Gå til innhold

Peneste øyenfarge

Fremhevede innlegg

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg har grønne og får masse komplimenter for dem hele tiden. Noen ganger kommer også fremmede bort på gaten og snakker om øynene mine.

Samme her!

Jeg syns det var dritekkelt første gangen for jeg satt på en benk alene og så kommer plutselig en fyr marsjerende bort til meg og spurte om det var mine egne øyne. Wtf, hvem andres skulle jeg liksom hatt :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Morteno
Skrevet

Jeg aner ikke hva slags farger jeg liker best. Jeg liker for øvrig godt lyse og mørke farger. Så lenge jeg kan se hvilken farge det er (Litt fargeblind..)

Hva slags farge har jeg på øyet? Klarer ikke å se det selv.. :S

http://imgur.com/o2mVT

Skrevet

Det er veldig individuelt synes jeg, noen passer til brune, andre til blå, alle passer til hver sin farge !:) men noe jeg synes er ekstremt pent, er litt mørkhudede med knall blå øyne, er veldig sjeldent men helt utrolig pent!:)

Skrevet (endret)

Jeg synes grønne øyne og brungrønne ("hazel") øyne er finest.

Jeg har sistnevnte, men i fargesjatteringene brunt, lys gressgrønn og mørk bladgrønn.

Bilde tatt fra Wikipedia viser lignende farge jeg har. Jeg synes at det som er kulest med mine er at de "forandrer" farge etter lysforhold. :3

Endret av Nimmel
Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Jeg liker veldig godt klargrønne øyne, men alle de klare fargene er fine. Generellt syns jeg grønne øyne er penest, men det er aller finest når de er klare som dette:

green_eyes_by_everestelle.jpg

Mange sier at grønne øyne er sjeldne, men den grønnfargen som mange nordmenn har (mørkegrønn/blå kant, grønt i midten, og gul/brunt innerst ved pupillen) føler jeg ikke er like sjelden. Syns jeg ser den over alt, er jo utrolig mange som har den, inkludert meg selv. Jeg får komplimenter for øynene mine, men ikke direkte på fargen, selv om jeg har fått spørsmål på om jeg bruker linser.

Her er min farge, i forskjellig lys:

486217_10152332659455078_1369767775_n.jpg

Skrevet (endret)

Så fine øyne du har Grenlandstuppa! Ser både litt blå, grønn og brunt i dem :)

Jeg syntes klar grønn eller mørkeblå er finest, gjerne blandet både blå og grønn.

Fineste øyne jeg vet om :rodmer:

tumblr_loj0a971Iq1qavrn9o1_500_thumb.jpg

Endret av heartofagirl
Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Så fine øyne du har Grenlandstuppa! Ser både litt blå, grønn og brunt i dem :)

Takk så mye =D det er koselig å høre.

Er enig med deg om J.G. Han har virkelig nydelige øyne.

Skrevet

Hasselfargede øyne er nydlige, og min favoritt. Men svarte, grå, blå, grønne og brune er jo også pene farger. Egentlig har fargen lite å si i seg selv, det er heller hvordan den samsvarer med hud og hår.

Anonym poster: 43eb481776cc6b7f5f271040aafeb91e

Skrevet

Med fare for å høres selvgod ut, men jeg har den vakreste nyansen blå noen kan erverve. Turkis og lysende.

Skrevet

Grønne. Jeg har selv mørk grønne øyne med en gylden ring innerst, veldig fornøyd med fargen. det er også mer sjeldent enn brune og blå. Lyseblå kan være veldig stikkende.

Grønne øyner er temmelig vanlig, og slett ikke sjelden slik mange her later til å tro. Siden det dreier seg om en blandingsfarge (av brun/gul og blå) er det jo også ganske logisk at den er vanlig.
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
Skrevet

Klare, blå øyne må være det vakreste som finnes!

tumblr_lywlllKkKv1rovlb4o1_500.png

Selv har jeg grønne øyne med litt brunskjær i, og har fått høre mye fint om fargen. Kan ikke si jeg er misfornøyd med den, akkurat! :)

Skrevet

Har nok en greie for brune øyne. :) Jenter med naturlig lyst hår, men brune øyne er ofte veldig vakre.

Enig, de har gjerne også den honningblonde hårfargen, som kalles "Venetian Blond", og som dessverre er svært sjelden i Norden.
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Blå synes jeg er fint. Jeg har selv blå, men de kan se litt grønne ut nå og da. Skulle ønske jeg hadde lyyyse blå øyne...

Gjest Gemini7
Skrevet

Grønne øyner er temmelig vanlig, og slett ikke sjelden slik mange her later til å tro. Siden det dreier seg om en blandingsfarge (av brun/gul og blå) er det jo også ganske logisk at den er vanlig.

På verdensbasis er grønne øyne temmelig sjelden, ca 2 % av klodens befolkning kategoriseres med grønne øyne.

http://wiki.answers.com/Q/What_percentage_of_the_population_have_green_eyes

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070804151604AA25O3b

Tallet er nok høyere i Norge enn 2%, siden det er flere blåøyde her så det enklere dannes blandingsfarger enn i land der omtrent alle er brunøyde, likevel er det selvsagt færre enn folk med brune og blå, det tror jeg ingen kan bestride. Storparten av klodens befolkning har brune øyne, og storparten av Norges har blå (leste et sted at 80 % av nordmenn har blå øyne, men finner ikke siden i farten). Sier ikke at grønne øyne er himmelropende uvanlig, men det er _sjeldnere_... skjønner..? ;) også avhenger sjeldenheten selvsagt av sjatteringene og blandingen av farger, noe som blir en individuell vurdering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...