Gå til innhold

Tidligere liv

Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita

Jeg så slutten på et program på TVNorge i går. Det var en dame som mente hun hadde levd tidligere, og som fortalte detaljer om stedet hun hadde bodd osv. Hun var i byen der hun hadde bodd i det tidligere livet, og kjente seg igjen.

Tror du på dette, eller har menneskene som påstår å ha levd tidligere mye kunnskap om steder, personer osv som gjør at de kan påstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Om jeg tror akkurat på det som hender i det programmet kan veldiskuteres. Men jeg tror på at vi har levd tidligere, og at vi kommer til å leve etter dette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk når det lages underholdning ut av det.

men ja - jeg er åpen for at vi kanskje har levd et tidligere liv. jeg tror ikke jeg er sikker på noenting jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd regresjonsterapi selv, men vurderer å gjøre det senere.

Ja, jeg tror at jeg har levd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ling, har du forsøkt? Kan du ikke fortelle litt om det da?

Jeg har veldig lyst til å prøve, for jeg er ganske sikker på at jeg har levd i London for drøyt hundre år siden, eller der omkring. Jeg kjente meg liksom bare igjen da jeg kom ned i kjelleren på Madam Tussaud nemlig. Gata til Ripper'n - det var helt merkelig..

Men jeg har også en formening om at jeg har vært mann i middelalderen, for jeg har et "minne" om at jeg kom ridende i full fart inn i en borggård, eller en by som er innenfor murer, veldig fort og alle folk stod vent mot meg og vek tilside så jeg skulle komme frem. Jeg så det fra "øynene" mine liksom... Innmari snål ting... Kanskje jeg var en ridder eller en budbringer eller noe, men folk kjente meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg er ganske sikker på at vi har levd flere liv.

personlig tror jeg at jeg hvar en Britisk soldat som drukkna i themsen en gang under Dronning Victorias regjerings tid.

jeg synners mye tyder på det,,,man kjenner jo ofte igjen folk som man aldri har sett og steder man aldri har vert,

ja jeg er nok ganske sikker på at vi har levd før.mange ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg et veldig grått vesen før (ikke nødvendigvis menneske), men et ubetydelig vesen. Kanskje jeg døde tidlig. Er veldig nødvendig for meg å vise meg frem i dette livet og vil at folk vet hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg var jøde og døde i Auscwitz. Jeg har alltid følt en sterk, tilsynelatende irrasjonell tilknytning til jødene og har spesielt sterke følelser rundt Holocaust, noe jeg blant annet merket ved et museumsbesøk....

Vet ikke helt hvordan jeg ville takle en regresjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan beskrive steder jeg aldri har vært ( ikke i dette livet). Jeg er helt overbevist om at jeg har levd i Nederland i mitt tidligere liv.

Kunne vært spennende å prøvd regresjon. Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært spennende å prøvd regresjon. Hvordan gjør man det?

Du tar deg tid til å lese om regresjon og hva det innebærer, og da mener jeg mye tid. Etterhvert kan du begynne å tenke over hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk når det lages underholdning ut av det.

men ja - jeg er åpen for at vi kanskje har levd et tidligere liv. jeg tror ikke jeg er sikker på noenting jeg.

Jeg synes det er flott at de lager program om det. Man trenger ikke se på det som underholdning, men heller som folkeopplysning!

Mannen er av urettferdige grunner fratatt sin lisens, men han lar ikke tittelen styre livet sitt. Han ønsker å formidle hva han tror på, og det klarer han (etter mitt skjønn) meget bra via dette programmet.

Jeg håper dagens samfunn blir mer åpen for dette etterhvert. Dette er et steg i riktig retning, og jeg tror nok flere og flere vil godta både alternativ behandling og alternativ tro etter hvert som dette kommer mer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Det jeg finner merkelig er at så godt som alle som har levd før har hatt merkelige yrker, vært viktige, brent på bål, vært konge osv. Og så godt som ALLTID i Europa. Jeg har aldri hørt om en normal bondekone, en smed, afrikansk gjeter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til slike programmer, men jeg tror helt klart på reinkranasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Anonymous
Det jeg finner merkelig er at så godt som alle som har levd før har hatt merkelige yrker, vært viktige, brent på bål, vært konge osv. Og så godt som ALLTID i Europa. Jeg har aldri hørt om en normal bondekone, en smed, afrikansk gjeter osv.

"Så godt som alltid" er et av de største definisjonsspørsmålene som eksisterer ;)

En teori som går på dette er at vi kun husker de "spektakulære" livene våre, og ikke så godt de mer "vanlige", det kan i stor grad sammenliknes med at når vi tenker tilbake på et år husker vi skjelden/aldri hva vi spiste til middag 21 mai 2002, men vi husker fødsler/bryllup/dødsfall osv.

En annen ting som er verdt å legge merke til her er at barn som husker sine tidligere liv ofte husker mer dagligdagse ting enn voksne som får slike minner "fremprovosert", hvorfor er jeg usikker på, en årsak kan kanskje være at voksne siler bort det som de oppfatter som kjedelig og irrelevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har ikke hørt om folk som har vært konger eller annet høyt på strå.

De to-tre personene jeg har sett på TV har da fortalt om ganske vanlige liv; skuespiller, prest osv. Ikke noe usedvanlig det vel?

Har også lest om barn som husker sine tidligere liv, som ganske alminnelige folk i familier som fremdeles lever. De besøker sin "forrige" familie som bekrefter alt de forteller og husker. HVORDAN kan man være så skeptisk til dette? Går man bare utifra at folk juger og dikter fordi man ikke har opplevd lignende selv? FOR en MISTILLIT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg var liten var jeg overbevist om at jeg hadde kjent Wenche Myre da hun var barn.. :o

Men nå er jeg blitt "voksen og fornuftig" og tror vel egentlig ikke på noe slik.. men.. hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...