Gå til innhold

Kan eg flytte til annet sjukehus av eget valg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke hva du har lest men på NHI står det litt om sykdommen din. http://nhi.no/sykdom...357.html?page=1

Har du noen pårørende (familie eller venner) som kan hjelpe deg? Ringe for deg eller være litt sammen med deg på sykehuset, kanskje snakke med legen eller sykepleierene?

Eller ring fastlegen din og hør med han/henne om videre behandling og at du ikke har lyst til å være på sykehuset, om det ikke er mulighet for å ta kontroller hos h*n.

Remicade er et immundempende middel, hjelper mot denne type hudsykdom, chrons, leddgikt osv. Det gis intravenøst med ca 6-8 ukers mellomrom. Ofte på poliklinikker.

Anonym poster: 7c77ef4d38921f51a634f0af770cf006

Eg har lest den før, men det er stort sett den eineste norske infoen eg har kommet over så langt. Eg føler meg uansett rimlig trygg på at eg er på bedringens vei og at lokalsykehus klarer å ta seg av meg. Eg har noen som kan hjelpe litt med ringing, men det meste må eg jo ordne sjølv på egenhånd. De kan ikkje være med meg på sjukehus eller snakke med legen under visitt, siden de bur på heimstaden min som er litt for mange timar unna til at det går. Kan fastlegen hjelpe meg med overføring, at eg skriver meg ut og at fastlegen hjelper meg med å bli skrevet inn på lokalsjukehuset samme dagen? Eg må nesten være på sjukehus slik at de kan følge med på meg, sårene og bytte bandasjene, men da på lokalsykehus - det er meir enn godt nok.

Eg rådar deg til å kontakte pasient- og brukarombodet for å finne ut kva du har rett på. Dei har nok god oversikt, og kan gje deg rettleiing for korleis du kan gå fram, og kva du kan krevje. www.pasientombudet.no

Anonym poster: 5533f30c8089412f2754d67b712b8911

Takk for svar, skal ta kontakt med de.

TS.

Anonym poster: a5e615579e621b3716ee053edfc55e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://tidsskriftet.no/article/203169/

Her står det mer om pyoderma gangrenosum (hvis det er det du har), og skal jeg være ærlig så skjønner jeg veldig godt at legen din ikke har lyst til å skrive deg ut enda. Dette er en jobb for ekspertisen og ikke noe som en hvilken som helst lege bør håndtere.

For øvrig så synes jeg faktisk det høres ut som om du burde ta deg sammen. Nei, det er ikke noe morro å ligge på sykehus når man ikke vil være der, men det er ingen som blir lagt inn på sykehus kun fordi de vil, og det er ingen sykehus som har folk lagt inn på spesialavdelinger dersom de virkelig ikke behøver å være der.

Ja, du kan skrive deg ut på eget ansvar, men mtp alvorligheten av denne sykdommen, så er du ikke spesielt klok dersom du gjør det. Forøvrig så tviler jeg virkelig på at legen er så innmari nedlatende og forferdelig som du skal ha det til. Dersom du er like umoden i virkeligheten som du fremstår her inne, så er det ikke rart at legen ikke har lyst til å sende deg avgårde enda. Når du ikke ser alvorlighetsgraden i denne typen sår, så vet du faktisk ikke ditt eget beste.

• Liker 3
Skrevet

Kan du slutte å skrive dialekt? Utrolig slitsomt å lese, dessuten er det ikke lov her på forumet.

Anonym poster: 4893025a0fabfb90c9e2df0022f900d9

Skrevet

Kan du slutte å skrive dialekt? Utrolig slitsomt å lese, dessuten er det ikke lov her på forumet.

Når ble nynorsk en dialekt? Nei, dialekt er ikke lov å skrive her inne, men man har lov til å skrive på sitt eget morsmål. Noen har nynorsk som morsmål.

• Liker 1
Skrevet

Nynorsk er tillate, men ikkje boknorsk.

Anonym poster: 5533f30c8089412f2754d67b712b8911

Skrevet

Når ble nynorsk en dialekt? Nei, dialekt er ikke lov å skrive her inne, men man har lov til å skrive på sitt eget morsmål. Noen har nynorsk som morsmål.

TS skriver da vitterlig ikke nynorsk. Er et par nynorske ord innimellom, akkurat slik min dialekt er. Ergo, hun skriver dialekt.

Skrevet

http://tidsskriftet.no/article/203169/

Her står det mer om pyoderma gangrenosum (hvis det er det du har), og skal jeg være ærlig så skjønner jeg veldig godt at legen din ikke har lyst til å skrive deg ut enda. Dette er en jobb for ekspertisen og ikke noe som en hvilken som helst lege bør håndtere.

For øvrig så synes jeg faktisk det høres ut som om du burde ta deg sammen. Nei, det er ikke noe morro å ligge på sykehus når man ikke vil være der, men det er ingen som blir lagt inn på sykehus kun fordi de vil, og det er ingen sykehus som har folk lagt inn på spesialavdelinger dersom de virkelig ikke behøver å være der.

Ja, du kan skrive deg ut på eget ansvar, men mtp alvorligheten av denne sykdommen, så er du ikke spesielt klok dersom du gjør det. Forøvrig så tviler jeg virkelig på at legen er så innmari nedlatende og forferdelig som du skal ha det til. Dersom du er like umoden i virkeligheten som du fremstår her inne, så er det ikke rart at legen ikke har lyst til å sende deg avgårde enda. Når du ikke ser alvorlighetsgraden i denne typen sår, så vet du faktisk ikke ditt eget beste.

Takk for link, har kikket på den før. Eg vil ikkje skrives ut, eg vil overflyttes. Enten til lokalsjukehus eller eit anna sjukehus som er nærmere min heimby slik at reiseveg er enklare, billigare og tek mindre tid.

Ja, eg høyrer det stadig vekk, eg bør ta meg saman og ligge her den tida det tek og berre halde kjeft og være takknemlig, men eg har vore her i fleire veker no og orkar ikkje meir av det. Eg vil ikkje skriva meg ut på eige ansvar, men eg tenker å prate med fastlegen min dersom eg får tak i vedkommande og høyre og korleis eg kan komme meg heim til lokalsjukehuset raskast og om h*n kan hjelpe meg med det. Alvorligheita til denne sjukdommen veit eg i grunn ingenting om, legene har ikkje satt seg ned og forklart noko som helst om sjukdom og ingen andre har gjort det heller.. Så eg veit berre det eg har lest på internett etter google-søk. Og forøvrig, legen har vore litt nedlatande mot meg siden dag 1 og vil neppe betre seg og ser ikkje ut til å ha interesse av å verken forklare sjukdommen til meg eller ha nokon forståelse for kvifor eg vil heim til mitt lokale sjukehus.

Beklager, eg er ikkje så god på å skrive rein nynorsk eller bokmål.. Skal forsøke å skjerpe meg.

TS.

Anonym poster: a5e615579e621b3716ee053edfc55e54

Skrevet

Sjekk pasientinfo på sykehuset sin hjemmeside, det bør være pasient-/brukerombud, sosionom e.l. på sykehuset du kan snakke med ang dine ønsker, og hvilke rettigheter du har rundt om info/kommunikasjon og evnt overføring til annet sykehus. Mange leger er dessverre ikke så gode til å kommunisere med pasientene :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...