AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Del Skrevet 2. desember 2012 Tenker da spesielt på 3 roms enten i Oslo eller mellomstore byer... Vet det er store ulikheter fra by til by, men synes det meste er rådyrt og er usikker på hva jeg skal tillate meg selv å betale, hvor langt unna Oslo jeg kan akseptere å bo, ev. om jeg skal søke jobb andre steder enn i hovedstaden (får nok greit jobb andre steder, helse/sosial) og lurer også på om dere har anbefalninger eller fraråder enkelte byer. Oslofjordområdet. Har en (lavere) inntekt + et barn på barneskole. Kan ikke kjøpe. Håper på mange seriøse svar Anonym poster: c3c244b2f64b54f898da069250990f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #2 Del Skrevet 2. desember 2012 Lavtlønnet og med barn: Hadde garantert valgt vekk stor-Oslo som mulig boområde. Ha med Hamar/Lillehammer/Gjøvik? Småbyer med godt klima, alt man trenger av servicetilbud, kort vei til Gardermoen og Oslo. Og helt andre boligpriser enn i og rundt Oslo... Broren min valgte å bosette seg på Hamar i stedet for Oslo da han var ferdig med studiene og betaler der marginalt mer for en sokkelleilighet på rundt 40 kvm enn hva et enkelt rom i kollektiv koster i Oslo. (Han betaler 5.500 kr/måned, inkludert strøm, internett og biloppstillingsplass). Anonym poster: 1bf3566af863cfc728b2a1d02e040924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 2. desember 2012 #3 Del Skrevet 2. desember 2012 Det spør hvor mye du tjener, men ville kanskje betalt rundt 6000 i måneden? I hvert fall utenfor Oslo burde det være mulig å finne noe så rimelig. Her jeg bor (i Trondheim) er det vanskelig å finne en toroms med grei standard til under 10 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 2. desember 2012 #4 Del Skrevet 2. desember 2012 Anbefaler også Lillehammer. Selv bort jeg rett nede ved Mjøsa og har en to roms leilighet på 30 kvadrat. Husleie er 5200,men 400 er strøm på akonto så leien i seg selv er 4800. Samme leilighet i f.eks Oslo hadde hatt en hus leie på i hvert fall det dobbelte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 2. desember 2012 #5 Del Skrevet 2. desember 2012 Hva jeg ville betalt i leie er jo helt avhengig av min inntekt, og hva som er inkludert i leien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Del Skrevet 2. desember 2012 Leier en 3-roms på 90 kvadrat i Trondheim Øst , betaler 10500. Det er billig! Leiligheta er ikke mange år gammel , strøm,nett og tv er utenom , har egen parkeringsplass,stor veranda med sol hele dagen <3 Har vert veldig heldig Anonym poster: 70ce4ec493c3486d9da5c7366662802f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gusto Skrevet 2. desember 2012 #7 Del Skrevet 2. desember 2012 Leier ut en 3 roms i Sandvika for 13.000,- eks strøm. Leier også ut en hybel til 7000,- i samme område. Begge deler er markedspris. Tror et stykke unna Oslo for at prisene skal bli mye lavere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 4. desember 2012 #8 Del Skrevet 4. desember 2012 Hvis du ikke trenger å bo i Oslo, så bør du satse på et annet sted. Hvis du vil ha Oslofjorden, kan jo steder nedover Østfold eller Vestfold være bra. Selv synes jeg at 10 000 pr. mnd. burde være nok for bolig. Det blir vanskelig å finne i Oslo - hvis du vil ha 3-roms. (jeg tror at jeg heller ville flyttet enn å bruke hele lønna på bolig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #9 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg bor i Lørenskog, går til Oslogrensa på 10 minutter. For en treroms på 75 kvm betaler jeg 12 000,- Da er strøm (varmekabler i alle rom) , internett og TV-kanaler inkludert. Anonym poster: 2f713e402c3242948bf5bb407c922adb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå