Gå til innhold

Hva gjorde dere rett etter videregående?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tok et år på folkehøyskole, mest fordi jeg gikk på en skikkelig smell i mars i 3. klasse. litt for masse jobb, lesing og aktiviteter ved siden av, og jeg orka nesten ikke å åpne ei bok, og tanken på eksamen gjorde meg kvalm...

Var jo en av de som hadde bestemt hva jeg skulle bli og allting jeg, så jeg begynte på siv. ing Energi og miljø på NTNU i høst... Det viste seg for å ikke være helt det jeg trodde likevel, så etter jul reiste jeg til NLH og nå har jeg funnet min hylle i livet! Plantevitenskaps studier ;) Tenkte over det i stad da jeg sykla gjennom skoleområdet at det er lenge siden jeg har vært så fornøyd som jeg er nå! Det er viktig å finne det du trives ordentlig godt med!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lillema - høres flott ut å være så sikker! :) Håper jeg blir det og engang..deilig å føle at her hører jeg virkelig hjemme liksom.

Susanna - hvilken høyskole gikk du på? Har tenkt litt på høyskolen i Oslo, for å ta bachelor i økonomi. Bedre å gjøre det gratis der, enn å betale på BI. Har du noen erfaringer med høyskolen i oslo? Har du hørt noe om den?

-Småtass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rett inn på høyskole, og angrer ikke i det hele tatt. Godt å bli ferdig med det. Ser andre veninner av meg som sliter å leser til eksamen.... Da er det godt å tenke på at en har gjort fra seg dette for en stund...... Men kan tenke meg at det blir mer skole om noen år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg må også si at jeg lurer på hvorfor så mange velger å gå på BI og betale i dyre dommer når man kan gå på vanlig høyskole eller enda bedre på Norges Handelshøyskole og få "gratis" utdannelse ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale å ikke gå rett på videre utdannelse etter VGS - alle mine venninner som gjorde det angrer i dag som ferdigutdannede /snart ferdigutdannede. For det er ikke så lett for de fleste å ta et friår etter utdannelsen og før jobb, hvis det da ikke er et trangt jobbmarked.

Selv gikk jeg et år på folkehøyskole - gikk friluftslivslinje og gjorde alt det jeg hadde "forsømt" pga skolegang. Det anbefales virkelig :). Visst skal det bli veldig godt å bli ferdigutdannet til sommeren, men det hadde ikke vært store forskjellen hvis det var i fjor og ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å studere rett etter videregående. Har aldri angret på det.

Hvis man vet hva man vil så er det like greit å hoppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...