Mrs. K Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har desverre glemt å tørke en vask med ullklær :oops: og nå lukter det vondt av dem. Jeg har prøvd å skylle, vaske på nytt og vaske på nytt igjen, men lukten er der stadig. Hva skal jeg gjøre? Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Våt ull lukter vondt. Men det er kanskje ikke den lukten du mener...? I så fall har jeg ingen råd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 8. mars 2004 #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Prøv å skylle med litt eddik i siste skyllevann og la klærne tørke ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 8. mars 2004 #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg vasket ett ullpledd og lot min samboer henge det til tørk. Da jeg kom hjem informerte han meg om at det luktet ikke bra, han hadde glemt det inni vaskemaskina et par timer, og fryktet det var grunnen. Jeg gikk for å lukte. Der det var fuktig, der luktet det ikke godt nei, men det der var tørt, der luktet det bra. For våt ull lukter ikke godt. Følg de rådene du er gitt her. La det tørke SKIKKELIG og lukt da. Ikke lukt på det mens det enda er fuktig, for da lukter det surt uansett, så da vet du ikke om du har fått bort lukten. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 8. mars 2004 Det er ikke en våt-ull-lukt. Det lukter fordi det har stått i maskina i flere dager. Tenkte selv på eddik, men var ikke sikker på om ull tåler eddik. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå