AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Jeg er ei jente på 25 som har alltid hatt noe angst, men har jobbet meg mye ut av det .. Men det er en jeg ikke har kommet over.. treningssenter. Har aldri vært på treningssenter, har alltid trent hjemme og i utmarka, men med spesiell interesse for styrketrening, går jeg tom for utstyr hjemme, tunge nok vekter osv. Så med mindre noen kan anbefale meg gode harde øvelser, så må dere hjelper meg med å bli kvitt angsten hehe Det jeg er redd for er at folk skal se på meg og tenke "hun er teit, hun kan ikke øvelsene skikkelig, hun kler seg feil, hun svetter, hun svetter ikke, hun bruker apparatet feil, hun er stygg" osv.. Med andre ord, jeg har litt sosialangst. Og det er bare et treningssenter her jeg bor, har av og til sett inn vinduene når jeg går forbi, og der står det en stor jentegjeng med unge jenter, pyntet, med smykker, de dyreste treningsklær, dyrt tilbehør, men de trener ikke, de står og henger, ser på andre, peker og ler.. Vil ikke bli deres mål Vil ikke la angsten styre livet mitt, men dette er litt uoverkommelig.. Kan dere hjelpe meg? Anonym poster: 733867e18bb1ae9215041e1849d45871
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Hei! Hvis noen skulle hengt deg ut er det de som har et problem. Ta på deg treningsklærene og dra! Bare gjør det uten å tenke noe mer på dette. Det er ytterst få som bryr seg om hva andre gjør på trening. Kos deg på treningen Anonym poster: 0b69f9709af9c8cfcca065e4e4bf9aa4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Kjenner litt til den følelsen selv om jeg ikke har sosial angst. Jeg føler meg bare så dum og usikker. Min løsning var å ta første besøk med en treningsveileder. Der dere setter opp et treningsprogram og går igjennom apparatene. Etter at den timen er over så kjører jeg en gjennomgang på apparatene mens jeg husker hvordan. Så sørger jeg for hyppige besøk sånn at jeg ikke glemmer. Gradvis kommer tryggheten. Anonym poster: c59d3103d9bc789f9d8c11b5a830ee7e 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Ta det gradvis. Begynn med å dra på treningssenteret når det ikke er så folksomt der. Og begynn med øvelser hvor det er liten mulighet for å drite seg ut. Det har fungert for meg. Begynte med å bare gå litt på tredemølla. Og etterhvert som jeg har sett at ingen bryr seg med hva jeg gjør så har jeg blitt tryggere og tør mer. Å trene på senter har faktisk hjulpet meg til å få mindre sosial angst. Anbefales! Anonym poster: 3604fd79ae40250f4064c993df38bbec 2
Gjest HunterLady Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Ta det gradvis. Begynn med å dra på treningssenteret når det ikke er så folksomt der. Og begynn med øvelser hvor det er liten mulighet for å drite seg ut. Det har fungert for meg. Begynte med å bare gå litt på tredemølla. Og etterhvert som jeg har sett at ingen bryr seg med hva jeg gjør så har jeg blitt tryggere og tør mer. Å trene på senter har faktisk hjulpet meg til å få mindre sosial angst. Anbefales! Anonym poster: 3604fd79ae40250f4064c993df38bbec Støttes. En annen ting er å plugge musikk i ørene. Det er meget effektivt for da kan du være i din egen lille verden. 1
Gjest Treningsnarkoman Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Hadde akkurat samme problem. Har hatt lyst å begynne på treningssenter i MANGE år, men har aldri turt. Har løpt som en galning i skogen og løftet colaflasker, men innså jo etterhvert at det var ganske latterlig. Begynte på SATS for noen måneder siden og har trent ca 3-5 ganger i uken siden det (løper også i skogen fortsatt da, fordi jeg liker det og det er bedre for beina). Var sykt flau og klein første gangen og var på nippet til å få angst, men når jeg fikk løpt meg varm og syklet litt så begynte jeg å glemme det litt. Syns det var pinlig å gå på apparatene og lese gjennom bruksanvisningene, men på sats har de gratis personlig trener man kan få hjelp av, så blir det litt mindre pinlig. Man kan også finne øvelsene på nett så kan man lese der på forhånd så blir det ikke så kleint. Har ikke egentlig noen konkrete råd annet enn å bare få ut fingeren. Har allerede merket gode resultater så ikke nøl med å begynne! Det er kjempegøy når du kommer over den lille terskelen (På SATS sine sider kan du se hvilke treningssenter i nærheten av deg som er minst folksomme og på hvilke tider - jeg holder meg til når det er mest ledig - dette er også praktisk for du slipper kø foran apparatene)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Det er ingen som gidder å tenke over fremmede mens de trener. Hiv deg uti det. Anonym poster: f4202cf47eac7a48048aff6a29232390 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå