Gå til innhold

Fucking good friends ??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er ikke et norskprodusert engelsk uttrykk. Nå har jeg tilogmed spurt mannen, som er amerikaner.

Han sa at fucking good friends kan bety to ting: Det kan bety at man er jævla gode venner, OG det kan bety knullekompiser (slik som jeg sa). Man må se an konteksten i engelsktalende land. I Norge brukes bare uttrykket om den siste, fordi vi helst bruker norske ord for den første.

Så, hvis en nordmann sier til en annen "neida, vi er ikke kjærester, vi er bare fucking good friends" så betyr det knullkompiser.

Deler av innlegget er slettet Remyline Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Enig med Veslebråka. Har har bodd i England i 5 år og både hatt Fucking good friends og Fucking good friends :sjarmor:

De sier altså begge dele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Jeg og bor i England, jobber i England, studerte i England, har engelsk sambo og engelske venner. Jeg har aldri hørt noen si Fucking Good Friend om knullekompis. Ikke her iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte også min venn i Texas om hva han la inn i termen "fucking good friends". Også han kunne bekrefte at dette også betyr "knullekompis", dvs å ha sex med en venn.

Dette var svaret jeg fikk, ordrett:

"fucking good friends" can be translated into three things. One is literally fucking your good friend, in bed. Two screwing over your friend to hurt them. Three just plain good ol friends. All depends on how you use it.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...