AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Del Skrevet 3. desember 2012 Nå har det seg slik at jeg skal flytte ut hjemmefra og leter etter bolig... Jeg har friår så jeg jobber og har råd til å betale leie, men kan jeg ta kontakt med private utleiere selv om de kun vil ha studenter? Jeg skal studere til høsten igjen, valgte å takke nei til studieplassen min i år fordi det ikke var førstevalget.. Hvordan tar man egentlig kontakt? Kan jeg bare ringe og si "hei, så en annonse om leilighet xx på xx og lurer på om det er mulig å få komme på visning"? Anonym poster: 0bf1eb5f6ed3cbbb949d9c1a82fb7666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nahlaa Skrevet 3. desember 2012 #2 Del Skrevet 3. desember 2012 Hei Hvis du ser en annonse om utleie leilighet står det som regel kontaktinfo i annonsen. Noen utleiere vil ha mail mens andre vil ta det over telefon. Det er kanskje en del utleiere som vil ha litt informasjon om deg som person, og evt referanser fra tidligere leieforhold. Utleier legger ut leiligheten på markedet, og vil selvsagt at man tar kontakt dersom man er interessert. Student eller ikke, det er verdt å prøve. Selv om det er en leieleilighet vil det være visning. Husk å se etter evt feil/mangler slik at om du skulle finne på å kjøpe evt. leie en ny leilighet så vil ikke utleier kunne belaste deg for dette senere. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Del Skrevet 3. desember 2012 Husk å se etter evt feil/mangler slik at om du skulle finne på å kjøpe evt. leie en ny leilighet så vil ikke utleier kunne belaste deg for dette senere. Hva mener du egentlig med dette? Anonym poster: c8cf1f9dc0ca7f6b50f941da36620097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nahlaa Skrevet 3. desember 2012 #4 Del Skrevet 3. desember 2012 Hvis du finner deg en leilighet som du vil leie så er det viktig å se om det er noen feil eller mangler til stede. Dersom du underskriver en kontrakt med utleier uten at feilen/mangelen med leiligheten er spesifisert så kan utleier i prinsippet kreve at du erstatter skaden påført leiligheten. Slitasje er en annen sak. Du vet kanskje at man setter inn et depositum på en konto som både du og utleier har tilgang på. Dette depositumet skal være en sikkerhet til utleier om man ikke skulle betalt leie eller ved evt skader som kommer frem etter utflytting. Greit å se seg om litt i leiligheten på visning Bare et lite tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 3. desember 2012 #5 Del Skrevet 3. desember 2012 Ta bilder av alle hull/skader/mangler ved innflytting og putt eksemplarer til oppbevaring i banken. Skulle du da bli truet med å ikke få tilbake depositumet etter end leietid har datostemplet dokumentasjon på at du ikke har stått for skaden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå