Gå til innhold

Taxi hjem fra sykehus, betaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på sykehus 4 timer hjemmefra og skal hjem en av dagene. Buss er uaktuelt og ingen kan hente. Er blakk. Hvordan fungerer det med taxi?

Anonym poster: eff722562f4bd9b51e5dba36493227f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring å hør med pasientreiser kansje?

Du kan også spørre legen din om rekvisisjon?

Anonym poster: 178aadfe76c152094164f9f174a650d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok taxi til sykehuset betalte de den, men da jeg skulle ta taxi tilbake måtte jeg selv betale :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen din :) Om du pga helsetilstand ikke kan ta bussen kan du få rekvisisjon på taxi. Da må du bare betale egenandelen.

Vær obs på at du det er en sjanse for at du må reise sammen med andre i bilen, pasientreiser skal bestille taxi-turen og de prøver å samordne reise for flere. Så kanskje må du vente litt til alle er klare for å reise, og kanskje må du bli med på en liten omvei for å sette av andre.

Anonym poster: 38091b08c5d67cd16f403de8339323a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er legen som vurderer dette, ja. Og hvis legen vurderer det til at det faktisk ikke finnes noen annen mulighet for deg enn taxi, så får du rekvisisjon og betaler litt over 100 kroner hvis du ikke har frikort. Sekretæren rekvirerer da taxi.

Anonym poster: f1a5f68c51f0293169b78e8c4a4991e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre måter å komme seg hjem på i slike tilfeller? Jeg må ha taxi pga bena mine, de er "out of order" for øyeblikket. Mye mulig det blir overføring til lokalsykehus også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre måter enn taxi? Hva tenker du på da?

Pasienter skal i utgangspunktet reise på billigst mulig måte mellom hjem og behandlingssted, avhengig av helsetilstanden. Legen avgjør til syvende og sist.

Anonym poster: 95ca9a6cc792cbedbf08b96b30b6c934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre måter å komme seg hjem på i slike tilfeller? Jeg må ha taxi pga bena mine, de er "out of order" for øyeblikket. Mye mulig det blir overføring til lokalsykehus også..

Det kommer an på hvor du bor. Noen steder har de en ordning med ambulansebuss for pasienter som er for dårlige til ordinær offentlig transport f.eks.

Anonym poster: 38091b08c5d67cd16f403de8339323a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått linker til steder du kan ringe.

Anonym poster: e5b0ba17634f4d427e9a41183cc89f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hjelper sykehuset deg med.

Jeg ble operert ved et større sykehus og fikk dekket taxi til nærmeste togstasjon. Ikke noe egenandel. Vi var flere som tok taxi. Resten av reisen betalte jeg selv.

Andre ganger har jeg vært avhengig av taxi til lege, fysioterapeut mm pga et beinbrudd. Da hadde jeg rekvisisjon og betalte kun en egenandel pr. reise. Når egenadelkortet mitt var fyllt opp så var all transport gratis.

Anonym poster: 75be80189daf652e04b2ef1e9f5ab2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ordner dette. Du blir ikke dumpet utenfor sykehus med et 'farvel' hvis ikke beina dine virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...