¤Tiili¤ Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Svigermor og mamma gir seg ikke!! De gode rådene de skal komme med går over til at de skal planlegge hele bryllupet! :evil: Jeg er sjokkert over begge to som ikke kan la være og ta seg en stund og tenke over hvordan de oppfører seg! Vi har ikke noe god råd, er i startfasen, og har prøvd og spare inn på der det lar seg spare i bryllupet. Men neida, alt vi gjør og tenker er galt! De pøser og pøser på med utgifter! Det skal bli artig og se hvordan de skal betale for alle planene deres, for vi betaler ikke! Det er akkurat dette som ødela en god del sist, utgiftene blir s¨store at vi får litt "angst" om vi greier og betale alt! Vi har snakket med begge to, men de har skylapper, jeg er mildt sagt sjokkert over oppførselen til to halvgamle kjerringer!(ja, jeg er litt sinna!) Jeg blir så lei av og bli behandlet som en jentunge, og ikke en kvinne som skal til og gifte seg! :cry: Jeg måtte bare få ut frustrasjonen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henri Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 :trøste: stakkars, vet åssen du har det. Jeg har en svigermor som har en sånn lite kontrollfreak i seg. Det kan være så irriterende at jeg kunne vrengt henne av og til. Men så er hun jo grei også, og det er vel derfor det gjør alt så mye vanskeligere... Men uansett, viss det er dere som skal betale for stasen, så stå på ditt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Prøv å la det gå inn det ene øret og ut det andre......eller spør dem hvor mye de har tenkt å spytte i bryllupet som de planlegger......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 8. mars 2004 #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg hadde bedt de holde seg totalt unna til de klarte å oppføre seg. Hadde aldri akseptert at verken min mor eller min tilkommende svigermor hadde oppført seg sånn uten at jeg hadde sagt skikkelig i fra. Men jeg lurer på om de skal være med å betale en del, og at det er derfor de tror de kan være med å styre. Du kan jo også spørre dem hvem sin dag dette skal være? brudeparet sin dag eller foreldrene sin dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie H Skrevet 8. mars 2004 #5 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg er bare i starten av planleggingen, og svigermor viser allerede tendenser. Helt skjult kommer de med ønsker og "krav". Hvis alle mødre og svigermødre bare kunne hatt ett motto: Dette er BRUDEPARETS DAG, og det er deres valg hvordan den skal bli. ....Da ville alt blitt så bra, tror jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 8. mars 2004 #6 Del Skrevet 8. mars 2004 Har faktisk gitt min kommende svigermor en del ansvar for pynten(hakke tenner, jeg er redd hun tror hun fikk all makt), men hun er myyyye bedre enn både meg og mamma til å pynte, og jeg orker ikke jobbe meg ihjel med brylluppet, har nok å jobbe med. Hun betaler selv for pynten hun handler inn, og jeg tror(kanskje) jeg klarer å holde henne i tøylene, så jeg håper det går bra. Lykke til med å holde deres svigermødre fra livet, hilsen en som ikke klarte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. mars 2004 #7 Del Skrevet 8. mars 2004 Min svigermor har sagt at hun forventer at jeg kutter fra min familie på gjestelisten :o (vi er mange flere en sambos familie da svigermor og svigerfar nektet å komme hvis x,y,og z kom ) Vi har begge sagt klart fra at dette er uaktuelt. Og gudene skal vite hvorfor hun tror hun har noe å si, vi får sansynligvis ikke en krone av dem. Disse foreldrene. Takk og pris har mamma sagt at hun vil at alle avgjørelser som skal taes skal godkjennes av oss. Hva vi velger å bruke pengene vi får i hjelp av de til bryr hun seg ikke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 8. mars 2004 #8 Del Skrevet 8. mars 2004 Heidi25, det beste du kan gjøre er å foreta en lockout på planleggingen. Hold svigermor+mor HELT utenfor. Dersom de spør eller skal begynne å legge planer for bryllupet, si at din tilkommende og du har FULL kontroll over planleggingen, og at dere ikke trenger hjelp fra dem. Håper det ordner seg, moren min var rimelig slitsom mtp å legge føringer for hvordan bryllupsfesten skulle være :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 8. mars 2004 #9 Del Skrevet 8. mars 2004 Huff, så slitsomt! :evil: Du får prøve å sette ned foten, selv om jeg skjønner det kan være vanskelig! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 8. mars 2004 #10 Del Skrevet 8. mars 2004 Lykke til, og er helt enig med alle de andre. En liten trøst kan jo være at mange sv oss sliter med det samme, i større eller mindre grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 9. mars 2004 #11 Del Skrevet 9. mars 2004 :o Jeg må si jeg blir helt sjokkert, jeg! Jeg er visst svineheldig. Jeg har hjelp fra mange til å planlegge, fikse og ordne, men det er meg og min forlovede som bestemmer. Ingen som tar over hele greia for oss. Nei, slå i bordet,du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå