Kamikatze Skrevet 22. desember 2012 #41 Skrevet 22. desember 2012 Har ikke vært i kassen siden tidenes morgen, men lot meg bare irritere litt i begynnelsen. Etterhvert innså jeg at det var smalltalk á la "god dag" og "husj kor det regner ute", da letnet det. Jeg lo riktignok aldri med den handlende, men av ham/henne.
oreokake Skrevet 22. desember 2012 #42 Skrevet 22. desember 2012 (endret) Er det noen av dere kasseansatte som har hørt en vits som både var morsom, og som dere ikke hadde hørt før? Der kunden faktisk har fått dere til å le oppriktig? Anonym poster: 0de6d29330e4a60156aee9cf55795d52 Ja! men da var det verdens søteste 6åring som løp med en stor plastikkhammer og sa han "skulle spise pappa til middag idag!" med tidenes største smil <3 Ellers hadde vi så utrolig god tone mellom ansatte og kunder på den forrige butikken min, at vi lo av/med hverandre i ett kjør. Hyggelige folk, savner dem. Edit; Aldri hørt en god kvitterings eller posevits da. De er faktisk for oppbrukt alle sammen. Endret 22. desember 2012 av oreokake
Thalamus Skrevet 22. desember 2012 #43 Skrevet 22. desember 2012 Kassadame; "Kvittering?" Jeg; "Nei, jeg regnet det sammen i hodet, og det stemte! Ikke! joda.." blunk blunk Jeg ville blitt litt satt ut av den der. Jeg er så vant til sure kunder som skal sjekke kvitteringen, og ha igjen den ene kronen som ble feil, at den vitsen bare ville vært ubehagelig. Er det noen av dere kasseansatte som har hørt en vits som både var morsom, og som dere ikke hadde hørt før? Der kunden faktisk har fått dere til å le oppriktig? Anonym poster: 0de6d29330e4a60156aee9cf55795d52 En fast kunde kjøpte en spesielt god meny vi hadde den måneden. Vi snakker billig pølse og brusen så godt som gratis. Så da han kom med "smil, du har gjort en god deal!" lo jeg faktisk oppriktig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #44 Skrevet 27. desember 2012 Jeg ville blitt litt satt ut av den der. Jeg er så vant til sure kunder som skal sjekke kvitteringen, og ha igjen den ene kronen som ble feil, at den vitsen bare ville vært ubehagelig. Selvfølgelig skal man ha igjen den kronen som ble feil. Kassedama gjorde en feil, og den skal rettes opp. Eller hvor mener du grensen for når man skal få igjen penger går ved? 5 kroner? 10? 100? Og det er ikke sjelden kassedamene gjør feil, skulle tro det var umulig når det meste bare skal scannes, men de klarer det likevel. Jeg må alltid sjekke kvitteringen, i hvert fall hvis jeg kjøper mye grønnsaker. Ikke sjelden blomkål er slått inn som brokkoli, mango som papaya o.l. Jeg blir sjokkert over hvor lite interesse de har for varene de selger. Anonym poster: 54c893b50fd845ce778915167165354a
Miah Skrevet 27. desember 2012 #45 Skrevet 27. desember 2012 Selvfølgelig skal man ha igjen den kronen som ble feil. Kassedama gjorde en feil, og den skal rettes opp. Eller hvor mener du grensen for når man skal få igjen penger går ved? 5 kroner? 10? 100? Og det er ikke sjelden kassedamene gjør feil, skulle tro det var umulig når det meste bare skal scannes, men de klarer det likevel. Jeg må alltid sjekke kvitteringen, i hvert fall hvis jeg kjøper mye grønnsaker. Ikke sjelden blomkål er slått inn som brokkoli, mango som papaya o.l. Jeg blir sjokkert over hvor lite interesse de har for varene de selger. Anonym poster: 54c893b50fd845ce778915167165354a Er fullt forståelig at folk ønsker å betale det de skal betale for varene sine, men det som er noe drit er når kunder blir helt fra seg og evig forbannet fordi noe på lappen er galt. Selvsagt skal det fikses, men det kan sies på en litt bedre måte. Er mange av kunder som også ikke har peiling på hva ting de kjøper heter, men jeg må si jeg blir noe forundret når noen av kollegaene mine ikke engang vet hva en kålrot er. Det kan også gå ganske fort i svingene, og når det gjelder grønnsaker så skriver vi inn PLU koder. Etter en lang dag kan disse lett forveksles. Brokkoli er hos oss f.eks. 4349, mens blomkål er 4079. Agurk er 4316. Mer forvirrende er utrolig nok epler som ligger på 4133 og mango som ligger på 4311. Feil skjer fort. Ingen ønsker å gjøre feil, fordi det medfører kun i ettertid mer jobb for å få fikset på feilen. Men de skjer. 1
Gjest tarandus Skrevet 27. desember 2012 #46 Skrevet 27. desember 2012 Men selv om det tar tid og rette feil når det stormer som verst i butikken, så skal de rettes. Kunden først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå