ElleM Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg vurderer dette, og lurer på hva som er vanlig timepris. Har du valgt svart eller hvitt, og hva er fordelene og ulempene ved dette? Jeg har også muligheten til å få gjort mye annet "drittarbeid" i huset som jeg mer enn gjerne overlater til noen andre, som vasking av tøy, stryking, vinduspuss o.l. Selv innkjøpene kan jeg få gjort om jeg vil. Ville dere benyttet dere av et slikt tilbud? Kalenderen er full, og det lille jeg har av fritid vil jeg gjerne bruke på mann, barn og fritidsinteresser. Prisen jeg skal betale er ikke verst, heller. Men jeg må innrømme at det er et lite nederlag å skulle gi fra seg ansvaret for hjemmet til betalt hjelp, det passer ikke inn i "superkvinne-bildet"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Om du føler at dette er riktig for deg og din familie så synes jeg du skal gjøre det. Det er dumt å slite seg ut, for at andre skal se hvor flink du er som klarer alt selv. Stoltheten kan mange ganger ødelegge mer enn vi tror. Det er den som stopper deg nå fra å gjøre det som kanskje er det beste for deg og din familie. Slutt å tenk på hva alle andre mener og gjør det du føler er rett for dere. Ja, jeg hadde hatt hushjelp om jeg hadde hatt økonomi til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. mars 2004 #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Så fort vi får ut fingeren skal vi skaffe oss vaskehjelp! Bedre investering for forholdet må vi lete lenge etter. Gleder meg til å slippe å gjøre drittjobbene, føler meg ikke som noe dårligere menneske for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 8. mars 2004 #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg betaler 130 kr/t (svart) , 100 kr/t er vel vanlig av det jeg har hørt før. Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å skaffe meg vaskehjelp - jo mer vedkommende vil gjøre jo bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 8. mars 2004 #5 Del Skrevet 8. mars 2004 Det skulle jeg gjerne hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. mars 2004 #6 Del Skrevet 9. mars 2004 100,- pr time -- svart... Og det er de best anvendte pengene -( utenom til ting jeg må betale) - jeg bruker... Det er verd hvert øre... og jeg jobber heller overtid med "det jeg kan" for at jeg skal ha råd til å betale det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 9. mars 2004 #7 Del Skrevet 9. mars 2004 Hadde en stund - og savner henne såååååårt!! Slet også litt med tanken på at jeg ikke klarte alt selv, men...når jeg så fordelene gikk det greit og legge de tankene laaangt bak i hodet... Vi betalte 100,- svart, grunnen til det var at det var et nært familiemedlem som tok den type jobber i en liten periode...ellers hadde je nok valgt hvit...både for h*ns og min egen skyld (med tanke på oppsigelser, sykepenger ol - og for at jeg synes det er det riktige....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 9. mars 2004 #8 Del Skrevet 9. mars 2004 Det har jeg tenkt på lenge, men syns vel i grunnen at økonomien er litt stram. Mannen er skeptisk til å ha "fremmede" folk i huset, så det blir vel ikke noe av på en stund tenker jeg. Men jeg antar det vil komme når/hvis vi får barn etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 10. mars 2004 #9 Del Skrevet 10. mars 2004 Hvis jeg hadde funnet en person med gode referanser, hadde jeg ansatt ham/henne på flekken! Akkurat nå har jeg bekkenløsning med vaske- og støvsugeforbud, det gjør at jeg faktisk vurderer å gjøre drømmen til virkelighet litt før jeg hadde tenkt. Har en flink mann, men han har tusen andre oppussingsprosjekter det er mer hensiktsmessig at han tar seg av. Så hvis noen har en kontakt og /eller vet om noen som tar på seg slike oppdrag i Oslo (sør/øst), tar jeg gjerne i mot tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 10. mars 2004 #10 Del Skrevet 10. mars 2004 Drømmer om det, men det er ikke så lett å få tak i heller. Man må jo stole på vedkommende også. Det er ikke så mange ledige på markedet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 16. mars 2004 #11 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har ikke vaskehjelp, men fire av de som bor i gata her har. De er kjempefornøyde! Selv føler jeg ikke at jeg trenger det. Har en tolvåring og en sekstenåring i huset, og jeg føler egentlig at de kan hjelpe til en del med sånt! Både for opplæringens skyld (de skal jo ut i verden og klare seg selv en dag), og for at de lærer å samarbeide og hjelpe til. Mannen tar jo også sin del. Hadde de vært små, ville jeg gjerne hatt vaskehjelp! Da har en jo mer enn nok å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zobel28 Skrevet 18. mars 2004 #12 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg tror også at 100,- er vanlig når det er svart. Vi betaler 150,- i timen. Vi har hatt samme dame i fem år og følte at det var riktig å gi henne litt mere pga hun er loyal. Hun er hos oss hver fredag formiddag i 3 timer. Da rekker hun hele huset pluss at hun stryker skjorter. Innkjøpene tar vi selv da vi synes det er såpass ok å gå i butikken. Vi har ingen barn så det er begrenset hvor mange liter melk som må bæres hjem. Jeg tror det er viktig at man har litt referanser på vaskehjelpen. For noen år siden var der jo litt "trøbbel" med vaskehjelper som ikke hadde noen fast adresse og som stjal. Men det er heldigvis svært få ganger jeg har hørt om dette. Jeg synes det er en litt "gammeldags" holdning til å føle seg mindre husfrue hvis man ikke selv prioriterer å vaske huset. Så kjøp deg litt hjelp hjemme og gled deg over tiden du får til andre artige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå