Surriball Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Jeg planlegger å anskaffe hund om ikke aaaltfor lenge, og tenker å gjøre litt research. Egentlig er det terv som er hunden i mitt hjerte, siden jeg hadde en fantasisk terv som barn. Spørsmålet er vel om det er hunden som passer meg og sambo. Jeg ser etter; En trivelig, sosial hund. Den må ikke elske alle fremmede, det holder at den hilser og ikke finnes aggressiv. Har dårlig erfaring med feks rottweilere... En hund med noe mellom ørene (ikke stokk dum;) ) En passe aktiv hund, vi er middels aktive i dag, men jeg kan tenke meg mer friluftsliv og det vil bli prioritert med hund i huset En hund med litt størrelse Ikke utprega jakthund, og hvertfall ingen setter En som jeg også synes er litt fin En jeg kan lære ting og holde på med En som liker mye kos Kan terv passe oss? Evt. annen rase? Endret 9. desember 2012 av Surriball
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2012 Shetland sheepdog? Åh, de er søte. Jeg kan sjekke dem ut!
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Men det er ganske vanlig hos terver, i allefall alle som jeg noensinne har møtt, at de er reserverte ovenfor mennesker. Veldig. Men det kommer jo an på eieren, det vet du nok. 1
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2012 Men det er ganske vanlig hos terver, i allefall alle som jeg noensinne har møtt, at de er reserverte ovenfor mennesker. Veldig. Men det kommer jo an på eieren, det vet du nok. Ja, har hørt det jeg også. Men jeg er fortsatt veldig farget av min utrolig trivelige barndomshund... Men når du sier reservert, mener du bare uinteressert eller at den blir skeptisk og kan være skarp i oppførselen?
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Ja, har hørt det jeg også. Men jeg er fortsatt veldig farget av min utrolig trivelige barndomshund... Men når du sier reservert, mener du bare uinteressert eller at den blir skeptisk og kan være skarp i oppførselen? Skeptisk og skarp Men du finner nok hunder av rasen som er trivelige også, men da er det best å velge en voksen hund du ser gemyttet på. En valp er vanskelig å forutsi. 1
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2012 Skeptisk og skarp Men du finner nok hunder av rasen som er trivelige også, men da er det best å velge en voksen hund du ser gemyttet på. En valp er vanskelig å forutsi. Skjønner. Jeg skal ta det med i betraktningen. Vi har vel mest lyst på valp, men jeg ser også fordelene med å adoptere en voksen hund!
Earthbird Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Retrivere! Spreke, sosiale, koselige, sterk personlighet og bra størrelse! Kanskje ikke de smarteste, men ikke de dummeste heller! Flat/Curly Coated Retriver / golden retriver f.eks. Lykke til! Dere er heldige som skal få hund, ønsker meg så inderlig! 1
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2012 Takk! Det er fortsatt på planleggingsstadiet, da men jeg tenkte at det er bedre å undersøke en stund først for å komme fram til riktige matchen! Er ferdigutdannet i juni, og tenker å flytte til et sted med hage og kanskje ikke for langt fra skogen, da får vi plass til hunden og forhåpentligvis bedre tid og råd enn vi har nå
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Ellers kan du få min Passe mosjon, liker kos, lettlært (VELDIG glad i godbiter), sosial med de som hilser på riktig (!) måte, smart, men med en haug med jaktinstinkt.. Eller, får vel ikke lov å selge ham.. Men akk.. han er slitsom noen ganger..
Ruskemor Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Kan anbefale Korthårs Collie. det er en rase som er med på alt, veldig fører orientert, utrolig enkel hund og ha med å gjøre. De er bare helt kjempe flotte hunder! Jeg ville i vertfall titt en titt på den rasen.
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 9. desember 2012 Ellers kan du få min Passe mosjon, liker kos, lettlært (VELDIG glad i godbiter), sosial med de som hilser på riktig (!) måte, smart, men med en haug med jaktinstinkt.. Eller, får vel ikke lov å selge ham.. Men akk.. han er slitsom noen ganger.. Hehe! Kan se for meg det hva slags hund har du da? Kan anbefale Korthårs Collie. det er en rase som er med på alt, veldig fører orientert, utrolig enkel hund og ha med å gjøre. De er bare helt kjempe flotte hunder! Jeg ville i vertfall titt en titt på den rasen. Finnes de korthåra også, altså? Er det forskjell i gemytt på kort og langhåra?
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Hehe! Kan se for meg det hva slags hund har du da? Finnes de korthåra også, altså? Er det forskjell i gemytt på kort og langhåra? En sånn en sprelsk, liten korthåra bikkje
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #15 Skrevet 9. desember 2012 En sånn en sprelsk, liten korthåra bikkje Åja, en SÅNN, ja!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Storpuddel. Dansk/Svensk Gårdshund. Schnauzer.
Gjest Sitronkake Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 Bearded Collie! Morsomme hunder i rett størrelse, glade og sykdomsfri og veldig smarte. Men mye pels da...
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #18 Skrevet 9. desember 2012 Hm. Kan undersøke puddel, men gårdshunden er for liten for min smak og jeg har dårlig erfaring med en schnauser som knurret og prøvde å bite meg hver gang jegvkom på besøk... Selv om jeg innser at ikke alle kan skjæres under samme kam!
LittleJ Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Ville mye heller hatt dansksvensk gårdshund enn puddel! De er kanskje små, men innmari tøffe xD De er større enn shetland sheepdog også...
Surriball Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 9. desember 2012 Jeg kan jo lese meg opp. Mange gode forslag her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå