Gå til innhold

Ta bollen fra ungen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dessverre har nok utviklingen gått så langt at dette kunne vært tilfelle. Men nei, jeg ville aldri gitt et barn (på 8-10 år!?) fått bollene ved den slags oppførsel. At yngre barn skriker fordi de ikke får viljen sin er ikke greit det heller, men er barnet blitt 8-10 år er det virkelig mangel på folkeskikk. Eller dårlig oppdragelse og tegn på at de er bortskjemt...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Dessverre har nok utviklingen gått så langt at dette kunne vært tilfelle. Men nei, jeg ville aldri gitt et barn (på 8-10 år!?) fått bollene ved den slags oppførsel. At yngre barn skriker fordi de ikke får viljen sin er ikke greit det heller, men er barnet blitt 8-10 år er det virkelig mangel på folkeskikk. Eller dårlig oppdragelse og tegn på at de er bortskjemt...

Kanskje en konsekvens av fri oppdragelse.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Om du var på en butikk og kjøpte noen boller og du da endte med å ta den siste (la oss si det var tre igjen og du tok alle tre), hvordan ville du reagert om det stod en unge i 8-10 årsalderen i kø bak deg og hylskreik fordi du tok den siste bolla? Ville du gitt bollen til ungen i stedenfor hvis du hadde mer enn en? Hva om du kun hadde en bolle?

Anonym poster: e7185ad83a48fa391cab15055df88493

nei jeg hadde ikke det. For unger må lære seg at de ikke bare kan hyle og grine for så å få ting hele tiden
Skrevet

HAdde vedkommende spurt pent så hadde nok vedkommende fått en bolle, men hadde vedkommende hylt så hadde vedkommende ikke fått noen bolle.

Fordi barn skal ikke hyle seg til ting

Skrevet

Eit såpass gammelt barn burde ikkje oppføre seg som ein bortskjemt liten snørrunge over noen boller, så eg hadde ikkje gitt ein eineste bolle til ungen i det tilfellet, nei. Eg hadde ignorert ungen og kost meg med MINE boller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser ikke boller, så jeg klarer ikke å sette meg inn i problemstillingen. Sorry :vetikke:

Anonym poster: d082da36b099292e6213141173bbc177

Skrevet

Ignorert ungen. Jeg kan ikke fordra unger som hyler høyt i en butikk hvis de ikke får det de har lyst på.

Jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen, det er "førstemann til mølla" og er jeg først og tar alle bollene så gir jeg dem jo ikke bort. Det kan jo være at bollene ikke er til meg men at jeg kjøper for andre.

Skrevet

Husker en gang jeg tok siste julebrusen.

En unge og en far stod der og så på brusene, men da jeg tok den siste julebrusen (som ikke stod rett forran dem) begynte ungen å hylskrike.. Jeg gikk bort til køen for å betale, og der stoppet faren meg og spurte om ikke hans stakkars lille gulljente kunne få den julebrusen.. Ungen skreik men hadde sure nesevise øyner på meg hele tiden mens hun stod ved sin fars bein.

Jeg var ganske ung da dette skjedde, sikkert 10-12 år. Så jeg turte jo ikke si noe annet enn ja og gi fra meg brusen og gå ut av butikken..

Hadde dette skjedd i dag, ALDRI om jeg hadde gitt andre, store eller små, min vare..

Skrevet

Tittelen på tråden samsvarer ikke med "problemstillingen" i beskrivelsen. Ungen har ikke noen bolle, det er derfor den hyler. Man tar ikke fra ungen noen bolle, man lar være å gi fra seg sin egen bolle. Jeg ville ikke gitt fra meg bollen min, ikke til en så stor unge. Kanskje til en liten tass, men da under tvil. Jeg vil ikke lære unger at de kan grine seg til ting.

Anonym poster: b13c0f4b42c3ac8150b56ee08da308b9

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Er det virkelig mange 8-10 åringer som skriker seg til ting? De er da vel for store til det, eller?

Skrevet

Om du var på en butikk og kjøpte noen boller og du da endte med å ta den siste (la oss si det var tre igjen og du tok alle tre), hvordan ville du reagert om det stod en unge i 8-10 årsalderen i kø bak deg og hylskreik fordi du tok den siste bolla? Ville du gitt bollen til ungen i stedenfor hvis du hadde mer enn en? Hva om du kun hadde en bolle?

Anonym poster: e7185ad83a48fa391cab15055df88493

Det hadde jeg ikke gjort. En unge på 8-10 år burde da vel forstå bedre enn å hylskrike på grunn av at han eller hun ikke får en bolle. Et bortskjemt barn, så jeg ville absolutt ikke gitt ham den siste bollen. Hadde han derimot spurt meg høflig om det, da hadde han fått den.

Anonym poster: d8ddc3ba8959008c3b9d54dd1ff6b367

Skrevet

Til en 2-3-åring, ja. En på 10 år, nei.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nei, er man så gammel er det på tide å lære at man ikke er sentrum i universet, på den harde måten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...