - her brukte jeg vanlig lys sirup fra Eldorado siden de ikke hadde så mye å velge mellom på butikken 1/2 kopp Sweet condensed milk - dette fant jeg på Meny Bland alt i en form som tåler mikrobølgovn. Pass på at formen har litt høye kanter så det ikke spruter over. Så smører du en annen form og setter den til side. Formen med blandingen setter du i mikroen på høyeste varme og lar det gå i 2 minutter. Rør godt og la det gå i 2 minutter til, og gjenta en gang til. Den skal altså stå i 6 minutter til sammen. Nå kan du ha i litt salt om du ønsker dette, men ikke nødvendig. Hell så blandingen over i den smurte formen og la det avkjøles i ca 30-40 minutter (avhengig av romtemperaturen hos deg) Så deles de opp og pakkes inn. Jeg kjøpte slike pizzapapir, siden de er hvite og litt finere enn vanlig bakepapir. Klippet de opp i passende størrelser og pakket inn en og en bit. Hadde de så over i en boks med lokk. Suuuupergode ble de 1
Gjest Funky Punk Skrevet 12. desember 2012 #23 Skrevet 12. desember 2012 Formene jeg brukte er ca 20cm lang og 13 cm bred, og den jeg hadde i mikroen var 7cm høy
Gjest Surrehodet Skrevet 12. desember 2012 #24 Skrevet 12. desember 2012 Haha, ja blomst er like bra Kan du røpe hva slags smak det er på likøren? Baileys, bare bedre Derfor den bare lages en gang i året, blir lett avhengig.
venus_ Skrevet 12. desember 2012 #25 Skrevet 12. desember 2012 Formene jeg brukte er ca 20cm lang og 13 cm bred, og den jeg hadde i mikroen var 7cm høy Ble det myke eller harde karameller?
Gjest Funky Punk Skrevet 12. desember 2012 #26 Skrevet 12. desember 2012 Ble det myke eller harde karameller? Disse ble myke, så de var lette å forme slik at jeg kunne rulle de i papiret-enklere å pakke inn Hun som hadde oppskriften sa at noen av hennes ble harde slik at de sprakk når hun delte dem, men at det kanskje kom av at hun glemte dem i mikroen litt for lenge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå