Gå til innhold

Barnet mitt besvimte plutselig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan går det med henne?

Håper du fulgte rådene du har fått her og kontaktet legevakta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I en slik situasjon så tenker ikke alle like klart. Kanskje ts fikk sjokk og tenkte ikke over at hun burde ringt lege enn å skrive inn her. Jeg sier ikke at det hun gjorde var rett og hun føler seg sikkert ikke som en god mor når hun får "kjeft" for ikke å ha ringt legen med en gang.

Uansett, så får vi håpe det går bra med ts og barnet hennes.

Endret av MissStiles
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

MissStiles, mod

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg vil bare si at etter at ho svimte så googlet jeg raskt barn o besvimelse. Og fant blandt annet på lommelege og sånt at det er vanlig at barn svimer. Etter at jeg leste deres svar så ringte jeg legevakta. De fant ikke noe galt med barnet, men vi måtte til sykehus for en natts observasjon for sikkerhetskyld siden de ikke vet hvorfor hun besvimte.. Så slik ble det :-(

• Liker 3
Skrevet

Så godt at du ringte og enda bedre at de ikke fant noe galt.

Selv om det er kjipt å tilbringe natta på sykehuset, så vet du at barnet blir observert og så kan du slappe av og vite at du har gjort alt rett når dere er hjemme igjen.

Lykke til!

:heks:

• Liker 2
Gjest Annemor30
Skrevet

Godt og høre du ringte legen. Håper de finner noe på sykehuset da:-)

Skrevet (endret)

Hun mener sikkert at de er på sykehuset nå og blir til i morgen. Det er vel ikke så vanskelig å tenke seg til...

Håper det går bra med barnet ditt, Ts og at det ikke er noe alvorlig!

Anonym poster: d6837ee4d2097f50c28f342a7eb9e785

Endret av MissStiles
Skrevet (endret)

Hei.

Mitt råd: Kom deg til legen/legevakt fortest mulig.

Husk å få i datteren din drikke og mat, da det er viktig med næring, slik at hun får energien tilbake.

Edit: Så jeg var litt sent ute. Håper det går bra med dere!

Endret av Magnifique
Skrevet

Så godt at de ikke fant noe, og enda bed at dere får være til observasjon. Godt å bli tatt på alvor:)

God bedring til datteren din:)

Skrevet

Håper det går bra med jenta di :) bedre med en natt på sykehuset enn å leve i uvisshet :)

Gjest Kathrine25
Skrevet

TS,

så bra at du ringte , og at ingenting viser at det er noe galt. Det er en trygghet å få komme til sykehuset og observasjon, så håper alt går bra med dere:)

Skrevet

Godt og høre du ringte legen. Håper de finner noe på sykehuset da:-)

Hvorfor skulle du håpe at de finner noe?

Anonym poster: 2b96ed5e5eb61cef4a47491f41a21c9b

Skrevet

Alle prøver normale! Så alt tyder på at ingenting er galt! Legene sier at det tyder på epilepsi at hun bare plutselig datt uten å prøve å ta seg til/ holde seg fast. På legevakta sa de hjernerystelse, men det sier de ikke her. Ellers har de sjekka alt, refleks, lytta på hjerte og lunger. Undersøkt mage og hode etter forandringer. Vi får se imorgen om vi skal ta noe hode scanning. Ellers blir vi vekket nu annen hver time inatt.

Jeg vet vel at kg ikke er en gjeng leger. Var heller ikke det jeg var ute etter her. Men jeg vet at her er det mye erfaringer, tips og råd å få.. Som sagt så leste jeg hva leger har skrevet på nett, og fant ut at besvimelse er vanlig så jeg fikk ikke panikk der og da. Men som første linja sier så var morshjerte litt redd..

Visste dere forresten at man IKKE skal gi noe å spise eller drikke etter at man slår seg i hodet..? Det lærte jeg her idag. Det sa dem heller ingenting om på legevakta!

Nei nei, prøve å sove litt før dem kommer å vekker oss..

• Liker 7
Skrevet

Alt er forresten helt bra med jenta, hun bare flirte mens de tok undersøkelsene på henne., (bortsett på blodprøve) :-)

• Liker 1
Skrevet

Fint at dere har vært til observasjon. Ble det tatt CT av hodet hennes? EEG? Du burde dra til fastlegen med henne og få han til å følge det opp. Utrede henne. For det er ikke normalt at barn bare besvimer. Vannavgang også, høres ut som et epileptisk anfall. Lykke til:-)

Skrevet

Skumle greier, håper dei finner ut kva som foråsakte episoden, og at ho får behandling for det.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som et ufarlig blodtrykksfall.

Ved at hun har vært på toalettet - ikke har spist og så reist seg raskt.

Vannlating ved besvimelse er veldig vanlig.

At barnet gråter når det slår seg er igrunn et veldig godt tegn.

Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen til barnet.

Skjer det igjen - så kan du legge føttene hennes slik at de ligger høyt. Dersom hun viser noen flere fysiske reaksjoner som tegn til å måtte kaste opp, kan det være lurt å legge henne i stabilt sideleie.

Skrevet

Høres ut som et ufarlig blodtrykksfall.

Ved at hun har vært på toalettet - ikke har spist og så reist seg raskt.

Vannlating ved besvimelse er veldig vanlig.

At barnet gråter når det slår seg er igrunn et veldig godt tegn.

Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen til barnet.

Skjer det igjen - så kan du legge føttene hennes slik at de ligger høyt. Dersom hun viser noen flere fysiske reaksjoner som tegn til å måtte kaste opp, kan det være lurt å legge henne i stabilt sideleie.

Lurt å lese hele tråden.

Mor og barn er på sykehuset nå, for utredning.

Anonym poster: d8dd0b57a2b6e44bce3382efabcaa3a5

• Liker 2
Gjest brutal mann
Skrevet

Du har løst situasjonen forbilledlig lell :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg håpte de ville finne ut årsaken på sykehuset;-) ingen besvimer bare for å gjøre det, det er alltid en årsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...