Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Na-er-det-flere-katolikker-enn-muslimer-i-Norge-7033287.html

Nå er det flere katolikker enn muslimer i norge. Hele tiden får man høre at muslimene er så mange og at de tar med seg familier fra utlandet. Og at de har så høy arbeidsledighet og driver med så mye kriminalitet. Så viser det seg at de ikke er i flertall likevel.. Jaja. Da får vi finne på noe annet og beskylde dem for da.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.aftenpost...ge-7033287.html

Nå er det flere katolikker enn muslimer i norge. Hele tiden får man høre at muslimene er så mange og at de tar med seg familier fra utlandet. Og at de har så høy arbeidsledighet og driver med så mye kriminalitet. Så viser det seg at de ikke er i flertall likevel.. Jaja. Da får vi finne på noe annet og beskylde dem for da.

Merkelig hvor stille det er når man ikke kan beskylde muslimene for noe.

Anonym poster: 6b9cee3e3679b1b0cc4d2fdd671ebc30

• Liker 4
Skrevet

Spiller ingen rolle om det er katolikker eller muslimer. Etniske nordmenn ønsker å bo der hvor det er andre etniske nordmenn, forståelig nok.

Anonym poster: 2e1befc959d7c8ea7922718e7c895aa5

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe beroliende heller. Den katolske kirke ved tempelriddererne og muslimer inngikk en avtale. Tegnet på på er klippedomen i Jerusalem. Den er berevet som den ødeleggende styggedom både i matteus og i danile, i Bibelen

Man kan jo se likheten mellom islamsk lære og den katolske; slakt ned de vantro og kjettere. Mens den ekte kristne lære fra Jesus er : elsk din neste som deg selv, snu det andre kinnet til, vær mot andre, slik du vil andre skal være mot deg. Elsk dine fiender ect

Det står advart om en falsk kirke i Bibelen. Den skal forandre tider, høytider og helligdager. Dette har den katolske kirke gjort. Pluss at de har forandret Guds bud, og tilatt avgudsdyrking, som inkluderer paven, som påstår han er stedsfortreder for Jesus. Jesus sa at den hellige ånd skulle lede oss, derfor trenger vi ikke noen pave, som foressten betyr far, akkurat det Jesus sa vi ikke skulle kalle noen her på jorden. Den katolske kirke kan gjennoppta inkvisisjonen med ett pennestrøk, og gå etter alle som ikke vil bøye seg for de, som de harfør gjort opp igjennom historien. Mange tror at den katolsk kirke er sete/tronen for anti-krist når han kommer. Og islam er en nyttig løpegutt/alliert. Den katolske kirje med paven og Mohammed og hans islam er akkurat i tråd med Jesu advarsler om falske profeter som skulle komme å føre mange vill.

Skrevet

Spiller ingen rolle om det er katolikker eller muslimer. Etniske nordmenn ønsker å bo der hvor det er andre etniske nordmenn, forståelig nok.

Anonym poster: 2e1befc959d7c8ea7922718e7c895aa5

Denne boblen kommer forhåpentligvis til å sprekke. Det nytter ikke lenger å male dette rosenrødt lengre. Det sier seg selv at det er noe som ikke fungerer når det er masseflukt av etniske nordmenn fra visse områder, at etniske norske barn snakker gebrokkent norsk er også en tankevekker. Pluss all volden som rapporteres om, så og si hver dag. Det går ikke lengre.

Skrevet

Personlig ønsker jeg katolikkene velkommen. Hvor ofte hører du om bråk, særkrav og kulturkonflikter fra landets katolikker? Ikke ofte.

Anonym poster: 37909e824f8f1762d827b927c2b0cfd7

• Liker 10
Skrevet

Merkelig hvor stille det er når man ikke kan beskylde muslimene for noe.

Anonym poster: 6b9cee3e3679b1b0cc4d2fdd671ebc30

Kan man ikke beskylde muslimene for noe, siden det er en del katolikker i landet? Hva?

• Liker 1
Skrevet

Kan man ikke beskylde muslimene for noe, siden det er en del katolikker i landet? Hva?

Tydeligvis ikke :vetikke:

Skrevet

Tydeligvis ikke :vetikke:

Om jeg gjør noe galt en gang, og blir beskyldt for å ha gjort det, så kan jeg bare si "Hey! Det er massevis av katolikker her i landet, var du klar over det?" Og vips, jeg vil være fri for trøbbel.

• Liker 4
Skrevet

Om jeg gjør noe galt en gang, og blir beskyldt for å ha gjort det, så kan jeg bare si "Hey! Det er massevis av katolikker her i landet, var du klar over det?" Og vips, jeg vil være fri for trøbbel.

Er det virkelig så enkelt? :sjokkert:

Skrevet

Katolikkene gjør ingen framstøt for å få fjernet protestantiske tradisjoner fra skolene.

Katolikkene gjør ingen framstøt for å få fjernet protestantiske symboler fra skolene.

Katolikkene påberoper seg ikke anstøt om protestaniske tradisjoner og symboler dukker opp på legekontor, sykehus, eldresentre eller andre offentlige institusjoner.

Katolikkene lager ikke ståhei for å skape oppmerksomhet rundt det faktum at de konfronteres med slike protestantiske uttrykk hver dag.

Skal jeg fortsette?

Katolikkene lager enkelt og greit ikke noe som helst bråk rundt det faktum at de har en annen tro enn mange andre - de utfører rett og slett sin tilbedelse slik de selv ønsker, og lar oss andre få være i fred med det vi setter pris på.

De gir oss altså ingen grunn til å føle at de presser sin oppfatning over på oss, de setter oss på ingen måte under press for å endre på vår kultur, våre trsdisjoner og våre vaner, ergo er det INGEN TING ved dem som PÅ NOEN SOM HELST MÅTE kan virke truende.

Så hvorfor i helvete skal vi da konstruere opp spørsmål om "snik-katolisering"?

Dette virker så søkt at jeg bare får lyst til å le.

• Liker 6
Skrevet

Personlig ønsker jeg katolikkene velkommen. Hvor ofte hører du om bråk, særkrav og kulturkonflikter fra landets katolikker? Ikke ofte.

Anonym poster: 37909e824f8f1762d827b927c2b0cfd7

Samme tenker jeg!
  • Liker 1
Skrevet

Herregud.. Jeg leste snik-katalogisering. "hvafaen er det for noe tull de har funnet på nå da?" :fnise:

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Katolikker er bra! Har gode moralske verdier i livet :)

• Liker 2
Skrevet

Katolikker er bra! Har gode moralske verdier i livet :)

Som motstand mot provosert abort og homofili?

• Liker 4
Skrevet

http://www.aftenpost...ge-7033287.html

Det er jo betenkelig at vi ikke hører at katolikkene er så mange, og at de tar med seg familier fra utlandet, at det er så høy arbeidsledighet og de driver med så mye kriminalitet. Ettersom de er flest mener jeg. Er litt rart at mindretallet står for så mye av det nevnte og mer til.

En gang hadde jeg noen fyrer fra Finland som naboer. Når de sto og snakket seg i mellom utenfor vinduet, så hørtes det ut som det var minst 20 mennesker der ute. Sånn er det med muslimene, de er få, men gjør mye ut av seg. Er vel feil å si muslimene egentlig, jeg mener folk med kultur fra midt-østen og nord-afrika + omegn.

• Liker 1
Skrevet

I henhold til SSB sine egne tall ledet fortsatt muslimene i 2011.

100 000 katolikker, mot 106 000 muslimer, 2011- tall. 2012 er ikke klart ennå.

Ellers er vel mange av katolikkene polakker og litauere. Har ikke noe i mot dem jeg, men de har det jo med å reise hjem etter en stund. Er derfor ikke sikker på at det høye antallet katolikker kommer til å holde seg.

Skrevet

Som motstand mot provosert abort og homofili?

Du får bare akseptere at vi lever i en verden der folk har ulike verdigrunnlag. Personlig synes jeg mangfoldet gjør verden mer interessant. Dessuten tror jeg fattigdom, krig og vold er et større problem enn at enkelte homofile ikke får giftet seg. Det at du insinuerer at katolikker er bakstreverske, vel, det får stå på din egen regning. Noen av de smarteste og mest gavmilde mennskene jeg kjenner er dypt religiøse katolikker.

Skrevet

Katolikkene har jeg sansen for. Så jeg er ikke bekymret for noen snik-katolisering. Islam derimot er jeg skeptisk til som religion, samtidig som jeg vet at de fleste er hyggelige og bra mennesker. Jeg liker ikke det islam står for, men jeg kan fint ha venner som tilhører den religionen, men da snakker jeg om veltilpassede muslimer i Norge som lever ganske likt som meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...