Gå til innhold

Salg av leilighet


Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita

Hvor viktig er kjøkken og bad for å få en god pris?

Vurderer å pusse opp kjøkkenet (med ny innredning), og male badet (er ikke fliser på veggene). Det er ikke noe galt med badet, det ser "helt greit ut".

Hvor viktig er badet (som det ikke er noe galt med, men som ikke er kjempefint) når resten av leiligheten er nyoppusset?

Eventuelt et litt slitent kjøkken også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Kjøkken og bad er vel de to viktigste rommene, for det er de som er kostbare å pusse opp.

Men tror jeg ville forhørt meg med en megler eller noe angående pris før og etter oppussing. Om det rett og slett svarer seg. Noen ganger kan du få mye igjen for å pusse opp litt. Nye håndtak på kjøkkendørene kan være med på å gjøre inntrykket bedre, og det er ikke så kostbart som å bytte hele innredningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Dersom vi pusser opp kjøkkenet er det først og fremst for vår egen del, men om det trekker opp ved salg er det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøkken og bad er det folk ser mest på når de er på visning. Det er dyrt og tidkrevende å gjøre selv. Dernest gulv og vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita
Kjøkken og bad er det folk ser mest på når de er på visning. Det er dyrt og tidkrevende å gjøre selv. Dernest gulv og vinduer.

Det vet jeg. Derfor lurer jeg på om det er lurt å pusse opp uansett, eller om det ikke er så farlig ettersom det ikke er vannskader eller noe annet galt, det er bare litt slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å kjøpe en helt ny kjøkkeninnredning vil nok ikke lønne seg. Nytt kjøkken vil du rett og slett ikke få igjen for i salgsprisen. Da er det mye bedre å friske opp kjøkkenet med maling og fliser etc. og friske opp på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På nettsidene til SpareBank 1 finner du en artikkel som heter "Lønner deg seg å pusse opp før boligsalget". Du finner den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "alltid" drømt om det fine badet vi skal ha når vi kjøper eget hus/leilighet, så for oss hadde det spilt liten rolle hvordan det så ut der når vi kjøpte. Vi hadde uansett pusset opp og gjort om hele badet så fort som mulig...

Men det er oss da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det ikke lønner seg å kjøpe for mye nytt til kjøkken og bad når man selger. Sjansen er jo ganske stor for at kjøperene ikke har samme smak som deg/dere.

Gi heller det gamle en liten ansiktsløfning. Har du IKEA-kjøkken, så er det ganske rimelig å bytte dører. (Kanskje andre leverandører har samme tilbud).

Hovedsaken er at det du/dere har er i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er vel tipsene å fjerne mest mulig av rot og ting som gjør leiligheten overfylt, ikke la det være for mye møbler, private bilder, overfylte benker og bokhyller etc.

Poenget er vel at leiligheten skal se ren, velholdt, åpen og lys ut.

Når man flytter blir det som regel mye som skal kastes - da er det vel en fordel å ta en slik ryddesjau på forhånd.

Jeg sverger til FLYlady for tiden.... :wink: der er det mange tips for flytting, kanskje det er noen for salg av leiligheter også. Linken er: www.flylady.net

Jeg tror ikke du får igjen pengene ved å pusse opp bad og kjøkken. Jeg tror veldig mange har brent seg på å betale for nyoppussede leiligheter hvor det er slurvet, gjort dårlig grunnarbeid, og hvor det må renoveres ganske raskt likevel. Du gjør generelt en bedre jobb når du skal leve med resultatet selv i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjøper bolig har som regel satt av en sum til oppussing. Spiller liten rolle om leiligheten er nyppusset hvis den ikke er slik de vil ha den.

Om jeg hadde kjøpe en helt ny leilighet med kjøkkeninnredning i stål eller kritthvitt, så ville jeg nok byttet den ut ganske kjapt tror jeg.

Da ville jeg heller kjøpe en litt sliten leilighet som kostet mindre og pusset opp det som var nødvendig.

Men for all del.. det finnes jo folk med 10 tommeltotter også.

Noen ønsker rett og slett ikke å pusse opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Takk for mange svar!

Det er ikke aktuelt og selge på flere år ennå. Derfor vurderer vi å pusse opp kjøkkenet mest for vår egen del. Bad har vi ikke penger til uansett. Skal kjøkkenet tas skal det selvfølgelig gjøres grundig. Om det lønner seg er ikke kjempeviktig, men hadde vært fint å høre om du ville vektlagt det ved budgivning. Kjøkkenet vi har nå er det ikke så mye å gjøre med annet enn å male, innredningen er klar for å skiftes ut uansett. Når vi skal selge skal leiligheten tømmes for alt rask og vaskes og alt mulig så det ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på leilighetsjakt, og ser bare på leiligheter som har nyoppusset kjøkken og bad (ser ut som det er mange med oss, for alle leilighetene vi har likt har blitt solgt for 200' ++ over takst......) Soverom og stue kan jeg til nøds gjøre noe med selv, men vil helst slippe!:) Vi skal iallefall ha en lelighet som vi ikke trenger gjøre noe med de 2 rommene. Så ja puss opp hvis dere har planer om å selge om noen år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...