Gå til innhold

gravid + rosa blod / utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og merket nå i sted når jeg tørket meg at papiret var rosa. Vet ikke om jeg blør eller hva det er. noen som vet hva det kan være? spontanabort? Har mmenssmerte :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friskt blod sammen med menssmerter kan være en indikasjon på SA, ja. Normale graviditetsmurringer kan også forveksles med menssmerter og rosa utflod er helt normalt. Du må altså se det an, rett og slett.

Skrevet

Jeg har nå fått mensen.. Eller blør isåfall. Kan det vært kjemisk graviditet? eller har jeg mistet den?

^Jeg tok test 2 dager etter forventet mens, positiv og var positiv hos legen og. Nå har jeg menssmerte og blør..

Blør vanlig :(

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Det kan hende at det er en spontanabort ja :( Men du får bare se hva som skjer videre. Jeg hadde en sa i uke 7 og det begynte med bittelitt blod og så mer, akkurat som mensen. Etter ca 6 timer fikk jeg veer og fosteret kom ut etter ca 4 timer. Legen bekreftet at det var en sa i mitt tilfelle, og at fosteret hadde kommet ut. For meg var disse veene ikke som menssmerter, det var annerledes og vondere. De kom ikke i samme takt som mine menssmerter og det kjentes ut som at det ikke var på akkurat samme plass i livmoren smertene satt som ved menssmerter. Men mange sier at sa-veer er som menssmerter.

Håper dette ikke skjer med deg, i noen tilfeller blør man men at det går bra med fosteret! Håper på det beste :hug:

Anonym poster: 966d10053b2141efb42293fea1daa463

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Det kan hende at det er en spontanabort ja :( Men du får bare se hva som skjer videre. Jeg hadde en sa i uke 7 og det begynte med bittelitt blod og så mer, akkurat som mensen. Etter ca 6 timer fikk jeg veer og fosteret kom ut etter ca 4 timer. Legen bekreftet at det var en sa i mitt tilfelle, og at fosteret hadde kommet ut. For meg var disse veene ikke som menssmerter, det var annerledes og vondere. De kom ikke i samme takt som mine menssmerter og det kjentes ut som at det ikke var på akkurat samme plass i livmoren smertene satt som ved menssmerter. Men mange sier at sa-veer er som menssmerter.

Håper dette ikke skjer med deg, i noen tilfeller blør man men at det går bra med fosteret! Håper på det beste :hug:

Tok en test nå, er fortsatt positiv. Jeg håpte egentlig det var SA. Da slipper jeg abort. Faen faen Men hvorfor blør jeg som faen da? Og har veldig menssmerte.

Skrevet

Du har fortsatt hcg i kroppen en stund etterpå.

Skrevet

Her var testen positiv i 1-2 uker etter SA.

Skrevet

Tok en test nå, er fortsatt positiv. Jeg håpte egentlig det var SA. Da slipper jeg abort. Faen faen Men hvorfor blør jeg som faen da? Og har veldig menssmerte.

En SA er det samme som en abort, bare at den ikke er kirurgisk/medisinsk, men spontan.

Testen din vil være positiv noen dager til.

Skrevet

okei. Men kan det og vær at jeg ikke har hatt SA? At jeg fortsatt er gravid men har blødning.

Skrevet

okei. Men kan det og vær at jeg ikke har hatt SA? At jeg fortsatt er gravid men har blødning.

Ja. Ring legen og du vil bli henvist til ultralyd eller få beskjed om å komme for å måle hcg nivået med noen dagers mellomrom.

Skrevet

Ja. Ring legen og du vil bli henvist til ultralyd eller få beskjed om å komme for å måle hcg nivået med noen dagers mellomrom.

Ja, jeg venter på time hos legen :) Men ville bare spør her menst jeg ventet..

Skrevet

Iom at du har menssmerter så vil jeg tro at det dessverre er lite sannsynlig at du fortsatt er gravid.

Skrevet

Iom at du har menssmerter så vil jeg tro at det dessverre er lite sannsynlig at du fortsatt er gravid.

Ok. Lurer på om det kan være kjemisk da. Var bare 5 uker på vei. Men betyr det at jeg kan ha problemer med å få baby? Siden jeg mister? Eller om det er kjemisk.

Skrevet

Kjemisk, da er det ingenting der. Det er helt normalt å ha en SA eller to så tidlig som at man er kun et par dager etter IKM. Det behøver ikke ha noen verdens ting å si på om du har problemer med å få baby eller ikke.

Skrevet

Kjemisk, da er det ingenting der. Det er helt normalt å ha en SA eller to så tidlig som at man er kun et par dager etter IKM. Det behøver ikke ha noen verdens ting å si på om du har problemer med å få baby eller ikke.

Og de fleste som har et eller flere barn har opplevd en sa en eller annen gang. Det er helt naturlig og naturens måte og ordne opp på.

Skrevet

Jeg testet positivt dagen etter spontanaborten min (hos legen), men negativt 4 dager etterpå (hjemmetest). Jeg tipper at du har en spontanabort men må kanskje ha utskrapning fordi fosteret kanskje ennå er inni livmora. Men det kan også hende at fosteret ditt har kommet ut i do uten at du merket det, mitt datt i do når jeg måtte tisse, men jeg hørte lyden tydelig, og var 2 uker lengre på vei enn du.

Og ja en spontanabort er veldig vanlig, jeg viste det ikke selv og ble veldig bekymret!

Skrevet

åh, så da har jeg aldri vært gravid...

Skrevet

Hvorfor tror du at du har et kjemisk svangerskap? Det er absolutt ingenting fra det du skriver som tilsier dette. Sannsynligvis har du en helt normal spontanabort, som er ganske vanlig så tidlig i et svangerskap.

Skrevet

Hvorfor tror du at du har et kjemisk svangerskap? Det er absolutt ingenting fra det du skriver som tilsier dette. Sannsynligvis har du en helt normal spontanabort, som er ganske vanlig så tidlig i et svangerskap.

Har bare lest litt om kjemisk svangerskap. Men jeg har ikke blødd noe klumper eler noe..

Skrevet

Kjemisk er når et befruktet egg såvidt sneier innom livmoren slik at den tror den er gravid og går i gang med å jobbe. Testene vil vise positivt for deretter å bli svakere. Du var altså aldri egentlig gravid. I motsetning til når egget fester seg og begynner å dele seg, men deretter går til grunne, slik du mest sannsynlig opplever. Iom at det er så tidlig så trenger det ikke være klumper, men vil oppleves som en kraftig mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...