Gå til innhold

Sommerhjul på vinterføre.. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idiot! Eneste kommentar jeg kommer på.. Sommerhjul funket ikke i fjor, og det gjør de heller ikke i år..

Endret av tøydokka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke en jævla unnskyldning i hele vide verden for å kjøre med sommerkringler på vinterføre. Gjør du det, så vennligst lever fra deg bil og førerkort - du er for dum til å ha noen av delene.

Det er på grunn av slik idioti at jeg kjører en to tonn tung amerikaner sånn at jeg ikke er den tapende parten når dere kommer seilende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at man ikke skal kjøre med sommerhjul på vinterføre, men jeg har dessverre ikke noe valg. Jeg må få skiftet hjulene mine, og jeg har verken jekk eller verktøy for å kunne gjøre dette.. + at jeg aldri har gjort det før.. Så nå er jeg nødt å kjøre bilen til et verksted for at de kan gjøre det for meg. Nei, jeg kjenner ingen andre som kan hjelpe meg heller.. Så jeg er altså NØDT til å kjøre ned en bakke full av snø. Kjenner jeg gruer meg veldig, men vet ikke hvilket annet valg jeg har... :/

Så mitt spørsmål er: er det mulig å smøre et eller annet på hjulene for å skape mer friksjon. Det er egentlig kun en bakke det er snakk om, hovedveien er bar... Men jeg trenger mer friksjon for å komme meg ned denne bakken da.. Den er ganske bratt, og er vel rundt en 3-400 meter.. Hjelp..

Anonym poster: 3d2e960306d55df0d063269d9d0b6ad5

Tipper du finner jekk og verktøy sammen med reservehjulet, dette er typisk plassert under gulvet i baggasjerommet.

Anonym poster: 4cd0dc6fd1e6a4cd7c3dd137dc1aa690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på denne tråden da jeg kjørte på tur i dag, null grader, jævligste glattføret jeg har opplevd. Holdt meg til 20-30km hele turen, og selv når jeg tråkka på bremsen da så skled bilen bortover. Det står biler på begge sider av veien her i grøfta og venter på hjelp, og vi har alle vinterdekk. Du er sjanseløs, helt jævla sjanseløs på sommerdekk nå, jeg er glad du ga deg på dette prosjektet og fikk hjelp i stede!!

Anonym poster: 4b315cc1d9548b37c2310caaf3adec29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Selv kjører jeg en diger 4X4 og hadde ikke særlig problemer, men merket fortsatt at det glapp litt enkelte steder. Kan bare tenke meg hvordan det er å kjøre med sommerdekk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg ville jeg også sjekket om du har ekstra jekk der reservedekket ligger, hvis ikke ville jeg kostet på meg de kronene det koster for en liten jekk! Veldig kjedelig å f.eks punktere midt utti ingenstans og ikke få hjelp på god stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Du klarer å skifte dekk. Til og med jeg som har null interesse for bil og ikke trodde jeg kunne det, fikk det fint til da jeg punkterte. Det finnes sikkert forklaringer på nett, youtubevideor e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...