Gå til innhold

Assad planlegger folkemord!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I henhold til israelsk og amerikansk etterretning så har den syriske ledelsen de siste dagene sluttført planleggingen av et massivt angrep på egen befolkning med kjemiske våpen, og har nå begynt prosessen med å laste opp sine bombefly med gassvåpen og andre WMD.

http://news.yahoo.com/blogs/lookout/syria-loaded-chemical-weapons-bombs-awaiting-attack-order-010311575.html

Da er det nok på høy tid at lysets riddere fra NATO iverksetter nok en redningsaksjon, denne gang for å befri det stakkars plagede syriske folk fra sin onde diktator og innføre frihet, fred, glede, demokrati og McDonalds i Syria.

Får bare håpe St. Hillary Clinton klarer å holde en like god, velfundert og solid tale i FN's sikkerhetsråd som den holdt av ærlige Colin for noen år siden.

Anonym poster: aaa9997b7f8a1aa2ba7773fb8515e947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal ta det der med en klype salt. Vi har hørt mye beskyldninger om masseødeleggelsesvåpen der før i tiden. Assad vet godt at dersom han prøver på noe slikt er hans regimes legitimitet ødelagt for alltid. Jeg er mer redd for hva som skjer om en eller annen opprørsgruppe, eller desertører fra militæret kan utrette.

Ting vil ikke bli det grann bedre om NATO bryter folkeretten, invaderer og gjør Syria til et nytt lydrike som skal utplyndres

. Vi burde kanskje vurdere å stanse våpeneksporten + Tyrkiske opprørbaser over grensen. DA kan vi kanskje snakke om fred, + ha god samvittighet for at vi overholder folkeretten.

Skrevet

Tror du skal ta det der med en klype salt. Vi har hørt mye beskyldninger om masseødeleggelsesvåpen der før i tiden. Assad vet godt at dersom han prøver på noe slikt er hans regimes legitimitet ødelagt for alltid. Jeg er mer redd for hva som skjer om en eller annen opprørsgruppe, eller desertører fra militæret kan utrette.

Ting vil ikke bli det grann bedre om NATO bryter folkeretten, invaderer og gjør Syria til et nytt lydrike som skal utplyndres

. Vi burde kanskje vurdere å stanse våpeneksporten + Tyrkiske opprørbaser over grensen. DA kan vi kanskje snakke om fred, + ha god samvittighet for at vi overholder folkeretten.

Hvorfor i alle dager skal vi overholde folkeretten? Vi tilhører historiens mektigste millitære allianse og den ypperste kulturkrets i verden der mennesker lever i fred, frihet og rikdom.

Hvorfor skulle vi innrette oss eller finne oss i barbariske og kulturelt undelegne staters politikk? Det er vel heller vår plikt og, om nødvendig med tvang, innføre våre idealer om frihet og demokrati til disse landene, og lære dem hvordan de skal omgås hverandre som siviliserte mennesker!

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal vi overholde folkeretten? Vi tilhører historiens mektigste millitære allianse og den ypperste kulturkrets i verden der mennesker lever i fred, frihet og rikdom.

Hvorfor skulle vi innrette oss eller finne oss i barbariske og kulturelt undelegne staters politikk? Det er vel heller vår plikt og, om nødvendig med tvang, innføre våre idealer om frihet og demokrati til disse landene, og lære dem hvordan de skal omgås hverandre som siviliserte mennesker!

Oooooog deeeeeeeeeeeeeer forsvant du rett ned i fascismen og sosialdarwinismen. Lykke til videre i livet!

Skrevet

"Be kind to America or we will bring democracy to your country".

American bumper sticker.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå er det ikke sikkert det er sånn, men det spekuleres i at Assad er på vei til å innse nettopp dette. Og hvem vet hva en gal, desperat mann gjør da?

Skrevet

Assad avviser at den syriske regjeringen har planer om å bruke kjemiske våpen:

"Regimet i Syria på sin side avviser at landet har planer om å bruke kjemiske våpen for å stanse opprørerne som kjemper for å styrte Assad og hans regime."

http://www.nrk.no/ny...erden/1.9701135

Jeg tror dette er et rykte som er satt ut for å sverte president Assad, og rettferdiggjøre et eventuelt angrep. Jeg kan ikke se noen grunn til at Assad skulle angripe med kjemiske våpen. Det hadde vært det samme som å invitere NATO til å angripe Syria. I et slikt angrep ville trolig både han selv og hans familie lidd en grusom død. Jeg tror Assad ønsker å holde NATO borte fra denne konflikten. Opprørerne derimot ønsker at NATO skal bombe Syria. Derfor er det ikke helt utenkelig at de kunne stått bak et slikt angrep for å legge skylden på Assad.

