Gå til innhold

Smokk?

Furstina

Använder ditt/dina barn smock?  

1. 1. Använder ditt/dina barn smock?

• Ja, alla barnen
      11
    • Ja/Nej. Inte alla barn
      6
    • Nej, inte någon av barnen
      13

Anbefalte innlegg

Jag är bara nyfiken... använder ditt/dina barn smokk (napp på svenska)?

Malvin använder inte napp/smokk, han ser mest förvånad och besvärad ut när vi försöker peta in den i munnen och petar snabbt ut den med tungan för att sedan knipa ihop läpparna... :tunge1:

Både mannen och jag tycker det är skönt att han inte är beroende av smokk och Malvin verkar vara nöjd utan. En vänninna försökte tipsa mig om tricks och metoder för att få honom att använda smokk. Jag ser dock inte varför vi ska tvinga vår 2 månader gamla son att använda smokk om han klarar sig så bra ut utan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest agurk

Nei vil han ikke ha så for all del ikke prøv å få han til å bruke smokk! Jeg har en på snart tre som enda bruker smokk om natta og når han er syk o.l. Skulle vel ha slutta for lenge siden, men den mammaen her er for svak! Men han hadde også ett enormt sugebehov når han var baby. Håper nestemann nå ikke vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann brukte smokk til han var 3 1/2 år gammel. Riktignok bare på natta og ved laange bilturer fra han var 1 år. Avvenninga gikk utrolig greit. To netter med litt sutring og så var det gjort.

Minstemann har aldri villet ha smokk. Han brukte totten til han var ca 10-11 mnd. Den slutta han med uten at vi merka det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn vil heller ikke bruke smokken, men vi har fått ham til å ta den litt på kvelden når han har lagt seg. Grunnen til av vi ØNSKET at han skulle ta smokken, var at han rett og slett brukte puppen min som smokk.... Ganske slitsomt for man si! :-(

Men jeg håper at han fortsetter å kun ta den om kvelden, så blir det kanskje ikke så vanskelig når han skal avvennes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn bruker smokk ja - kanskje dessverre, eller kanskje ikke. Bakgrunnen var at han brukte meg som smokk i sine tidlige uker av livet. Og da jeg "ikke orket mer" gav jeg han smokken , og han ble fornøyd med den. Siden er vel det nesten det beste han har, men jeg begrenser bruken til kose-/sovetid.

Men jeg ser dog ingen grunn til at man skal tvinge i barna smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P nei vil han ikke så la være, våre to eldste brukte smukk, og det var ikke lett å få de til å slutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av våre 7 har brukt smokk. Har ikke sansen for disse plastproppene og kan ikke skjønne at "alle" barn (i følge foreldrene) trenger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepia ville rett og slett ikke ha smokk :wink:

Skulle mange ganger ønske at hun gjorde det da hun var baby.

Verken jeg eller faren ville bruke smokk.

Men slikt er vel ikke akkurat arvelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepia ville rett og slett ikke ha smokk :wink:

Skulle mange ganger ønske at hun gjorde det da hun var baby.

Verken jeg eller faren ville bruke smokk.

Men slikt er vel ikke akkurat arvelig...

Nej, det är inte allvarligt. Jag var bara nyfiken på hur vanligt det är. Jag tycker jag ser många babys och små barn med smokk och undrade lite. Jag blev extra nyfiken när min väninna ville hjälpa mig att lära Malvin ta smokk, jag tycker det är lite onödigt nu när han klarat sig två månader utan. Till och med min mamma frågade om vi hade smokk när hon passade honom en stund (jag var och klippte mig) - och då hade inte jag heller smokk när jag var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vil, si at jeg er uenig i det som asterix og timien sier, det er faktisk en fordel og bruke smokk man misnekr sjansen for krybbedød, det er vist en smamenheng. det er ikke noe problem med avening de lfestebarn slutter etter en tid av seg selv. når de blir lei. jeg syns asterix er lite oppdatert til og ha så ,mange barn smokk har blit brukt siden urtida man har funne tilspikkede ting som har vert brukt som smokk det er ikke bare disse plastgreiene det er helt naturlig at barn vil ha smokk. jeg syns man skal la dme ha det det er ikke nee galt.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Eldste brukte til han var nøyaktig 3 år.

Han var skikkelig "smokkoholiker"...

Da gikk vi ut og kjøpte en tog til kr.99,-/

Han betalte med en hundrelapp + en smokk og fikk en krone igjen.

Nå var han blitt stor og det var babyer som trengte smokk mer enn ham... :ler:

Babyen vår på 4 mnd vil ikke ha smokk.

Og jeg stresser ikke noe med det heller.

De er jo forskjellige på andre måter også... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

enig ville bare si noe medisinsk, jeg kejnenr og ei jente på tre måneder som sputter ut smokken allered når hun våkner ford hun skal "nsakke"

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her (3 måneder) vil ikke ha smokk. Spytter og brekker seg ved forsøk (vi har prøvd 4 ulike typer nå...)

Men hun vil ha kos og trøst, og hun har et stort sugebehov - men hun vil bare ha puppen :-? Alternativt bruker hun underleppa si (ser ganske snålt ut) eller fingrene.

Vi fikk anbefalt på helsestasjonen å begynne med smokk. Ganske enkelt fordi alternativet ofte er at de finner fingrene sine. Kjekt nå (de er jo alltid med :-) ) men ugreit fordi man ikke kan ta de vekk når barnet blir større, og en tommelfinger kan utføre rare ting med tannstilling. 7-åringer som "totter" er heller ikke særlig lekkert, men det er jo en annen sak...

Vesla her er mest glad i underleppa si og puppen min, og de blir ganske oppbløtt etter lang tid inne i munnen.....

Smokk er "bra" mot krybbedød fordi sugingen styrker svelget, slik at det ikke "faller sammen". Vil anta at all suging gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, barnet mitt hadde stort sugebehov de første månedene og siden jeg innbilder meg at det er lettere å avvende fra smokk enn tommelen, synes jeg det er helt greit. H*n brukers den når h*n skal sove eller kose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi brukte smokk til hun var 7 mnd, da fikk hun kraftig diare og måtte fullammes i en uke. Etter det glemte hun hele smokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...