Gå til innhold

Til dere med hvitt kjøkken...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er dere fornøyde, eller angrer dere (hvis dere har valgt det selv) eller ønsker å bytte?

Jeg og min kjære har planer om å bygge, og som standardkjøkken er det kun hvitt. Jeg syns egentlig det ser fint ut, men hvor praktisk er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi flyttet inn i leiligheten her var kjøkkenet hvitt, jeg synes det var kaldt og kjedelig i tillegg til at det var upraktisk med hvitt og matsprut fra komfyr. Vi malte over med en lys ferskenfarge, skapdører i krem og litt grønne detaljer, og det ble mye bedre. Varmt og trivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi holder og på å bygge. Vi fikk gode priser hos det kjøkken firmaet som hus levrandøren førte. betaler ikke SÅ mye i mellomlegg. Vi valgte et vanilje farget kjøkken. Syns det blir litt varmere enn helt hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi renoverte huset vårt for 1 år siden, da valgte vi helt lyst kjøkken.

Jeg er blitt litt lei av det ja, det er litt kaldt og man ser skitten på det fort.

Vi bygger nytt hus nå og da har jeg valgt eik.

Uansett hva man velger så blir man nok litt lei etterhvert.

Lykke til det er jammen ikke lett å velge når det er så mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hvitt kjøkken når jeg flyttet inn i huset og det er veldig upraktisk i forhold til matsprut. Jeg ønsker meg nytt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har faktisk hatt hvitt kjøkken alle steder jeg har bodd, og trives med det. Synes det er deilig med lyst kjøkken, og det er hygienisk, og det passer til det meste. Og det er lekkert med benkeplater i heltre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hvitt kjøkken når jeg flyttet inn i huset og det er veldig  upraktisk i forhold til matsprut. Jeg ønsker meg nytt kjøkken.

Er ikke det greit, da? Så ser du fort hvor du må vaske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hatt hvitt kjøkken alle steder jeg har bodd, og trives med det.  Synes det er deilig med lyst kjøkken, og det er hygienisk, og det passer til det meste. Og det er lekkert med benkeplater i heltre.

Samme her.

Er deilig at det er lyst. Men jeg må innrømme at jeg har en liten forkjærlighet for kirsebærfarget kjøkken også, med hvitevarer i børstet stål.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvitt kjøkken. Og med fliser over alle benker og komfyr, er det enkelt og hode rent. Akkurat nå har vi blå gardiner, kjøkkenbordduk, talglys etc. I jula var kjøkkenet rødt. Vurderer å ha gult og grønt til sommeren...

Veldig enkelt å variere, også ser det alltid rent og delikat ut. (Og jeg er ikke så veldig fling til å vaske...)

Jeg vil ikke bytte. Trives med å ha det lyst rundt meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

har hvitt kjøkken med svart benkeplate og er veldig fornøyd. Klassisk og enkelt og blir jeg lei kan jeg male på nytt. Hvitt er dessuten en farge som er lett å kombinere med andre farger, noe som er et stort pluss.

Ellers ser det ut for at noen lever i den vrangforestillingen om at hvite kjøkken blir mer skittene enn andre farger. Det er neppe tilfellet, men på hvite kjøkken ser man at det er grisete og at det er nødvendig å vaske. Er redd mange slurver med kjøkkenvasken fordi det ikke synes at det er skitten. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjøkkenskriver'n

:overrasket: Denne tråden er jo gammel, men...

Skal pusse opp kjøkkenet om ikke så lenge og har tenkt endel over hvilken farge jeg kunne tenke meg. Har vært innom bjørk, eik, grått og hvitt men tror det blir hvitt. Selv om det kanskje er det "kjedeligste" er det kanskje det en holder ut lengst med.

Har forøvrig parkettgulv i en ganske gyllen nyanse og skal ha benkeplate i granitt (ganske lys). Har tenkt glassplate bak vask og komfyr (synes det blir litt mye med mønstret granitt + fliser)

Skal også integrere et lite grovkjøkken slik at det blir mer benkeplass.

Har spisebordet på kjøkkenet (i den ene enden - ikke midt på bordet), har et dansk bord i "halvmørkt" treverk med stålspennebein (ikke superellipse dessverre), skal beholde dette. Ønsker meg hvite, grå eller svarte sjuernstoler til + en kul taklampe, f.eks Norm 69.

Hva synes dere om dette? Tror dere det blir bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest huseieren.

Om det er fett som spruter, så hjelper det ikke om du har svart eller rødt kjøkken. Kjøkken er en plass du må vaske uansett.

hvitt kjøkken er lyst og delikat. Mitt kjøkken er ikke så veldig stort, så der er det hvitt med kirsebærkanter.

Valgte en varm farve til.(duma) gardiner i samme med brytninger av annet innslag.

Alle komenterer det delikate kjøkken.Det er de andre farver som setter særpreg på kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, dette er altså for over ett år siden. Vi har nå pusset opp kjøkkenet, og har igjen hvite vegger i tillegg til hvit kjøkkeninnredning. Benkenplatene, i heltre bøk, skiller seg dermed ut og danner blikkfanget. Riktig lekkert, om jeg så må si det selv. Savner litt farger kanskje, men vi får se det an en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi flyttet inn i leiligheten her var kjøkkenet hvitt, jeg synes det var kaldt og kjedelig i tillegg til at det var upraktisk med hvitt og matsprut fra komfyr. Vi malte over med en lys ferskenfarge, skapdører i krem og litt grønne detaljer, og det ble mye bedre. Varmt og trivelig

Hmmm, dette er altså for over ett år siden. Vi har nå pusset opp kjøkkenet, og har igjen hvite vegger i tillegg til hvit kjøkkeninnredning.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...