Gå til innhold

Til dere som dømmer gold-diggerne.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva da med ONS? Alle ons er vel da i teorien prostitusjon?

En mann kjøper noen drinker til ei jente, får med hun hjem, har sex, og borte neste dag.

Jeg husker jeg leste et sted at hvis en mann sendte blomster etter å ha fått sex på byen eller hvis man fikk sex etter at han hadde spandert middag, så ville det bli sett på som sexkjøp. Men jeg finner det ikke igjen andre steder enn her:

http://www.stavangeravisen.com/art.asp?id=45651

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at det er en form for prostitusjon, men samtidig så syns jeg jo det i grunnen er greit så lenge begge er samtykkende og fullt klar over hva de gjør.

Personlig må jeg si at jeg heller ville ha prostituert meg på "vanlig" måte enn å gå inn i en sånn 24/7 ordning dersom jeg var nødt.

Men nå kommer jo du fra at rikt land, i en del land er fattigdommen såpass påtrengende at det å prostituere seg ikke nødvendigvis gir mulighet til en vestlig levestandard, langt mindre tid og penger og stabile nok forhold til å ta utdanning på si. Så for noen kvinner kan valget være mye enklere: Finn deg en vestlig mann som kan ta vare på deg økonomisk, finn en vestlig mann som er snill og ikke-voldelig, som det går an å ha det noenlunde bra med, eller godta å leve fra hånd til munn gjennom prostitusjon eller et eller annet lavtlønnet arbeid hvis du kan få det.

Nå tilhører jeg kanskje ikke målgruppen for denne tråden siden jeg ikke er blant dem som bruker mye energi på å fordømme golddiggere. Jeg ser at menn og kvinner statistisk sett går etter litt ulike ting på kjønnsmarkedet: Mens menn jevnt over er lite opptatt av en kvinnes penger, berømmelse, status, det som gjør kvinner attraktive for menn er og blir ungdom og skjønnhet, går kvinner i større grad etter menn som er eldre enn seg, og gjerne også menn som har høy status og/eller mye penger.

Problemet er at det ikke alltid er så enkelt som at kvinnene bare går etter pengene eller fordelene en eldre mann kan gi, det vil i mange tilfeller kunne være at hun finner mannen mer attraktiv som mann rett og slett fordi han er litt eldre, har en annen trygghet, det han måtte ha av suksess eller berømmelse gir ham en annen attraktivitet om det så bare var for en one night stand. Med andre ord selv om man selv ikke får ta del i hans rikdom eller får andre fordeler.

Det er en grunn til at berømte artister og andre celebriteter har ekstra mange å velge i for sex, det er jo ikke slik at de har blitt kjekkere etter at de ble berømte, det er heller ikke slik at alle disse kvinnene tror de skal ende opp som artistens kjæreste og derfor føler seg lurt og skuffet etterpå, fordi de ikke fikk mer enn sex, menn kan øke sin attraktivitet på kjønnsmarkedet gjennom å prestere karrieremessig, noe kvinner i svært liten grad kan.

Selvsagt virker forhold der hun bare søker en mann som kan ta vare på henne økonomisk og han søker en ung vakker kvinne kynisk, vi har ideer om at det ideelle burde være at mennesker må få velge partner av kjærlighet, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg føler at vi som snakker slik tilhører en priviligert overklasse på partnermarkedet, det finnes menn og kvinner som lever under mye tøffere forhold og som kanskje ikke har noe bedre å håpe på rent realistisk enn en slik deal. Jeg føler meg ikke rede til å kaste den første sten.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Skrevet

Ja hvis noen synes det er greit å kjøpe sex så er det greit. Hvis noen synes det er greit å få betalt for sex så er det greit. Men det kalles alikevell prostitusjon.

du kan nå få kalle det hva du vil, men det er nok tvilsomt prostitusjon i ordets rette forstand

Skrevet

Vi er alle prostituerte (bortsett fra dem som elsker jobben sin kanskje) Noen tar det bare litt lengre enn andre.

Heller en kjip jobb fra 8-16 enn å spille skuespill hele tiden når man er med mannen....

• Liker 1
Skrevet

Heller en kjip jobb fra 8-16 enn å spille skuespill hele tiden når man er med mannen....

