Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elissima
Skrevet

Som motstand mot provosert abort og homofili?

Bortsett fra det. Jeg er veldig for abort, kjør på! Og homser er dritkule :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, gutten fra groruddalen snakket jo søren meg gebrokkent! Aaagh..

Anonym poster: 5a4f6c218aae126cabfcbf98e7ebc6c1

Gjest Gunfreak
Skrevet

Kommer ann på hva slags katolikker de er det, er de spanske katolikker no problem, er de katolikker fra sør italia, eller visse land i sør america osv. er det værre.

Skrevet

Bortsett fra det. Jeg er veldig for abort, kjør på! Og homser er dritkule :)

Så enig! Finnes ikke noe gøyere enn abort og homser. Digg!! Har aldri møtt en homse jeg ikke har "forelsket" meg i. Fantastisk varme og vakre vesener. De er jordas salt.

Skrevet (endret)

Jeg er katolikk, og er sikkert veldig farlig, og har skumle holdninger og planer. Alt jeg tenker og gjør er ondt.

Når jeg påpeker at de som angriber katolisismen burde forholde seg tol faktiske forhold, og ikke seiglivede myder, tar jeg sikkert feil.

Er det forresten så veldig norsk å være reformert? Den Norske kirke sitter på mye eiendom som blev regelrett stjålet fra katolikkene.

Dessuden var norge katolsk i 514 år, og har bare vært reformert i 476 år. Er det ikke da mere "autentisk nrosk kultur" å være katolikk? Disse reformasjonstankene kom jo fra Augsburg/Wittemberg, og det er jo en fremmed kultur. Hvorfor slapp vi dette ind i kulturen vår?

Kanskje fordi indvandrerne fra Hansastatene allerede hadde udslettet den norske kulturen i Bjørgvin allerede på 1300-tallet? Der fortrengte disse indvandrerne de lokale tradisjonene og den norske kulturen fuldstendig, fordi det blev for mange av dem.....

Hva er det som er så skummelt med katolisismen? Det er over en milliard katolikker i verden. Er det grunden til krig, nød, sykdom og armod?

Og når jeg møder folk som er skeptiske til kirken, er det dessverre veldig ofte myder og dårlige kundskaber og fordommer som ligger til grund.

Endret av Giacomo_P
Skrevet

Jeg er ikke utpreget skeptisk til katolisismen, jeg er skeptisk til alt religiøst tullprat, men folk skal få ha den troen de selv ønsker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...