Gå til innhold

Når moren hans blander seg for mye..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Moren til min kjæreste er egentlig veldig hyggelig. Men, desverre er hun et typisk eksempel på hvordan en irriterende svigermor er. :evil:

Hun blander seg i alt og alle, og "kritiserer" ting når det ikke er som hun er vant til.

Hun har en sønn til i tillegg til min kjæreste. Og jeg og svigerdatteren hennes holder på å bli gale. For hun er så glad i sønnene sine at hun vil ikke gi slipp på dem (de er 33 og 38 ). Dette forsår jeg helt, og respekterer det. Men når hun da kommer med uttalelser som "Marianne (svigerdatteren) er helt håpløs på kjøkkenet! Stakkars gutten min som må spise maten hennes!" Så kritiserer hun hvordan Marianne kler datteren sin. Klærne er ikke fine nok!!!! :evil:

Til meg klager hun over at jeg ikke har et praktisk kjøkken, og at jeg ikke gjør ting riktig når det kommer til å vaske klær, lage mat og andre ting i huset mitt.

Jeg har sagt ifra til min kjæreste om dette, at hun er litt for frekk og tar seg altfor godt til rette når hun er på besøk. Han er nok enig, men han vil ikke såre henne, så han vil ikke si ifra til henne! "hun blir så lei seg, og det fortjener hun ikke" sier han da.

Og ikke bare det, men hun inviterer da sine venner som jeg ikke kjenner engang hjem til oss på søndager! Jeg blir helt sjokkert! Hun tar de med seg og "forventer" at jeg skal åpne kjøleskapet og lage mat til alle mann! Det går da an å spørre!???

Jeg har prøvd å si ifra til henne på en pen måte, men da blir hun utrolig fornærmet. :-(

Uff :-( det er så mye mer enn dette her.. det hjelper å lette på trykket litt innimellom.

Og på toppen av det hele drikker hun for mye. Hun har nå begynt å drikke midt på dagen! Og da ringer hun selvfølgelig hjem til oss for å fortelle

hvor glad hun er i oss,

at vi skal være forsiktige når vi kjører bil,

og passe på lommetyver når vi er i byen,

at vi må huske å skru av ovnen når vi går ut,

vi må huske å fylle opp vaskemaskinen helt opp for da sparer vi strøm,

sjekke at telefonrøret er på, slik at det ikke blir opptatt hvis noen prøver å ringe oss

ja, YOU NAME IT!!!

Er det flere enn meg som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
nei heldigvis!

Tro meg, jeg trodde jeg hadde den perfekte "svigermor" det første året vi var sammen. Hun var jo som en ekstra mor for meg.

Men så plutselig så jeg under huden hennes... desverre vet jeg litt for mye om henne nå som gjør at jeg irriterer meg enda mere over henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av drikkinga er dette min bestemor opp av dage :ler:

Tanta mi og mamma har kommet til at det beste er bare å le av det hele, og bry seg katta om hva ho sier eller gjør.

Håper mannen din snart innser hva som skjer, det kan gjøre ting noe enklere, i hvertfall for deg. Og uansett Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner dette er veldig slitsomt for deg og mitt beste råd er rett og slett å fortelle henne det. Det er for det første ikke alle som er klar over hvor slitsomme de er og hvor mye de andre føler at man blander seg inn, for i deres øyne "hjelper man til". Du kan ikke forvente at hun skal lese tankene dine, hvis du aldri sier i fra kan hun ikke vite hvor mye du misliker det.

Heldigvis er ikke jeg i samme situasjon. Min svigermor er hyggelig og snill, ikke en person jeg ville valgt å omgås med egentlig, men hun blander seg aldri inn i våre saker og det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bare det, men hun inviterer da sine venner som jeg ikke kjenner engang hjem til oss på søndager! Jeg blir helt sjokkert! Hun tar de med seg og "forventer" at jeg skal åpne kjøleskapet og lage mat til alle mann! Det går da an å spørre!???

Og det var akkurat da du skulle ut på en joggetur eller hadde lovt å stikke innom en venninne, overlat til sønnen hennes å varte opp.. La dem kose seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...