Det kan jo hende denne kvinnen/jenta på 23 år har falt for han på 49 og har det bra med han. Hun får alt hun trenger, stygg er han ikke og hvem vet om sexen kanksje er fantastisk. Men hadde han ikke hatt pengene og kunne tilby det han tilbyr tviler jeg sterkt på at hun hadde vært med han. Men vi lever i en kynisk verden og folk er kyniske så lenge de får det de vil ha så da er hun fornøyd og han fornøyd.

Men i mine øyne er det kjøp av både kjærlighet og sex. Jeg har blitt forsøkt kjøpt mange ganger selv og det er uaktuelt. Han kan ha så masse penger han vil men det hjelper ikke hvis vi ikke har det bra sammen og jeg er tiltrukket av han. Så ja, enig med deg, skuespill er uaktuelt.

Gjest proteinet
Skrevet

Han: ... Jeg er sammen med henne fordi jeg liker henne, hun har deilig kropp og gir deilig sex ... Du vet, det er ingen ting ting som er bedre en ungt kjøtt ;-)) Hvis hun vil være med meg får hun til livets opphold, mat og hus ... Så får vi se hva fremtiden bringer ... Det er da ingen som har noen garatier i livet, ikke heller med norske damer ;-))

En liten digresjon: Gir sex? Sex er ikke noe en "gir". Og utsagnet "ingenting bedre enn ungt kjøtt" forteller meg at dette mennesket ikke er så moden mentalt sett.

Skrevet

En liten digresjon: Gir sex? Sex er ikke noe en "gir". Og utsagnet "ingenting bedre enn ungt kjøtt" forteller meg at dette mennesket ikke er så moden mentalt sett.

Ikke bare ikke så moden, men veldig egosentrisk i tillegg. Jeg tror han skrev hele det svaret bare for å heve seg etter at jeg synes han var for gammel for meg. Det gav meg kvalmefornemmelse og ikke noe mer enn det.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at fyrer med penger tiltrekker seg en viss type kvinner, dvs kvinner som bare finner en fyr attraktiv så fremt han har penger. Og mennene gidder ikke å finne seg noe annet og så blir de kyniske etterhvert og så begynner de å bruke pengene bevisst for å skaffe seg "en leverandør" av diverse goder, dvs sex og hjemmelaget mat.

Intet problem så lenge begge parter er fornøyd.

Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet

Jeg tror ikke han over her har så mye mot å bli utnytta.. Her føler jeg vel at det mer er han som utnytter henne?? Hun er 23 år, fra brazil og gir han sex mot utannelse, penger til livets opphold og hus og mat?????

Hvorfor mener du at det er han som får den beste dealen her? Hun høyner sin og familiens levestandard betraktelig, bare ved å ligge med en kar i blant.

Tror også det er litt kulturforskjeller ute og går. Dette med at ekteskap skal basere seg på romantisk kjærlighet er et moderne påfunn her i vesten. I store deler av verden er det fortsatt slik at det er helt legitimt å holde sammen dersom man liker hverandre og det gir fordeler for begge to, og da blir det feil at vi skal sitte her i vårt lille hjørne og dømme resten av verden fordi de ikke følger våre sære verdier med tanke på feks alder.

Skrevet

Hvorfor mener du at det er han som får den beste dealen her?

Jeg skriver at han utnytter henne, ikke at han får den beste dealen. Hun får den beste dealen i mine øyne, hvis hun synes han er tiltrekkende nok til å ha sex med han frivillig.

Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet
Jeg skriver at han utnytter henne, ikke at han får den beste dealen.

Dersom det er et utnyttelsesforhold er det jo den som får den beste dealen som er utnytteren. Hvis ikke er det jo bare en gjensidig win-win og alle er glade.

Skrevet

Fyrer som vet de ikke får noen yngre her hjemme, men som reiser til U-land for å få i seg det er bare gorre heslige uansett hvordan du vrir og vender på det.

Skrevet

Hun utnytter ham for penger, han utnytter henne for sex, jeg ville kalt det uavgjort?

Skrevet

Hva da med ONS? Alle ons er vel da i teorien prostitusjon?

En mann kjøper noen drinker til ei jente, får med hun hjem, har sex, og borte neste dag.

Hvor har du det fra at mannen alltid kjøper drinker (eller noe annet) til dama før ONS??

Anonym poster: 32b449fdbfda7e33a7c722cc752ad6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...