Gjest annemor30 Skrevet 10. desember 2012 #41 Skrevet 10. desember 2012 Jeg håpte de ville finne ut årsaken på sykehuset;-) ingen besvimer bare for å gjøre det, det er alltid en årsak. Det er meg som svarte her;)
lell Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #42 Skrevet 10. desember 2012 Vi venter på legen nu, så vi får se hva dem skal gjøre idag. Ikke tatt noe ct eller noe enda. Hun er i fin form! Legevakta ville nok for sikkerhetskyld sende oss hit. Det kan jo være et mildt epilepsi, eller bare tilfeldig siden vi nettopp hadde stått opp, ikke spist og sånt.. Men det har nu aldri skjedd før.
lillemeg90 Skrevet 10. desember 2012 #43 Skrevet 10. desember 2012 Vi venter på legen nu, så vi får se hva dem skal gjøre idag. Ikke tatt noe ct eller noe enda. Hun er i fin form! Legevakta ville nok for sikkerhetskyld sende oss hit. Det kan jo være et mildt epilepsi, eller bare tilfeldig siden vi nettopp hadde stått opp, ikke spist og sånt.. Men det har nu aldri skjedd før. Godt å få sjekket det ut iallefall:) husker hun hva som skjedde nå i etterkant?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #44 Skrevet 10. desember 2012 Når man slår seg kraftig i hodet og man er redd for hjernerystelse, skal man ikke gi mat/drikke rett etterpå i tillfelle man besvimer mener jeg å huske. For da kan man kaste opp lettere, og bli kvalt av oppkastet. Tror det var dette som stod i bøkene, for 15 år siden Anonym poster: 68f939bf85ed106c65486010ee253a1c
lell Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #45 Skrevet 10. desember 2012 Nei hun forstår ikke at hun har falt nei, og har spurt hvordan man besvimer. Nu ska vi hjem:-) kirurgene mene at ingenting feile ho, men EEG er tatt i forhold til spørsmåle om epilepsi. Så da e d å vente på svar. Men uansett ikke noe å bekymre seg over :-) 3
Gjest O___o Skrevet 10. desember 2012 #46 Skrevet 10. desember 2012 Lurt å lese hele tråden. Mor og barn er på sykehuset nå, for utredning. Anonym poster: d8dd0b57a2b6e44bce3382efabcaa3a5 Ikke at det akkurat endrer svaret mitt noe særlig.
Gjest O___o Skrevet 10. desember 2012 #47 Skrevet 10. desember 2012 ingen besvimer bare for å gjøre det, det er alltid en årsak. Joda. Noen svimer av rett som det er bare av å reise seg fort, av å gå av en løpemølle / spinningssykkel, etter å ha hatt tømninger / diaré, av å stå lenge oppreist osv. Finnes mange helt ufarlige årsaker til at folk besvimer. Det skumleste er somregel ikke selve besvimelsen - eller hvorfor de besvimer - men fallet. 1
lillemeg90 Skrevet 10. desember 2012 #48 Skrevet 10. desember 2012 Joda. Noen svimer av rett som det er bare av å reise seg fort, av å gå av en løpemølle / spinningssykkel, etter å ha hatt tømninger / diaré, av å stå lenge oppreist osv. Finnes mange helt ufarlige årsaker til at folk besvimer. Det skumleste er somregel ikke selve besvimelsen - eller hvorfor de besvimer - men fallet. Ja, men når man besvimer av "ingen grunn" viser det seg ofte å være ortostatisk bldtrykksfall, anemi av forskjellige årsaker osv.. Så det meste har en eller annen årsak:) 2
Cherrytomat Skrevet 10. desember 2012 #49 Skrevet 10. desember 2012 Ortostatisk hyportensjon gir blodtrykksfall når en reiser seg. Veeeeldig ubehagelig og kan vere borte i store perioder før man plutselig får det igjen. Jeg ser store sorte prikker, og setter meg da ned og unngår å svime av.
Gjest annemor30 Skrevet 10. desember 2012 #50 Skrevet 10. desember 2012 Joda. Noen svimer av rett som det er bare av å reise seg fort, av å gå av en løpemølle / spinningssykkel, etter å ha hatt tømninger / diaré, av å stå lenge oppreist osv. Finnes mange helt ufarlige årsaker til at folk besvimer. Det skumleste er somregel ikke selve besvimelsen - eller hvorfor de besvimer - men fallet. Jepp;)
Gjest O___o Skrevet 10. desember 2012 #51 Skrevet 10. desember 2012 Ja, men når man besvimer av "ingen grunn" viser det seg ofte å være ortostatisk bldtrykksfall, anemi av forskjellige årsaker osv.. Så det meste har en eller annen årsak:) Som jeg nevnte tidligere Tenkte å gi litt nyansert bilde av besvimelser annet enn hjernesvulst og epilepsi
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #52 Skrevet 11. desember 2012 Nei hun forstår ikke at hun har falt nei, og har spurt hvordan man besvimer. Nu ska vi hjem:-) kirurgene mene at ingenting feile ho, men EEG er tatt i forhold til spørsmåle om epilepsi. Så da e d å vente på svar. Men uansett ikke noe å bekymre seg over :-) Så bra! Men sku d nu skje igjæn, så ta kontakt med lægevakta:-)
lell Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #53 Skrevet 11. desember 2012 Jepp, skjer det igjen så er det vel rett på sykehus tenker jeg! Nu er det bare å vente på svar fra EEG og MR! Det som er det kjipe her er at nå går man litt på tå hev og bekymrer seg for at det skal skje igjen :-(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå