Gå til innhold

Har kassadama humor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk (ikke dagligvare) og har virkelig ingen problemer med dårlige vitser. Det er mye merkelige folk ute og går, både hobbyhumorister og kranglefanter, men hos oss blir alle møtt med smil og service! Hvis det ikke skal mer til før man ikke klarer å opptre profesjonelt, bør man vurdere en annen jobb.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i et annet serviceyrke enn butikk, men det er kundebetjening som medfører vitser som alle kommer med. Siden jeg kan sette meg inn i ei kassadames situasjon her så må jeg si at jeg ikke hadde synes det var morsomt i det hele tat. Enda en gang man må late som man ler hjertelig av en kundes spøk liksom. Ja, for jeg ler stortsett alltid, man må gjøre det.

En gang var det en kunde som kom inn gravalvorlig og påsto han skulle ha noe som var opptatt. Stresset ble jeg siden jeg regnet med de forventet den tingen og ikke en dårligere ting (det er typisk at folk forventer mer enn de har betalt for og blir sinte om de ikke får det). Så stresset prøvde jeg å forklare at den var opptatt. Visstnokk var det en spøk, men siden han holdt maska lengre enn jeg bruker på slike spøker så ble det bare til at jeg smilte og ikke lo med. Senere fikk jeg på en kundeundersøkelse beskjed om at jeg måtte ha meg et smilekurs. Bare fordi jeg ikke lo med på den teite spøken... Jeg var blid og serviceinnstillt ellers altså. (Blir så lei meg når jeg får dårlige tilbakemeldinger at det er litt sårt enda :P)

Skrevet (endret)

Folk som ber om rabatt er bare irriterende synes jeg i alle fall, for jeg har ingen myndighet til å endre prisen. Eller, jeg kan gjøre det, men så vil jeg gjerne beholde jobben min også...

Også alle de standardvitsene "hehe, trenger ikke lappen, får ikke igjen noe på den uansett! HAHAHAH!", feks... Jeg smiler og ler høflig, men... Men, folk kan være superhyggelige selv om de drar de dårlige vitsene, selvsagt.

Hadde noen funnet på noe sprell måtte det vært mens det var lite folk i butikken, hadde bare blitt oppgitt hvis det var i rushen. Beklager, men jeg er bare et menneske selv om jeg står bak kassa i butikken :)

Bare så det er sagt; jeg er alltid hyggelig mot kunder så godt det lar seg gjøre, poenget er at vitsene og sprell ikke alltid er like morsomt som en kanskje skulle tro...

Edit: skriveleif + litt til

Endret av Harlequin
Skrevet (endret)

*

Endret av poppy
Skrevet

Jeg tror ikke TS faktisk regner med å få avslag, men heller prøve å være morsom for de ansatte.

Og jeg tror du har fått svar på spørsmålet ditt, TS: Nei, de fleste kassadamer har ikke humor når de er på jobb, for de har jo hørt alt fra før.

Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Jeg pleier alltid å være morsom, og de ler seg alltid skakke;

Kassadame; "Skal du ha pose"?

Jeg; "Ja..ser jeg ut som...Tante pose, kanskje? baram dish!"

Kassadame; "Kvittering?"

Jeg; "Nei, jeg regnet det sammen i hodet, og det stemte! Ikke! joda.." blunk blunk

Kassadame; "hei hei"

Jeg; "sieg heil" med et vennlig smil.

Og jeg kan SE at deres latter er genuin. Så ikke kom med den...buhuhu Darthåven, du er så barnslig og teit og aldri morsom. For gjett hva, kassadamene synes det er morsomt.

Endret av Darthoven
  • Liker 2
Skrevet

For gjett hva, kassadamene synes det er morsomt.

Tja...

Anonym poster: af4d12ba83ac03a516a7ce6b8f10a792

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg har humor. Men har etter hvert innsett at min humor er på et helt annet nivå en kundenes "humor".

Hilsen Jokerdama.

Anonym poster: 23a0a08b2c92841fa9f393d4f9626664

• Liker 3
Gjest Daenerys
Skrevet

Kassadama er LEI av de samme "morsomme" vitsene.

Skrevet

Jeg smiler, men ikke noe mer, har jo hørt de ørten ganger før og er jo litt lei dem! Kan tilogmed le om de legger litt innsats i de! Og flere kunder oppfatter meg som meget hyggelig! Samboern sto bak i køen en dag hvor jeg var i et usedvanlig "godt" humør mot mine kunder og eneste kommentaren han kom med var fy faen det der var skikkelig falskt! :gjeiper:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg jobber ikke i butikk, men i et serviceyrke, og jeg får også høre de samme vitsene om igjen og om igjen. Det er ikke engang det at det er dårlige vitser, det er bare at det er de samme vitsene ørten ganger om dagen. Men jeg prøver å late som det er like morsomt hver gang, med varierende resultat. Er jeg i godt humør klarer jeg å le med, er det på slutten av en slitsom dag får de i hvert fall et lite smil.

Kundene vet jo ikke at jeg har hørt det samme 20 ganger tidligere den dagen, og jeg ville ikke funnet på og fortelle de det heller.

Da bitcher vi heller om det på bakrommet, og så klistrer vi på oss et smil igen når vi kommer tilbake ;)

Gjest tarandus
Skrevet

Jeg ler mye av kundenes (forsøk på) spøker. Er ikke alltid jeg kan svare med samme mynt når det er stressende, masse kø og jeg er tett i pappen etter stressende timer på jobb, men et smil får kundene mine. Alltid.

• Liker 1
Skrevet

Nå jobber ikke jeg i butikk, men har gjort det en gang i tiden.

Det jeg ble mest irritert over var at de samme personene kom med de samme vitsene hver gang de var innom butikken, dvs. Gjerne daglig. Ble relativt lei av å høre samme vits fra samme person hver dag. Det var jo heller ikke slik at de ikke kjente meg igjen fra dagen før, eller dagen før der, eller dagen før der...osv.

Anonym poster: 5abbbce1d3943bf0d784e7c4a3858a3e

• Liker 1
Skrevet

Jeg anser det som god service å i det minste ta sånne vitser med et smil når jeg sitter i kassa selv. Selvfølgelig, alle kan ha dårlige dager, men det koster meg ikke en kalori å slenge på et lite smil eller en liten latter!

Det hender faktisk at jeg ler oppriktig av vitsene også, hvis kunden selv har glimt i øyet og allerede har vært hyggelig (faktisk sagt hei og smilt, det krever ikke mer for at jeg skal smile tilbake).

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Kassadame; "hei hei"

Jeg; "sieg heil" med et vennlig smil.

Ta den på en av disse store innvandrer-butikkene hvor hele kjernefamilien og 15 fettere jobber sammen. - Challenge accepted?

• Liker 1
Gjest Sunshine22
Skrevet

Har jobbet som "kassadame" ved siden av studier en stund nå og man har hørt en del vitser :)

Skal innrømme at ikke alle er like gøyale, men liker at kunder forteller vitser eller prøver seg på en spøk! Litt latter i hverdagen er bare bra :fnise:

• Liker 2
Gjest Darthoven
Skrevet

Ta den på en av disse store innvandrer-butikkene hvor hele kjernefamilien og 15 fettere jobber sammen. - Challenge accepted?

Ja, why not? Muslimer er jo antisemitter.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Ja, why not? Muslimer er jo antisemitter.

Du får prøve det ut da :fnise: jeg har mine tvil.

Endret av Yellow Taxi
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, jeg har humor. Men har etter hvert innsett at min humor er på et helt annet nivå en kundenes "humor".

Hilsen Jokerdama.

Anonym poster: 23a0a08b2c92841fa9f393d4f9626664

Samme her. :)

Jeg HAR jobbet på Joker noen måneder.

Anonym poster: af4d12ba83ac03a516a7ce6b8f10a792

Skrevet

Er det noen av dere kasseansatte som har hørt en vits som både var morsom, og som dere ikke hadde hørt før? Der kunden faktisk har fått dere til å le oppriktig? :)

Anonym poster: 0de6d29330e4a60156aee9cf55795d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...