Gå til innhold

trenger et godt svar idag jeg..kan jeg få et?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei på dere!

nå har jeg et spm jeg skal slå til her på denne sommerdagen! jeg har nemlig utsatt mensen nå i en måned. det vil si at jeg bruker yasmin og hoppet over de hvite tablettene tok et nytt bertt,og idag skal jeg egentlig ta de hvite tablettene igjen, men det jeg da lurte på var om det hadde noen skade, elelr om jeg kunne miste ,mensen dersom jeg bare utsatte den en eneste uke til. og tok de hvite neste uke!kan nemlige ikke få mensen nå! men skader dette? dette er min første gang og jeg har ikke hatt noen mellomblødninger! er redd for å miste mensen også! er bare 18 år. trenger svar idag..

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det skal gå bra.Hovedsaken er vel heller at du ikke blir gravid,og det blir du ikke så lenge du tar p-pillene.

At mensen muligens kommer til å klusse litt den neste mnd muligens 2,får man vel egenlig bare bite i seg icon_smile.gif

Du skrev ikke hvilke piller du bruker men jeg gikk ut i fra at det var Trionetta jeg.

Lykke til icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

yasmin var det! ja men noe kluss får jeg vel tåle! men jeg skal jo reise til syden i juli måned også og regner med at den må utsettes.. men dette skal vel gå bra? tror dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg prøvde å utsette mensen med yasmin, men etter to uker begynte jeg å blø uansett. Måtte bare gi opp da, selv om det egentlig var et dårlig tidspunkt. Andre som har erfaringer med å få mensen midt i et pillebrett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg bruker ikke p-piller selv....og har et spørsmål.

Jeg har ved et par anledninger i løpet av 20 år fått piller av legen (mulig det var p-piller!) for å utsette mensen. Skulle til syden.

Men er det riktig å utsette mensen gang på gang på gang? Jeg bare spør. Forstyrrer vi ikke da kroppens naturlige mønster?? Og en ting til, passer det noen gang å få mensen da? Bestandig "noe herk" synes jeg da.

Bare lurer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å høre med legen om det å begynne med p-sprøyte? Da slipper dere mensen. Det er en sprøyte man skal ta hver 3 mnd. Enkelt og greit og mensenfritt. Eneste ulempen er at det tar lengre tid før man blir fruktbar igjen så det er ikke å anbefale for de som har planlagt å bli gravid om kort tid. Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med det og ser fram til en mensenfri sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym 1,du har så rett så rett.Det riktige tidspunktet for en menstruasjon i mnd finnes ikke icon_smile.gif Jeg går ikke på p-piller nå men har gått på den i ca 4 år siden jeg begynte som 16 åring,og jeg har utsatt den 1 gang.

Jeg har alltid vært veldig skeptisk til å tukle sånn med kroppen.I og for seg klusser p-pilla til det nok som det er den.

Men om man vet hvordan man skal gjøre det og ikke driver på i hytt og pine tror jeg ikke kroppen tar særlig skade av det.

At menstruasjon syklusen blir litt "omorgansiert" sier seg selv og det kan ta tid før det stabiliserer seg,men skadelig er det nok ikke.

Til Anonym 2, om man begynner på p-sprøyta er man langt fra garantert en mensen fri tilværelse.Som nesten alt annet er det individuelt hvordan kroppen tar i mot sprøyta og sjansen for å miste mensen er like stor som at man likevel må slite med den icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Premulutt er noen piller som utsetter mensen - du får de på resept av legen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at gynekologen på Doktor Online skrev at det egentlig ikke er sunt for kvinner å ha mensen hver måned, fordi det egentlig er meningen at vi skal være gravide - det gjør derfor ingenting å forskyve eller hoppe over mensen. Mellomblødning skal visst også være normalt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...