Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #1 Del Skrevet 9. mars 2004 Kan en barnehage legge sammen to tilbud og da opprettholde gamle satser om gjennomsnittet blir kr. 2500? F.eks om en plass koster 3500, og en annen 1500, tilsammen 5000, som blir 2500 i gjennomsnitt. Kan man da opprettholde begge disse gamle prisene? Disse nye satsene; er de maksimalpris pr. tilbud som foreldrene må betale, eller er det barnhagen som ikke i gjennomsnitt kan kreve mere enn maksismalpris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mars 2004 #2 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg TROR 2570 er maxpris som barnehagen kan ta pr.plass. Men dette loven er vel gjeldende fra 1.mai, s¨hva du betaler nå spiller jo ingen rolle (vet at en del barnehager har satt opp prisen nå disse mnd, slik at det de får inn i løpet av året blir litt utjevnet når de må sette ned prisene i mai igjen) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #3 Del Skrevet 9. mars 2004 Ja, det er vel 2750 de kan ta maksimalt... Men i den barnehagen der ungen min går sier de at prisene vil bli som før også etter 1.mai. De har altså reknet ut gjennomsnittet for to tilbud(de har vel flere??)til å bli ca. 2750. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mars 2004 #4 Del Skrevet 9. mars 2004 Jasså. JEg vet ikke helt juss'en i dette, men jeg trodde ikke at det var lov jeg. Ring fylkesmannen i fylket og hør etter (de er jo de som har "best" oversikt over lover og slikt her) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #5 Del Skrevet 9. mars 2004 Ifølge barne og familiedep. ser det ut som om man kan kreve høyere pris om det f.eks er fare for nedlegging. Men da må dette dokumenteres av barnehageier. Her blir det bare grunngitt at kommunen har tolket prisen utifra en gjenomsniitt fra to tilbud, og ikke som en øvre grense. Det fremkommer ingenting om dette er på grunn av behovet for å opprettholde barnehagen eller om det er andre forhold.. Huff, jeg blir så oppgitt...jeg orker bare ikke mere av en lemplig omgang med alt som heter lover og regler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mars 2004 #6 Del Skrevet 9. mars 2004 Ring fylkesmannen Gjentar dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 9. mars 2004 #7 Del Skrevet 9. mars 2004 private barnehager kan selv bestemme prisen ,MEN om de går over de komunale satser så mister de den komunale støtten og pga det følger de fleste komunale priser så klart. og staten/komunene tar da igjen det de taper på de nye bhg satsene ved og heve søskenmoderasjon og skru opp prisen på sfo ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå