Gå til innhold

Boken om Anna og Samuel


:-) anna

Anbefalte innlegg

E-POST 14. februar 2003:

Kjære Anna K. Ona

Jeg håper at det er greit at jeg sender deg denne e-posten. Jeg så tilfeldigvis e-postadressa di i bylinen til en artikkel du skrev i VG.

Og ettersom vi har samme etternavn, og det jo er ganske spesielt, ble jeg litt nysgjerrig på hvor du har navnet ditt fra.

Jeg vet det er et sted som heter Ona, og faren min kom derifra. Men ettersom han døde da jeg var liten har jeg ikke noe forhold til stedet i det hele tatt.

Har du også navnet ditt derifra?

Jeg heter Samuel Ona og er 33 år gammel. Jeg jobber som musiker og bor i Torino i Italia. (Har bodd her i snart 20 år faktisk)

Mvh

Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RE: Fra Ona til Ona 15. februar 2003

Hei Samuel

Så morsomt å få e-post fra noen som heter det samme som meg. Og så morsomt at faren din kom fra Ona!!

Jeg er født og oppvokst der men har bodd i Oslo i mange år nå. Og der er jo ikke store holmen så det er ikke ofte jeg treffer på andre som har tilknytning til stedet!!

Du vet kanskje at stedet er litt av en turistmagnet?! Ona er ei bittelita øy (egentlig to øyer med et smalt sund mellom) med et digert gammel fyrtårn og to kjeramikkutsalg. Øya stikker så vidt opp av dønningene langt ute i havet, og husene ligger tett i tett i tett som for å holde varmen i den evige nordavinden. Uff nå blir jeg helt nostalgisk her… men jeg savner hjemstedet mitt så fryktelig av og til.

Det er noe med himmelen som møter havet. Det evige suset av bølgene som du hører uansett hvor du er. Etter hvert greier en ikke å skille det fra lyden av blodet i ens egne blodårer. Og nå som jeg går her i byen og havsuset ikke er der lengre - så føler jeg at jeg er litt mindre i live også.

Kjære vene, du må jo tro jeg er helt skrullete som sitter her med saltsmak i munnen mens jeg skriver e-post til en fremmed mann.