Gå til innhold

Hva gir du til folk du ikke liker?

Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For min del er det uaktuelt å bruke julegavene til å markere hvem jeg liker eller ikke. Så jeg kjøper skikkelige gaver til alle i familien, uavhengig av hva slags forhold jeg har til dem. Jeg har en ufordragelig svigerinne, og to veldig sympatiske svogere. Likevel er det en selvfølge for meg å behandle svigerinne på samme måte som svogerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktus?

Jeg kunne ikke personlig ten kt meg å kjøpe gave til noen jeg ikke liker. Hva er poenget? Enten kommer man overens, ellers så gir man klart beskjed om hvor man står i forhold til den personen. Jeg klarer ikke å være falsk, liker jeg ikke noen, så vet de det,og vi holde oss unna hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir noe billig som ser dyrere ut enn det er. eBay er genialt til sånt ;)

Men jeg passer på å ikke gi noe skit. Det må være noe mottakeren liker. Poenget med at jeg gir gave selv om mine følelser for vedkommende ikke alltid bare er positive er jo for å ikke skape dårlig stemning, og for å være rettferdig og grei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du likevel føler du må gi noe til bare henne, så kunne en flaske vin kasskje være tingen? Eller en konfekt?

En konfekt. En eneste konfekt? :laugh: Fantastisk forslag (selv om det selvsagt ikke var det du mente)!

Jeg er så heldig at jeg ikke har noen jeg ikke liker som jeg må kjøpe gave til. Antar jeg hadde endt opp med noe upersonlig, men helt greit. Noe man ikke trenger å tenke noe særlig på, for eksempel et krus og en pakke god te, eller en gavepakning fra cubus e.l., slik andre foreslår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

En konfekt. En eneste konfekt? :laugh: Fantastisk forslag (selv om det selvsagt ikke var det du mente)!

Jeg er så heldig at jeg ikke har noen jeg ikke liker som jeg må kjøpe gave til. Antar jeg hadde endt opp med noe upersonlig, men helt greit. Noe man ikke trenger å tenke noe særlig på, for eksempel et krus og en pakke god te, eller en gavepakning fra cubus e.l., slik andre foreslår.

:fnise: Tja, hvis man ikke liker personen så fortjener hun vel ikke mer enn en bit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

:fnise: Tja, hvis man ikke liker personen så fortjener hun vel ikke mer enn en bit?

Den mørke sjokoladen med ekkel marsipan... :danse:

Neida.

Neste år skal jeg få snakket meg til at vi dropper gaver til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en smule anstrengt forhold til min svigerinne og har pleid å kjøpe fellesgave til min bror og henne. Etter at vi ble godt voksne har vi heldigvis sluttet å kjøpe julegaver til hverandre. Sist jeg kjøpte til henne var det til en stordag og da ble det et kakefat i glass. Det var det mest nøytrale og minst personlige jeg kunne finne på. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazycatlady

Ingenting. Gir kun til dem jeg er glad i, for gidder ikke bruke penger på folk jeg ikke liker.Bortkastet å kjøpe noe dritt bare fordi man føler at man må.

Blir folk sure så er det ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Gir kun til dem jeg er glad i, for gidder ikke bruke penger på folk jeg ikke liker.Bortkastet å kjøpe noe dritt bare fordi man føler at man må.

Blir folk sure så er det ikke mitt problem.

Jeg skjønner på en måte ikke helt den holdningen. For hvis noen i min nærmeste omgangskrets blir sure på meg så er jo det mitt problem. Det kan ende opp med at jeg ikke blir invitert med på ting, at jeg ikke er velkommen her og der, at jeg ikke får treffe mennesker jeg vil treffe så ofte, at det er en ubehagelig stemning når jeg er samme sted som vedkommende osv.

Men dette kommer nok veldig an på hva slags relasjon man har til vedkommende, da.

EDIT: Må bare presisere at det jeg skrev over bare er eksempler, det er ikke tilfellet for meg og min situasjon altså. Heldigvis, for jeg kan ikke fordra drama :)

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Crazycatlady

Jeg skjønner på en måte ikke helt den holdningen. For hvis noen i min nærmeste omgangskrets blir sure på meg så er jo det mitt problem. Det kan ende opp med at jeg ikke blir invitert med på ting, at jeg ikke er velkommen her og der, at jeg ikke får treffe mennesker jeg vil treffe så ofte, at det er en ubehagelig stemning når jeg er samme sted som vedkommende osv.

Men dette kommer nok veldig an på hva slags relasjon man har til vedkommende, da.

EDIT: Må bare presisere at det jeg skrev over bare er eksempler, det er ikke tilfellet for meg og min situasjon altså. Heldigvis, for jeg kan ikke fordra drama :)

Ja, det kommer helt an på relasjonen, men jeg gir ikke til andre enn dem som er i nær i familie, kjæreste og gode venninner.Å gi til tanter, onkler, søskenbarn, venninner jeg aldri ser føles unaturlig for meg.Når jeg ikke liker mange av dem så blir det enda unaturlig.

At jeg ikke hadde blitt invitert med på ting jeg i utgangspunktet ikke er interessert i gjør meg ingenting.

Jeg forstår ikke den holdningen med at man skal gi noe til hele slekta selv om man aldri ser dem og kanskje ikke liker dem.

Blir bortkastede penger å gi noe til folk man egentlig ikke kjenner.

Vil heller gi fine gjennomtenkte ting til dem jeg er glad i enn å bruke småsummer på noe dritt til en eller annen jeg aldri ser.

Syns heller ikke at folk kan kreve å få noe som helst.Syns kanskje ikke at det er det jula er for meg, så hvis folk blir sure så er det fortsatt ikke mitt problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke julegave til folk jeg ikke liker. Enkelt som så, hvorfor i alle dager skal du gi gave til folk du ikke liker?

Signerer denne jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...