Gå til innhold

Freia Påskeegg har kommet i butikken..

starie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Greit å vente men har opplevd at butikkene gikk tom for de før påsken satte inn.

"Skal sikre meg noen jeg da. he, he, he. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fått svar på mailen jeg sendte til Freia:

-----

Takk for mail. Vi setter pris på å høre fra engasjerte forbrukere.

I Kraft Foods lager vi mat med god smak som skal gi deg glede og nytelse. Vi anbefaler et variert og bredt sammensatt kosthold kombinert med en aktiv livsstil, der våre produkter bidrar som en naturlig del av kos og hygge.

Vi har nå besluttet å opplyse om næringsinnhold på alle våre produkter, også f.eks. sjokolade der det i dag ikke er krav om slik merking. Dette vil innføres gradvis i de kommende år. Våre snacksprodukter har allerede slik merking. Tiltaket er et ledd i bedre forbrukerkommunikasjon. Implementeringen vil ta noe tid . Næringsinnholdet i Freia fylte påskeegg er som følger:

100g Freia Fylte Påske egg inneholder:

Energi: 2395 kJ/575 kcal

Protein: 6,8g

Karbohydrat: 51g

Fett 38g

Vennlig hilsen

Nina Evje

Forbrukerservice

-----

og etter at jeg regnet litt på det selv, fant jeg ut at et egg inneholder 179 kcal.

i vert fall fikk jeg en god nyhet, at de skal begynne å merke produktene sine! :klappe: for freia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BærtBært
håper det ikke er altfor høyt' date=' for vi hadde eggespisekonkurranse i butikken i dag... det ble uavgjort med fire på hver av sjefen og meg...[/quote']

Fint!! Det var kjappe 716 kcal på hver av dere det da! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

28 kr på Rema??? :o Jeg betalte 40 kr på Narvesen. Alltid ender jeg opp på det dyreste stedet. *Damn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namme! Har akkurat fortært to slike egg (sparer resten til senere)! Kjempenam!! Men jeg syntes den gamle kremen var bedre enn den nye moussen...må jeg si... Allikevel: Namme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er du så flink du da :-) . Det er jo fredag da, neida skal ikke lede deg inn i fristelsen :wink: - Synes du er flink jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så flink du da :-) . Det er jo fredag da' date=' neida skal ikke lede deg inn i fristelsen :wink: - Synes du er flink jeg :-)[/quote']

:enig_animasjon: jepp jeg er superflink :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, de eggene er farlig gode! Men go'nyhet med kaloriinnholdet. Absolutt lovlig det synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortært en pakke på to dager. De var såååå gode! Fikk lyst på mere egg nå, men gidder ikke stikke ut for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål; er det noen som klarer å få ned mer enn et egg av gangen? jeg syns det er sååå mektige og klarer knapt ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål; er det noen som klarer å få ned mer enn et egg av gangen? jeg syns det er sååå mektige og klarer knapt ett!

To går bra! Men jeg er avhengig av sjokolade. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de er kjempegode. Jeg og samboeren delte en eske i går og to egg hver var akkurat passe uten å bli kvalme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...