Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

åh så spennende da :) blir moro å høre hva slags reaksjoner dere får :)

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Så gøy å overraske med invitasjonene! Er det ingen som vet?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Oh my, oh my. :S

Er det mulig å få tak i hvite Amarylis i juni? Det er så forbaskede typisk at jeg skal få for meg noe som er fullstendig ulogisk. De er rett og slett rålekre som snittblomster i høye vaser.

Nei, dette må undersøkes i bryllupets navn. :ler:

Begynner å bli drittlei denne brudens håpløse krav og ideer.

Skrevet

Begynner å bli drittlei denne brudens håpløse krav og ideer.

hi hi kanskje du skulle se deg om etter en ny brud ;)

her går det veldig lite bryllupsmodus rundt omkring for tiden, innså istad at det har gått tre mnd siden forovelsen (var ikke det i forrige uke??) - så det kan være greit å få litt mer fremgang i sakene.

Men hvor begynne lissom .. ? Jeg tror jeg må være verdens dårligste bridezilla ....

Men om jeg skulle tenke på noe nå måtte det blitt brudepikene. Skal eller skal ikke? En eller to? Kjæresten vil ha begge to. Jeg .... vettafaen hva jeg vil. Jo vent. Jeg vil ha minst mulig styr.

Hvite amaryllis i juni .... der har jeg ikke peiling er jeg redd. Er ikke du blomsterFinndatter da .. ? :)

Skrevet

Så gøy å overraske med invitasjonene! Er det ingen som vet?

Vi har spurt de vi vil ha som forlovere. I tillegg har vi brukt svoger og svigerinne som "konsulenter". I tillegg vet nå våre foreldre og barn det. Det er alt :-)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

hi hi kanskje du skulle se deg om etter en ny brud ;)

her går det veldig lite bryllupsmodus rundt omkring for tiden, innså istad at det har gått tre mnd siden forovelsen (var ikke det i forrige uke??) - så det kan være greit å få litt mer fremgang i sakene.

Men hvor begynne lissom .. ? Jeg tror jeg må være verdens dårligste bridezilla ....

Men om jeg skulle tenke på noe nå måtte det blitt brudepikene. Skal eller skal ikke? En eller to? Kjæresten vil ha begge to. Jeg .... vettafaen hva jeg vil. Jo vent. Jeg vil ha minst mulig styr.

Hvite amaryllis i juni .... der har jeg ikke peiling er jeg redd. Er ikke du blomsterFinndatter da .. ? :)

Ny brud ja, som ikke er så helsikes detaljorientert og snever i tankegangen hadde gjort seg.

Jeg fikk det for meg for 5min siden. Men har funnet en metode som skal få det til å gå, kjelleren må bare være kald nok. :ler:

Minst mulig styr... da hadde jeg droppet hele greia, eller telt til ti, å latt mammene ta seg av resten. :)

Og hvor mye styr kan det bli... at de nekter er vel det eneste.

Skrevet

de kan så klart nekte ja. men greia er litt at mammaen ... kan ha en tendens til å stresse en smule. og det fikser jeg ikke. samtidig vil jeg jo gjerne ha de som brudepiker, på en måte. det er jo gulljentene mine. jeg sa tidligere i høst at det var uaktuelt å ha toåringen. men det viser seg gang på gang nå at toåringen er mer skikket (enn så lenge) enn femåringen, for femåringen kan virkelig sette seg på bakbeina ... vanskelig. men jeg elsker dem.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Skjønner hva du mener om at det går litt tregt, eller at det går litt i stå. Jeg hadde en formidabel nedtur i helgen der jeg var mer eller mindre klar for å avlyse hele bryllupet og gi brudgommen fyken samtidig som jeg begravde meg selv i tårer.

Fikk jo ganske fort beskjed om det er helt normal oppførsel av en ung brud med bryllupsnerver. Synes riktignok det er litt tidlig å begynne med slike ting et halvt år før.

Men, men det gikk over heldigvis!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Da hadde jeg satt mammaen på sidelinjen istedet. Koselig å ha småjentene som brudepiker, spesielt hvis det er lenge eller usannsynlig at muligheten til å være brudepike kommer igjen.

Ville ikke mannen din ha brudepiker? Hvertfall hele den tradisjonelle pakken.:)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt mer å styre med jeg! Føler liksom det er INGENTING jeg kan gjøre nå hele 8 måneder i forveien :)

Skrevet

Skjønner hva du mener om at det går litt tregt, eller at det går litt i stå. Jeg hadde en formidabel nedtur i helgen der jeg var mer eller mindre klar for å avlyse hele bryllupet og gi brudgommen fyken samtidig som jeg begravde meg selv i tårer.

Fikk jo ganske fort beskjed om det er helt normal oppførsel av en ung brud med bryllupsnerver. Synes riktignok det er litt tidlig å begynne med slike ting et halvt år før.

Men, men det gikk over heldigvis!

Uff så leit med en sånn helg, men det er vel ganske vanlig ja ... godt det løste seg da, og noen ganger kan det være sunt med en real utblåsning også :)

Bare ikke glem at dine følelser og dine behov er viktige i dette, ikke la noen avfeie deg med at du lider av bridezillatendenser eller bryllupsnerver *klemmerpå*

Da hadde jeg satt mammaen på sidelinjen istedet. Koselig å ha småjentene som brudepiker, spesielt hvis det er lenge eller usannsynlig at muligheten til å være brudepike kommer igjen.

Ville ikke mannen din ha brudepiker? Hvertfall hele den tradisjonelle pakken. :)

Kjæresten vil veeeeldig gjerne ha brudepiker ja. Og sjansen for at disse to kan bli brudepiker for noen andre er veldig liten, det er lissom ikke folk tilgjengelig i rette rollen rundt dem ... Akkurat nå tenker jeg at jeg kan bare si ja ok, de må gjerne få være brudepiker, men noen andre får ta seg av alt rundt det *ler*

Det er veldig deilig å være så lite bridezilla, dette hadde aaaaldri funka i forrige runde. Man blir kanskje tryggere i runde to, eller - kanskje ting bare ikke er så farlig. Og det passer meg godt kjenner jeg. Hadde det veldig gøy sist, og savner en del av de gamle brudene fra den gang, MissG (som ble MrsL) , Jeanette, Tex, Arwen (*trist*) og flere andre jeg ikke kommer på navmet til akkkurat nå .. Men tidene forandrer seg - og jeg koser meg veldig sammen med alle dere som er her nå :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt mer å styre med jeg! Føler liksom det er INGENTING jeg kan gjøre nå hele 8 måneder i forveien :)

*ler* ingenting .. ? du kan jo leke med ting som fotoshot ... sitte på nettet og lete opp andres bryllupsbilder, se hva du liker og ikke minst hva du IKKE liker, og så kan du få tips til steder dere kan ta bilder på .. og ikke minst lage liste over bilder du kan tenke deg å få tatt - altså hvem skal være med på de ulike bildene :)

Eller du kan leke med bordplassering. Det kan man ha mye moro med.

Og så kan du jo se en bryllupsfilm eller to - Brudens Far med Steve Martin for eksempel :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

*ler* ingenting .. ? du kan jo leke med ting som fotoshot ... sitte på nettet og lete opp andres bryllupsbilder, se hva du liker og ikke minst hva du IKKE liker, og så kan du få tips til steder dere kan ta bilder på .. og ikke minst lage liste over bilder du kan tenke deg å få tatt - altså hvem skal være med på de ulike bildene :)

Eller du kan leke med bordplassering. Det kan man ha mye moro med.

Og så kan du jo se en bryllupsfilm eller to - Brudens Far med Steve Martin for eksempel :)

Kanskje litt overdrevet med ingenting ja :) men ser og ser på bilder og har en ganske klar formening om det meste som betyr noe for meg :) men blir aldri lei av å se på andres bilder fra bryllupsdagen!

Steder for fotoshoot er noe jeg faktisk ikke klarer å finne, vet ikke om noen fine steder i nærheten, men regner med fotografen har litt peiling. Men liste over hvem vi skal ha bilder med må på plass ja!! Hvordan gjør dere det? Setter dere opp et tidspunkt (f.eks. rett etter vielse) for det? Slik at man er sikker på at de bildene blir tatt?

Bordplassering må jeg gjøre sammen med kjæresten og fordi vi har avstandsforhold er det som regel ikke bryllupsplanlegging som blir prioritert når vi er sammen. Selv om jeg gjerne skulle brukt mer tid på det, men har innsett at det ikke er det som interesserer han mest ;)

Godt jeg kan være her på KG og få litt bryllupssnakk med andre bruder :D

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg skal si deg at bryllupsplanlegging ikke akkurat er høyt prioritert selv om man kommer hjem til hverandre hver dag heller, snarere tvert imot. :ler:

Brudepikene våre var det ingen vei utenom. Det var nå eller aldri, så de utnytter vel anledningen til det fulle. Veldig stas å velge kjole og ordne seg slik de vil se ut. :)

Så over til den håpløse bruden som mest av alt vil rømme hjem til mamma og avlyse bryllupet. Det er denne fordømte kjolen som stresser meg og gjør meg på grensen til psykotisk. Jeg er veldig lite zilla på alt annet - men akkurat Meg og mine egne følelser og prestasjonsangst sammen med at jeg har tanker om at jeg ikke er verdig et bryllup i det hele tatt holder rett og slett på å ta knekken på meg. Så selv om jeg har jobbet livet av meg for å passe inn i den kjolen, fikk jeg høre at jeg burde kanskje ha en "reservekjole" itilfelle den ikke passer eller er trang. Hele kjolen er jo trang!

Men jeg krysser fingrene for at det roer seg den 8.januar og at jeg frem til da klarer å holde slike følelser langt unna.

Godt det er helt normal oppførsel... Føler meg jo nesten gravid og hormonell, det må jo føles likt. :rolleyes:

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ikke stress med kjolen før du har fått prøvd den på da, lite du kan gjøre før det uansett :) og regner med de stiller opp på salongen i London om du skulle føle det bare ble feil, noe jeg ikke har tro på i det hele tatt, med den nydelige kjolen!!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Den er ikke feil. Det er heller ikke for øyeblikket noe feil med meg eller min kropp til den kjolen, men jeg trenger støtte på hjemmebane, og får jeg ikke det er det lett å falle sammen.

Men det løser seg. :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ja, det kan jeg forstå. De sier man ikke skal bry seg om andres meninger og utsagn med tanke på kjole, men for meg er det i alle fall ikke bare til å ignorere det!

Skrevet

Jeg hadde så lite å stresse med før vårt bryllup fordi når vi booket lokaler, så var det inkludert mat,drikke, personale, pynt og oppdekking. Da var det liksom bare antrekkene, ringene, invitasjonene og litt annet småplukk igjen... Jeg og stresset noen dager fordi jeg var hellig overbevist om at vi hadde glemt noe...

Kiara_pusen: Har sett kjolen din og jeg tror du blir utrolig pen, tidløs og kan se tilbake på bildene med stolthet både om 10 og 50 år^_^

Og det ble og felt en del tårer angående kjolen her i gården... Mest fordi jeg ikke fant noen kjole jeg likte til den prisen vi hadde blitt enig om. Var veldig brideldresszilla...

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, den er nydelig og skal ikke byttes ut med noe som helst. Da får heller den vordende brudgomfinne seg i at sofaen slettes ikke er så verst å sove på. Sånn som jeg driver å farter til dette helvetes treningsenteret så skulle det bare mangle at det ikke kom litt støtte. Men nå skal ikek jeg kuppe tråden med mitt fjas.

Men jeg skjønner ikke hva de som planlegger i flere år gjør, de må jo bare gå rundt å tripp og vente.

Skrevet

Kjenner ett par som skal gifte seg i 2014, noe med at siden de er ett katolsk bryllup i Polen så må de ha noe undervisning, som de ikke rakk å unnagjøre for å kunne gifte seg i 2013... Merkelige greier. Jaja. Hun får hvertfall god til tid å finne kjole;)

Noen bryllup tar nok lengre tid å planlegge om man skal ordne absolutt alle detaljer selv. Det orka ikke jeg. Jeg gav litt f i detaljene, så lenge vi begge svarte "ja", jeg hadde flott kjole og maten var bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...