lell Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har ikke opplevd dette før, så morshjerte er litt redd. Vi hadde stått opp imorrest og gikk på badet. Hun sto og vasket øynene med klut mens jeg satt på do.. Hun sa mamma jeg har så vondt i hodet, jeg sa at huffda du ska få en tablett hvis det ikke går over. Jeg ser bort fra henne for å ta do papir og plutselig detter hun rett bak i gulvet, hodet treffer en søppelbøtte i stål. Jeg skynder meg til henne og tenker: er hun død. Neida øynene er åpne. Jeg tar foriktig hodet hennes og flytter søppelbøtta. Jeg får kontakt med henne. Det neste jeg tenker: fikk hun hodeskader av treffet. Hun gråter og vil opp. Jeg spør om hun kan bevege hode og nakke. Jada. Hun skjønte ingenting, hadde tisset seg ut og var mest bekymret for det. Det er mye rart en tenker der og da fant jeg ut ja.. Hva kan det skyldes at hun svimte? Trenger jeg å ringe lege imorgen for sjekk? Hun sover enda nu, har da ikke spist noe enda idag. Hun er ellers frisk. Og er 6 år gammel.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Hadde jeg vært deg ville jeg ringt legevakten med en gang. Anonym poster: 468df4f49b2530a13c0a72854eb89840 15
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Det høres ut som om hun har hatt et anfall av noe slag. Jeg tenker da på hodesmertene like før hun mistet bevisstheten. Jeg anbefaler deg å oppsøke legevakt umiddelbart! Anonym poster: e4d6f7c5221e9a3c21a8a65cd09117f3 9
Papirfly Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Dette skjedde i dag tidlig og du lurer på om du skal ringe legen i MORGEN? Ring legen med en gang. 12
Brunhilde Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Her sier jeg meg enig med innlegget over! Det er snakk om sterk hodepine før hun besvimer, i mitt hodet er det mer enn god nok grunn for en tur på legevakt, spesielt når hun er sløv og sover etterpå! 4
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Ring legen med en gang du, 3
Ruskemor Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Jeg hadde dratt rett på legevakten. Og jeg er ikke et menneske som bli lett bekymret for sånne ting. Men når barnet ditt på 6 år plutselig besvimer så hadde jeg ikke nølt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Legevakt med en gang, og ikke la henne sove for lenge i tilfelle hun har fått en hjernerystelse! Er det kul der hun traff bossbøtta? Ver ekstra oppmerksom om hun sier hun er kvalm, se om pupillene er like store og ikke la henne herje. Om du ikke ringer legevakta i dag, BØR du gå til legen med henne i morgen, uansett om du får time til henne eller ikke! Hodepine som fører til besimelse er ikke bra! Anonym poster: 68f939bf85ed106c65486010ee253a1c 1
karkl Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Dette trenger ikke være noe farlig, men det er en sjanse for at det er det, og da haster det å komme seg til lege. Reis på legevakten med en gang!
Gjest Magdalene Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Med tanke på at hun fikk hodepine først, og tisset seg ut underveis ville jeg absolutt ringt legevakten asap.
lillemeg90 Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Oppsøk lege umiddelbart! Du sier at hun sover nå, er det lett å vekke henne? Ristet hun på noe måte da hun gikk i gulvet?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Dette skjedde i dag tidlig og du lurer på om du skal ringe legen i MORGEN? Ring legen med en gang. Her synes jeg virkelig du tar en unødvendig tone ovenfor TS, å være forelder er ikke rett frem og så logisk når man opplever situasjoner man ikke er vant med. Plutselig tenker man ikke helt som man vanligvis tenker om det skulle oppstå en situasjon. Men at du bør ringe legevakt og dra til skikkelig undersøkelse (ikke sånn "legevakt"-undersøkelse på 1min) er jeg enig i, dette høres faktisk farlig ut i verste fall. I beste fall noe helt annet. Håper det går bra! (Etter slag/fall mot hodet er det ikke anbefalt og sove har jeg hørt, vet ikke om dette gjelder her også forresten.) Anonym poster: 4da4a1a838930fe10dbb765c6f709562 4
fionel Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Kan du ikke bare ringe ned til legevakten å høre med de? Spør hva de mener du skal gjøre, husk at kg er ikke en haug med leger Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Hodepine før tilsynelatende bevissthetstap er i seg selv grunn til å oppsøke legevakten med en gang. Når hun i tillegg faller og slår hodet, er det også en grunn. Det er mest sannsynlig ikke noe farlig, men det kan være det - og derfor er det viktig å få dette utelukket. Jeg vil oppfordre deg til å i hvert fall ta en telefon til legevakten! Anonym poster: 75a870fe3350987e2065b5325b39a8b0 1
MissCoverdale Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Og vekk henne. Du må ikke la henne sove etter en slik hendelse. Spesielt hvis hun har slått hodet. Ellers enig med de andre: legevakten! Håper det går bra med henne:) 3
Torepop Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har ikke opplevd dette før, så morshjerte er litt redd. Vi hadde stått opp imorrest og gikk på badet. Hun sto og vasket øynene med klut mens jeg satt på do.. Hun sa mamma jeg har så vondt i hodet, jeg sa at huffda du ska få en tablett hvis det ikke går over. Jeg ser bort fra henne for å ta do papir og plutselig detter hun rett bak i gulvet, hodet treffer en søppelbøtte i stål. Jeg skynder meg til henne og tenker: er hun død. Neida øynene er åpne. Jeg tar foriktig hodet hennes og flytter søppelbøtta. Jeg får kontakt med henne. Det neste jeg tenker: fikk hun hodeskader av treffet. Hun gråter og vil opp. Jeg spør om hun kan bevege hode og nakke. Jada. Hun skjønte ingenting, hadde tisset seg ut og var mest bekymret for det. Det er mye rart en tenker der og da fant jeg ut ja.. Hva kan det skyldes at hun svimte? Trenger jeg å ringe lege imorgen for sjekk? Hun sover enda nu, har da ikke spist noe enda idag. Hun er ellers frisk. Og er 6 år gammel. Legevakta, nå!!!!
Gjest Yellow Taxi Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hun kan ha fått hjerneslag, da nytter det fint lite å kanskje, muligens, vurdere å dra til legen i morgen. Endret 9. desember 2012 av MissStiles 3
Greengrass Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Hadde mitt barn klaget på hodepine - og så besvimt (!) er det garantert at jeg hadde ringt 113 umiddelbart. Det trenger ikke være noe alvorlig, men kan faktisk være så alvorlig som hjerneslag/blødning, og da er det for sent å snakke med legen i morgen. Det er i mange tilfeller for sent å kontakte legevakten også, det er ofte lenge å vente der også. Bedre å ringe en gang for mye.. Håper alt går bra! 3
Gjest annemor30 Skrevet 9. desember 2012 #20 Skrevet 9. desember 2012 Jeg må si meg enig her,det som er bekymringsfullt er hodepinen før hun besvimte og at hun tisset seg ut samtidig. Selve besvimelsen kan jo være så enkelt som et blodtrykksfall,men ikke med hodepine og tissinga. Ring lege og fortell oss gjerne hvordan det går:) Lykke til og håper dere finner ut av hva som var årsaken slik at du og henne kan ta forhåndsregler senere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå