Gå til innhold

Hvordan skal jeg finne en god dagmamma?!

glaciera

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått mellom å være nyutdannet hjemmemamma til korttidsengasjement til hjemmemamma igjen, har jeg nå fått et tilbud om et nytt engasjement - en veldig bra jobb, faktisk. Og jeg var så glad! Men så skulle jeg finne en dagmamma på litt over to uker. Jeg hadde trodd det skulle være forholdsvis grei skuring, men dengang ei. Hvor skal jeg lete? Jeg har prøvd hele mitt nettverk, dvs alle hjemmemammaer jeg kjenner inkludert de andre mammaene i den åpne barnehagen vi går i, mammas og svigermors kontakter, internettfora. Sjekker annonser i lokalavisa, men gubben mener vi ikke skal sette inn en egen annonse fordi desperasjon vil tiltrekke seg kandidater med helt feil motivasjoner. Jeg har ikke hengt opp lapp på helsestasjonen enda, må gjøre det idag. Alle barnehager sier bare jeg må søke via det allmenne opptaket - men der gjelder jo en evt plass fra august.

Alle gode ideer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mulighet, kan du ta en tur i åpen barnehage sammen med ungen din. Der er det mange hjemmeværende mødre. Noen er dagmamma og noen kan tenke seg å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...