Gå til innhold

Mandariner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjære alle sammen.

Dere spiser klementiner, ikke mandariner. Er lei utallige Facebook statuser hvor folk koser seg med mandariner. Så husk, klementin, klementin, klementin.

Takk for meg ;)

Anonym poster: c266581f72c7e638ebfaffc365b7a50e

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Føler meg litt dum nå, men hva er forskjellen på mandarin og klementin egentlig?

Jeg kaller det for klementiner jeg og, men ja.

Skrevet

Hva er så farlig med å si mandariner da? Folk forstår jo hva man mener.

Anonym poster: 8eadca8405a5c983c0706d8bce9a1434

• Liker 3
Skrevet

Ost er ost, mann er mann, hund er hund.

Ikke noe farlig med å si det, men det er ikke riktig. Jeg husker mandarinene, spiste en del av dem før de gikk helt ut av salg, så jeg kaller slettes ikke klementiner for mandarin.

• Liker 1
Gjest tarandus
Skrevet

Jeg bryr meg lite om hva folk mener de spiser, men trodde det var almennkunnskap at det i Norge kun selges klementiner (med unntak av hermetiserte mandariner).

• Liker 2
Skrevet

Du får spørre hvor i all verden de fikk kjøpt det.

• Liker 5
Gjest Snoken-
Skrevet

Jeg vet det, fant det ut det når jeg var barn. Ble litt skuffet da jeg likte navnet Mandarin bedre.

• Liker 5
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg synes også mandariner er ett finere navn

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Endelig noen som tar opp dette emnet. Et meget alvorlig emne. Når skal folk lære seg at det ikke er mandariner de spiser? KLEMENTINER!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaller det mandariner uansett hva det heter jeg!

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Kjære alle sammen.

Dere spiser klementiner, ikke mandariner. Er lei utallige Facebook statuser hvor folk koser seg med mandariner. Så husk, klementin, klementin, klementin.

Takk for meg ;)

Ha ha ha jeg gikk inn i denne tråden for å :opplyser: opplyse om at det het klementin.

Så fint at du gjorde det for meg.

:biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Ha ha ha jeg gikk inn i denne tråden for å :opplyser: opplyse om at det het klementin.

Så fint at du gjorde det for meg.

:biggrin:

Haha, så bra jeg klarte å engasjere med overskriften :)

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Er det så nøye da?

Vet ikke hvorfor alle sier det, men jeg har sagt det helt siden jeg var liten.Var samboer som sa at det var klementiner og ikke mandariner :) Har ikke tenkt på det før, var så vant med å si mandariner.

Skrevet (endret)

Vel, det er jo "nøye" på den måten at det er like feil som å kalle klementiner for appelsiner eller sitroner. Men folk skjønner det likevel, fordi misforståelsen er så utbredt. Dog synes jeg bare det er fint å spre den riktige informasjonen videre, da jeg ikke helt ser vitsen i å kalle noe ved feil navn.

Endret av HedvigR
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet det, fant det ut det når jeg var barn. Ble litt skuffet da jeg likte navnet Mandarin bedre.

Jeg syns mandarinene smaker like godt selv om de teite bedrevitende forståsegpåerne som skal ødelegge ALT insisterer på å kalle dem for dustete klementiner.

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Mandariner sluttet man vel og selge i Norge på 90 tallet.

Men jeg ser ikke problemet i om noen kaller Klementiner for mandariner..

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier baby-appelsiner jeg. :)

Skrevet

Who the fuck cares. Er nesten ingen forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...