Gå til innhold

Munnkreft av oralsex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker at dette gjør meg litt redd. Hvor mange skal ikke få kreft i munn og svelg som følge av oralsex?! I dag blir det jo nærmest sett ganske rart på om man ikke suger/slikker, men når sannheten er den at kreftrisikoen øker av dette - ja, da må jeg innrømme at jeg blir kjemperedd.

Jeg er ung, og har ikke hatt mange partnere enda, men det har jo i bunn og grunn ingenting å si hvor mange man har sugd?! En person kan være nok, fordi han/hun igjen har blitt smittet av en annen. Altså er dette risikosport, spør du meg... Merker at jeg mister litt lysten.

Hva tenker dere om dette? Bør man bare ignorere det? Leste en artikkel hvor det stod at oralsex gir større risiko for kreft enn RØYKING. Og da vil jeg si det virker GANSKE ille...?

Anonym poster: 2f9e086803a19e12da5be1ae7598bb0c

Videoannonse
Annonse
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hals/munn kreft er skjeldent egentlig, så vitt jeg vet er de eneste store risiko økerne mye alkohol og tobakk!

Skrevet

Hals/munn kreft er skjeldent egentlig, så vitt jeg vet er de eneste store risiko økerne mye alkohol og tobakk!

Ja, det er sjeldent, men det stod at om man hadde utført oralsex økte risikoen for munnkreft med 8 ganger... Så selv om det er sjeldent, høres jo 8 ganger litt mye ut... Mulig jeg er paranoid. -TS

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er sjeldent, men det stod at om man hadde utført oralsex økte risikoen for munnkreft med 8 ganger... Så selv om det er sjeldent, høres jo 8 ganger litt mye ut... Mulig jeg er paranoid. -TS

Ville ikke stolt fullt og fast på agumenter fra menn i denne saken. Mange av dem gjør sikkert hva som helst for en blow - job.

Anonym poster: 7a835cd7cd376585b5f2ec84cee28a8d

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Det eneste jeg kan tenke er at visse virus som kan smittes gjennom oral sex, kan kanskje på en måte føre til celleforandringer i munn og hals som kan føre til kreft, men har ikke hørt om det før,

Viss oralsex økte faren med 8 ganger, skulle man tro det var en epedemi av munnkreft blandt hetrofile damer og homofile menn, men det ser vi ikke, så godt som alle som får munn og hals kreft har vært langvarige drikkere og eller røykere.

Skrevet

Jeg merker at dette gjør meg litt redd. Hvor mange skal ikke få kreft i munn og svelg som følge av oralsex?! I dag blir det jo nærmest sett ganske rart på om man ikke suger/slikker, men når sannheten er den at kreftrisikoen øker av dette - ja, da må jeg innrømme at jeg blir kjemperedd.

Jeg er ung, og har ikke hatt mange partnere enda, men det har jo i bunn og grunn ingenting å si hvor mange man har sugd?! En person kan være nok, fordi han/hun igjen har blitt smittet av en annen. Altså er dette risikosport, spør du meg... Merker at jeg mister litt lysten.

Hva tenker dere om dette? Bør man bare ignorere det? Leste en artikkel hvor det stod at oralsex gir større risiko for kreft enn RØYKING. Og da vil jeg si det virker GANSKE ille...?

Nok en som ser på KG-kvinnene som representativt for befolkningen :sukk:

Kan fortelle deg at det er så langt fra virkeligheten som man kan komme.

Tror det er ganske mange par som ikke suger/slikker. Tror også det er et ganske stort antall par, ja kanskje flertallet, som praktiserer analsex, selv om det også høres ut som dagligdags på KG.

Anonym poster: 83953883eed58291f2891d3b0ca61e0a

Skrevet

Nok en som ser på KG-kvinnene som representativt for befolkningen :sukk:

Kan fortelle deg at det er så langt fra virkeligheten som man kan komme.

Tror det er ganske mange par som ikke suger/slikker. Tror også det er et ganske stort antall par, ja kanskje flertallet, som praktiserer analsex, selv om det også høres ut som dagligdags på KG.

*som ikke praktiserer analsex skulle det være

Skrevet

Dette gjelder nok HPV. En kreftform som kommer av et virus. Unge jenter kan få vaksine i forhold til dette, det diskuteres nå om unge gutter også skal få tilbud om vaksine. Kreftviruset kan smitte ved vanlig samleie og oral.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Dette gjelder jo bare om personen er smittet med HPV, det er ikke oralsex i seg selv.

Skrevet

Regner med at folk forstår at en person som ikke har viruset ikke kan smitte noen........

Skrevet

Har hørt at godt over halvparten av befolkningen er smittet av HPV virus. HPV finnes i mange varianter, men bare noen av dem kan utvikles til kreft. Og ja - en partner er nok. Leste at munnsex kan være en av grunnene til at munnkreft er økende.

Anonym poster: f2371da239b982c250de9121c039c1c9

Skrevet

Altså om en har HPV viruset så er det jo like stor sjanse for å få livmorhalskreft ved penetrering eller for å bli bærer av viruset, så om en skal tenke på dette med kreft fare så kan en jo ikke ha sex eller så må en ha sex med kondom og med slikkelapp. Jeg tenker heller at om en skal gå rundt å være redd for kreft faren så kan en likegodt avstå fra å ha sex i det store å hele ikke bare oralsex.

Skrevet

Jeg synes faktisk menn bør tenke mer på kvinnens nytelse enn kreftrisiko. Man får jo kreft av alt i dag. Livet er til for å nytes, ikke for å bekymre seg for kreft.

Anonym poster: e72585a1fd84911b136292258f7bdaf0

Skrevet

Dette gjelder nok HPV. En kreftform som kommer av et virus. Unge jenter kan få vaksine i forhold til dette, det diskuteres nå om unge gutter også skal få tilbud om vaksine. Kreftviruset kan smitte ved vanlig samleie og oral.

Skal man liksom gi vaksine til små guttunger for at de ikke skal få kreft av fitteslikking? Samfunnet har gått for langt...

Skrevet
Leste at munnsex kan være en av grunnene til at munnkreft er økende.

Mennesker har hatt munnsex i alle år. Hvor får folk det fra at folk bare lå og misjonerte fram til årtusenskiftet? Ikke vet jeg...

• Liker 1
Skrevet

Skal man liksom gi vaksine til små guttunger for at de ikke skal få kreft av fitteslikking? Samfunnet har gått for langt...

Dette blir vel like dumt som å si "skal vi gi vaksine til unge jenter for at vi ikke skal få kreft av penetrering"

Om en vaksine gir beskyttelse mot kreft hvorfor ikke?

Skrevet

Dette blir vel like dumt som å si "skal vi gi vaksine til unge jenter for at vi ikke skal få kreft av penetrering"

Om en vaksine gir beskyttelse mot kreft hvorfor ikke?

Fordi barn er for små til sånt. Se for deg at de kommer og spør hvorfor skal jeg ta denne vaksinen. Fordi at når du skal slikke fitte så skal du ikke få kreft? Tror ikke de vil forstå mye.

Skrevet (endret)

Fordi barn er for små til sånt. Se for deg at de kommer og spør hvorfor skal jeg ta denne vaksinen. Fordi at når du skal slikke fitte så skal du ikke få kreft? Tror ikke de vil forstå mye.

Det er ikke snakk om 5 åringer, det er snakk om 11-12 åringer så vidt jeg har fått med meg. Jeg forstod ikke så mye om hvorfor de gav meg vaksine mot røde hunder heller jeg når jeg var liten, men vaksinert ble jeg, så dette store poenget ditt er nok ikke verd så mye. ;) Og dessuten, om det er den eneste forklaringsmodellen "slik at du kan slikke fitte" du kan gi til en 11-12 åring så tror jeg du må ha et veldig primetivt og særs enkelt språk. Folk klarer i dag å fortelle sine døtre om HPV vaksinen uten å si "jo det er fordi du skal få en kuk trøkket i deg en dag"

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Det er ikke snakk om 5 åringer, det er snakk om 11-12 åringer så vidt jeg har fått med meg.

De er også for små til å bli påprakket fitteslikkingvaksiner. 11-12-åringer skal lære at sex er noe fint mellom folk som er glad i hverandre. De skal ikke presses til å slikke fitte eller suge kuk. De kan heller velge å ta denne vaksinen selv dersom de skulle få lyst til å gjøre det.

Folk klarer i dag å fortelle sine døtre om HPV vaksinen uten å si "jo det er fordi du skal få en kuk trøkket i deg en dag"

Javel, så hva sier de?

Skrevet

Primitivt språk, sier du. Tror du det er bedre for dem om du forklarer at "fordi at du skal kunne ta tunga di på tissen til jenter"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...