Mitt inntrykk er at Assad ikke er så gal og desperat. Jeg synes tvert imot at han fremstår som en reflektert og oppegående person.

Her er et intervju med han for noen uker siden:

http://www.youtube.com/watch?v=ye86lIDE90c

Skrevet

Nå er det ikke sikkert det er sånn, men det spekuleres i at Assad er på vei til å innse nettopp dette. Og hvem vet hva en gal, desperat mann gjør da?

Gal? Hvem er du til å si det? Alt jeg har lest/sett av hans intervjuer som IKKE har vært redigert av VG har vist en svært oppegående statsleder.

Han/hun som kommenterte under deg kom forresten med et godt innlegg.

Skrevet

Vel, nå er USS Eisenhower på plass så det ser ikke ut til at det er mye dere pingler kan gjøre for å berge terroristen i Syria. Og på andre siden står Tyrkias tropper klare.

http://rt.com/usa/news/us-eisenhower-syria-military-369/

Deretter er det kort vei til Iran og så er jobben gjort i midt østen.

Skrevet

Vel, nå er USS Eisenhower på plass så det ser ikke ut til at det er mye dere pingler kan gjøre for å berge terroristen i Syria. Og på andre siden står Tyrkias tropper klare.

http://rt.com/usa/ne...a-military-369/

Deretter er det kort vei til Iran og så er jobben gjort i midt østen.

Jeg har egentlig litt sansen for deg. Du er en ekte sann imperialist som ikke pakker deg inn i tullprat som "humanitær intervensjon" og slikt som pinglete borgerlige partier gjør nå til dags.

Nå skal det sies at USA vil få jævlig store problemer om krigen der trekker ut i langdrag. USAs krampetak det siste tiåret og Kinas fremvekst er påfallende likt Storbritannias fall, og USAs framvekst på 40-50-tallet. Snart går USA på en "Suez-krise" hvor Kina sier nei og USA ikke kan gjøre annet enn å backe ut.

Skrevet

Jeg har egentlig litt sansen for deg. Du er en ekte sann imperialist som ikke pakker deg inn i tullprat som "humanitær intervensjon" og slikt som pinglete borgerlige partier gjør nå til dags.

Nå skal det sies at USA vil få jævlig store problemer om krigen der trekker ut i langdrag. USAs krampetak det siste tiåret og Kinas fremvekst er påfallende likt Storbritannias fall, og USAs framvekst på 40-50-tallet. Snart går USA på en "Suez-krise" hvor Kina sier nei og USA ikke kan gjøre annet enn å backe ut.

Den trekker selvsagt ikke ut. Shock and Awe noen dager, deretter et massivt bakkeangrep og Assad vil snart, i likhet med Muhammar, finne seg i selskap med sinte menn med balltrær og lange infanterikniver. Så overtar opprørerne butikken med hjelp fra Blackwater og ferden går videre til Iran.

Kina er en papirtiger. Derfra er det ikke mye å vente. De kødder ikke med verdens største atomvåpenarsenal! Med midtøsten nedkjempet vil vi i stor grad også ha løst finanskrisen og sikret vesten viktige ressurser langt inn i dette århundret. Og ikke minst, vi vil ha konsolidert vestens stilling som den ubestridte leder i verden som alle frykter for å komme på kant med.

• Liker 1
Skrevet

Vi kan ikke ha slike sinnsyke terrorister i verden som Assad. Jeg er enig i at et angrep på Syria er nødvendig.

Skrevet

Tilfeldig at slike rabiate tullinger alltid poster som "anonymbruker"? I think not.

Skrevet

Tilfeldig at slike rabiate tullinger alltid poster som "anonymbruker"? I think not.

At vårt samfunn tolererer slike forræderske undergravere som deg selv illustrerer mitt poeng

om en overlegen kultur i vesten.

I Syria ville du sannsynligvis blitt henrettet av Assad personlig, eller en i slekta hans i beste Saddam stil.

Det er på grunn av NATOs militære slagkraft og vilje til å bruke den aktivt at det finnes frihet for slike som deg til å forsøke å forgifte samfunnet med desinformasjon og løgn.

• Liker 1
Skrevet

At vårt samfunn tolererer slike forræderske undergravere som deg selv illustrerer mitt poeng

om en overlegen kultur i vesten.

I Syria ville du sannsynligvis blitt henrettet av Assad personlig, eller en i slekta hans i beste Saddam stil.

Det er på grunn av NATOs militære slagkraft og vilje til å bruke den aktivt at det finnes frihet for slike som deg til å forsøke å forgifte samfunnet med desinformasjon og løgn.

Du svarer nok en gang ikke på det jeg skriver, det er bra! Akkurat slik en ekte tr00 anonymbruker.

Forræderisk? Javel, så er jeg forræderisk om jeg vil at Norge skal føre en selvstendig utenrikspolitikk og ikke fungere som et amerikansk lydrike. Ei heller vil jeg at vi skal finansiere ANDRES kriger. jeg vil ha et sterkt norsk forsvar som kan slakte ned hver eneste jævel som prøver å ta oss. Fasitsvaret på en "forræder"! JuhuUu!

Så klart ville jeg blitt skutt i Syria, eller i alle fall havnet i fengsel, hallo, kommunister er ikke godt likt i autoritære borgerlige diktaturer.

Slike som meg hadde frihet til å ytre oss LENGE før opprettelsen av NATO. Nå får du holde opp med det forbanna pisspratet ditt.

Skrevet

Hvorfor skal vi bry oss ?

Så lenge vi kan nekte dem innreise til Vesten, er jeg fornøyd.

Skrevet

Bedre holdning enn han sykingen over her.

Skrevet

Fordi de sitter på ressurser som er av avgjørende betydning for vårt næringsliv og derved muligheten til å opprettholde en akseptabel levestandard i vår del av verden. Når et land sitter på ressurser og råvarer vi er avhengige av så er det sentralt at regimet i det landet er vennligsinnet, foretrekker vesten som sin handelspartner og ikke forsøker seg på idiotiske utspill som å undergrave dollaren, gjeninnføre gullstandard eller nekte oss det vi har krav på.

Eller tror du kanskje vår levestandard er blitt til av seg selv? Det er tilgangen på billige ressurser og forvaltning av verdens handelsvaluta som har gjort vesten rikt! Og enhver som forsøker å rokke ved dette må vi stanse umiddelbart! Om ikke disse bananrepublikkene frykter oss og er klinkende klare på at kødder de med oss så blir de bombet tilbaketil steinalderen, så kan du selv tenke deg hvordan det etterhvert vil se ut i våre byer.

Skrevet

Det er helt klart årsak til bekymring når det gjelder syrias kjemiske arsenal. En av hovedgrunnene til denne bekymringen er at provinsene Idlib og Aleppo for alvor har begynt å glippe ut av Assads hender. Etter at FSA (Den viktigste motstandsgruppen) erobret byen Maarrat al-Nu'man tidlig i oktober og har holdt den siden, så er den viktigste forsyningslinjen (motorveien M5) til regimet til landets største by (Aleppo) kuttet.

Senere har FSA både kuttet den andre viktige veien til Aleppo (M4) og i midten av november erobret de basen til Assads 46, regiment vest for Aleppo. 46. regiment er en eliteenhet med en svært stor forsyningsbase med mange soldater, mange tunge våpen og mye amunisjon. Opprørerne har tidligere ikke hatt arteleri og få tanks. Ved erobringen av regiment 46 tar de ervervet seg dette, den strategiske ballansen i Nord-Syria har endret seg og byen As-Safira har kommet under press fra opprørerne.

I As-Safira ligger et av Assads viktigste anlegg for produksjon og lagring av kjemiske våpen. Samtidig har de siste ukene vært preget av voldsome kamper i Damaskus. Her har regimet tidligere klart å slå tilbake opprørerne. Det klarer de tydeligvis ikke lengre. Dersom Assad står i fare for å miste de to største byene Aleppo og Damaskus, samt at han ser faren for at opprørerne får kontrollen over det kjemiske arsenalet så er det ikke usansynelig at han tyr til å bruke de kjemiske våpnene framfor å la de falle i hendene på opprørerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...