MMCS Skrevet 30. november 2012 #1 Del Skrevet 30. november 2012 Hei, skal flytte til nord norge midt i vinter og lurer på hva jeg burde skaffe meg av klær. Har dere noen spesielle merker, modeller som dere vet er bra...? Alt fra ullundertøy til annet ulltøy, evtl. fleece til ytterjakker/-bukser eller overall. Bor i Oslo, så er absolutt ikke kjent med vinter i Nord-Norge Kom med tips, evtl. gjerne med linker til produkter! Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 30. november 2012 #2 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Det kommer helt an på hvor du skal bo i nord. Jeg vil si at Oslo er ett av de stedene med mest bitende kulde jeg har vært på, selv om jeg har opplevd flere kuldegrader andre steder, så det spørs om du trenger noe spesielt. Man kommer langt med ullklær, anorakk og en god vinterbukse til de kaldeste dagene, med mindre du har tenkt å bo på innlandet et sted der det kan ligge under - 30 i perioder og du samtidig har tenkt å oppholde deg lenge utendørs i slike temperaturer. Den største forskjellen er ikke kulden, forresten, men lengden på vinteren. Lykke til! Ps. Jeg har bodd i nord det meste av livet og klarer meg utmerket med millitærstøvler eller nesnalobber med ullsokker i som vintersko. Har aldri hatt behov for noe helt spesielt, selv da jeg bodde på et sted der temperaturen lå mellom -25 og - 35 i flere uker i strekk. Endret 30. november 2012 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 30. november 2012 #3 Del Skrevet 30. november 2012 Jeg har også bodd ett år i Nord-Norge (Indre Troms) og man kommer langt med en parkas, superundertøy/ullundertøy og sko med ullsokker i. Verre er det ikke. Det er viktigere med rullgardin om sommeren og lyslampe om vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #4 Del Skrevet 30. november 2012 :kari: :kari: :kari: :kari: :kari: :kari: Anonym poster: 07aa5b2e3f222b2be9a263d25ad9a517 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SheWolf Skrevet 30. november 2012 #5 Del Skrevet 30. november 2012 Vel.... Jeg bor i Nord-Norge(Troms), og kan ikke si jeg føler jeg kler meg spesielt som en inuitt... Jeg har en god dunjakke(DUNET ER PLUKKET AV HUMANT AVLIVET FUGL), og bare vanlige klær. Bruker mye ull-lester da, det kommer godt med. Og et godt varmt skjerf. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 2. desember 2012 #6 Del Skrevet 2. desember 2012 Nord-Norge omfatter tre store fylker, med både kystklima og innlandsklima. Vintertemperaturene varierer like mye som i resten av landet, det er ikke sånn at med en gang du kjører over fylkesgrensa til Nordland blir det -20 og snøstorm.. Helt vanlige vinterklær holder sikkert. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lattiz Skrevet 2. desember 2012 #7 Del Skrevet 2. desember 2012 Hehe! Greit å spørre når man lurer litt her ja : ) Anbefaler deg ullundertøy så du ikke fryser på småføttene samt en dunjakke til de værste dagene. Husk at det er mildt og fuktig og mye vind på kysten mens det stort sett er vindstille, tørt og veldig kaldt i innlandet. Karasjok har ofte -10 til -25 grader men lite vind, mens Honningsvåg ofte har +8 til - 4 grader (altså gjerne mildere enn Oslo på vintern) men ofte storm i vindstyrke noe som sjeldent forekommer i Oslo. Canada Goose parka er fint, eventuelt Chiliwack Bomber (kortere modell). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 2. desember 2012 #8 Del Skrevet 2. desember 2012 Da jeg bodde i en kommune med -10 grader holdte jeg på å fryse i hjel! Anbefaler deg tjukke, tjukke støvler med masse for i. To stk ullstillongs på samtidig, og en VARM ullgenser med ullgenser under der igjen og gjerne en annen bomullsgenser eller bomullstopp under der. Husk selvfølgelig TJUKKE ULL-votter og en veldig varm hue som varmer opp godt. Ta solarium for å overleve og for å få litt varme i frosne tær og fingre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #9 Del Skrevet 2. desember 2012 -10 er da ikke ille med mindre det blåser mye. Frysepinne. Anonym poster: 5eef788712dfc5b7bf25c112ab553e5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #10 Del Skrevet 2. desember 2012 Da jeg bodde i en kommune med -10 grader holdte jeg på å fryse i hjel! Anbefaler deg tjukke, tjukke støvler med masse for i. To stk ullstillongs på samtidig, og en VARM ullgenser med ullgenser under der igjen og gjerne en annen bomullsgenser eller bomullstopp under der. Husk selvfølgelig TJUKKE ULL-votter og en veldig varm hue som varmer opp godt. Ta solarium for å overleve og for å få litt varme i frosne tær og fingre. Den kjente -10 kommunen, fins bare en Anonym poster: 07775ceb34240f64d111ad03239e0bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå