Gå til innhold

Tror du på menneskeskap global oppvarming?

AnonymBruker

44 stemmer

1. 1. Global oppvarming

• Ja jeg tror miljøkrisen skjer mye pga menneskeskap oppvarming
      25
    • Nei jeg har ingen tro på at det er vi som har smelta Nordpolen
      19

Anbefalte innlegg

At det har vært klimaforandringer før endrer ikke det faktum at dagens klimaforandringer er menneskeskapt. Den lille istiden var ingen ekte istid.

Fint om du kan la være å spy ut klimanekterpiss.

Det som skjer nå er ikke noen syklus.

Herrefred. Har du lest hele innlegget eller? Jeg kommer ikke med klimanekterpiss. Jeg sier at jeg tror det er en kombinasjon av en menneskeskapt global oppvarming som setter fart på en eventuell naturlig syklus. Har du noen bevis på at klimaet IKKE vil forandre seg dersom det ikke var for global oppvarming? C02 kommer jo ut i atmosfæren uansett. Trær råtner jo.

Og hvorfor er den lille istid fornektelse av en naturlig syklus? Det var jo store forandringer i sving.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herrefred. Har du lest hele innlegget eller? Jeg kommer ikke med klimanekterpiss. Jeg sier at jeg tror det er en kombinasjon av en menneskeskapt global oppvarming som setter fart på en eventuell naturlig syklus. Har du noen bevis på at klimaet IKKE vil forandre seg dersom det ikke var for global oppvarming? C02 kommer jo ut i atmosfæren uansett. Trær råtner jo.

"Klimaet har alltid forandret seg" er klimanektersøppel. Det er ikke en naturlig syklus som fører til oppvarmingen idag, men menneskelige utslipp.

CO2 fra råtnende trær er en del av den naturlige syklusen. Det mennesker gjør er å legge til enda mer CO2 i tillegg til den naturlige syklusen.

Og hvorfor er den lille istid fornektelse av en naturlig syklus? Det var jo store forandringer i sving.

Det jeg skrev var at den lille istid ikke egentlig var noen istid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klimaet har alltid forandret seg" er klimanektersøppel. Det er ikke en naturlig syklus som fører til oppvarmingen idag, men menneskelige utslipp.

CO2 fra råtnende trær er en del av den naturlige syklusen. Det mennesker gjør er å legge til enda mer CO2 i tillegg til den naturlige syklusen.

Det jeg skrev var at den lille istid ikke egentlig var noen istid.

Naturlig syklus= klimaet forandrer seg. Istid eller ei, det var store forandringer i klima. Jeg har ikke benektet at det menneskeskapte ikke spiller inn i det hele tatt.

Du konkluderer faktisk med det samme som meg. Naturlig syklus + global oppvarming. Skjønner ikke hvorfor du gidder å krangle på dette.

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jo fra geografitimene at klimaforandringer hele tiden har preget jorden, i større og mindre perioder.

Du kunne ikke ha startet et innlegg på en dårligere måte? Geografitime! hadde du hatt en doktorgrad i emne, kunne innlegget kanskje ha vært innteressant lesning. (ikke slemt ment altså, du har selvfølgelig lov å komme med meninger du og, men fikk bare et dårlig inntrykk:P)

Anonym poster: e916d35ae096013d0846fbabadd0ebea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke ha startet et innlegg på en dårligere måte? Geografitime! hadde du hatt en doktorgrad i emne, kunne innlegget kanskje ha vært innteressant lesning. (ikke slemt ment altså, du har selvfølgelig lov å komme med meninger du og, men fikk bare et dårlig inntrykk:P)

Haha. Ja, nå er eg ikke dette akkurat en akademisk tekst, men et innlegg på Kvinneguiden. Men er geografitimene så dårlig da? Lærte mye nyttig der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hva faen bringer du til bordet liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et spørsmål om tro. Vitenskapen viser klart og tydelig at menneskelige CO2-utslipp har ført til en økende trend i den globale gjennomsnittstemperaturen.

Vitenskapen er, som det ligger i ordet, skapt viten, underforstått; menneskeskapt. Du kan aldri ha 100% tillit til noe som er menneskeskapt.

"Vitenskapen" trodde en gang at jorden var flat. Bare så det er nevnt.

Men det er mulig å tro på noe uten å bli helt blind, kanskje noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen er, som det ligger i ordet, skapt viten, underforstått; menneskeskapt. Du kan aldri ha 100% tillit til noe som er menneskeskapt.

Du har 100% tillit til vitenskapen hele tiden, hver eneste dag. For eksempel når du går inn i en bygning. Når du tar fly. Du tar det for gitt at vitenskapen fungerer, og det gjør den også. Du sier en ting med ordene dine, men handler motsatt. Hykler.

"Vitenskapen" trodde en gang at jorden var flat. Bare så det er nevnt.

Men det er mulig å tro på noe uten å bli helt blind, kanskje noe for deg?

Nei, det var de religiøse som trodde jorden var flat. Vitenskapsmennene hadde lenge visst at den ikke var det. Men nå blir ikke forskningen i dag utført som den ble for mange hundre år siden heller.

Angrepene dine på vitenskapen er uansett patetiske.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en god debatt å ta så lenge det finnes olje i norske hav.

Anonym poster: abb611ac1fe1f60c09efa06a945056bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...