Gjest Gjest Skrevet 28. november 2012 #41 Del Skrevet 28. november 2012 Hva vasker dere gulv og vegger med forresten? Bruker dere kun vann? Jeg pleier å bruke jif skurekrem på vegger og gulv på badet. Men har funnet ut at det er egentlig ganske feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 28. november 2012 #42 Del Skrevet 28. november 2012 Her må det nok skures både vegger, tak og dører. Sånn går det når man bor med en hobby-mekaniker som aldri greier å vaske hendene helt ren etter hver mekkeøkt Sorte fingermerker på døra og på veggene er en ting, åssen han har greid å få dem i taket er for meg ett evig mysterium. Ellers så vasker vi golvet, tørker støv, rydder og vasker kjøleskap og matskap, skifter på senga og vasker badet grundig. Det er ikke så mye jobb som det høres ut som, egentlig. Vi er to om det og i år så må nok han ta i litt mer enn meg som er høygravid og har en meget gyldig grunn til å slippe julevasken Synes egentlig det er litt kos med julevask jeg. Vi vasker like før vi pynter til jul, så for min del så blir pyntinga gulerota som motiverer til julevasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 28. november 2012 #43 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg tar en litt grundig helgevask, men jeg vasker ikke tak og vegger og kjøkkenet. Ei heller i skuffer og skap. Jeg synes det er mer tilfredsstillende å gjøre det på våren når lyset kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 28. november 2012 #44 Del Skrevet 28. november 2012 Etter inspirasjon frå denne tråden har eg starta julevasken i dag! :-D Badet er ferdig til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 28. november 2012 #45 Del Skrevet 28. november 2012 Når jeg skal vaske leiligheten før jul, så pleier jeg å ta ut alt av skap og hyller. Både i stua og på kjøkkenet. I tillegg til at jeg støvsuger og vasker som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 28. november 2012 #46 Del Skrevet 28. november 2012 Etter inspirasjon frå denne tråden har eg starta julevasken i dag! :-D Badet er ferdig til jul! Jeg startet jeg også Tatt oppå alle skap, inni alle skap og fått ryddet bort en del ting i skapene jeg egentlig ikke trenger å ha der I morgen tas alle lister og vinduer tenkte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 29. november 2012 #47 Del Skrevet 29. november 2012 Vi vasker ikke noe ekstra til jul. Kun vanlig "helgerengjøring". Har så mye annet å holde på med i desember. Dessuten stapper jeg heimen så full av nisser og pynt at det er vanskelig å få øye på både gulv, tak og vegger Rengjøringstradisjonen her tilsier at vi avsetter en hel helg til rundvask på vårparten. Den gjør vi alltid sammen, og vi holder på nesten døgnet rundt i 2 døgn. Avsluttes alltid med en gourmetmiddag på en av byens beste fiskerestauranter. (Begynner å glede oss til vårrengjøringen sånn ca. når den siste akevitten er på vei ned til pinnekjøttet på julaften...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 29. november 2012 #48 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg tar en grundigere "helgerengøring", og vasker kjøleskapet. Dersom det trengs ekstra vask noen plass tar jeg det også. Men så skal det sies at jeg sjelden tar helgevask. Vasker ettersom det er behov. Enkelte uker vasker jeg gulv både tre og fire ganger, andre gang bare en. Støv tørker jeg ved behov, muligens at jeg skulle tørket støv litt oftere. Men fra å være super hysterisk med tanke på støv har jeg endelig klart å roe ned, å la det støve ned til tider. Og heller bruke tiden på familie og avslapping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 29. november 2012 #49 Del Skrevet 29. november 2012 Tror jeg skal presisere hva helgevask betyr i min verden: 1. Tørker støv av alle vannrette flater. 2. Støvsuger alle gulv pluss sofa og stoler. 3. Vasker gulv på kjøkkenet, badet og i gangen med våtmopp eller steammop. 4. Tømmer kurven jeg samler papir i. 5. Fjerner fingermerker på dører og vegger. 6. Skifter på sengene. 7. Vasker dusjkabinettet. 8. Tømmer alle søppelbøtter. 9. Fjerner aske i ovnen og pusser glasset i ovnsdøra. Hver dag gjør jeg dette: 1. Vasker toalettet og tørker av benk og vask på badet (i motsatt rekkefølge, selvfølgelig). 2. Tørker av komfyr og benker på kjøkkenet i forbindelse med oppvask etter middag. 3. Rydder etter meg. Vegger, tak og vinduer, kjøkkenskap osv. tar jeg etter behov, ikke nødvendigvis uka før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #50 Del Skrevet 30. november 2012 hva bruker dere til å vaske gulv med? Bare vann, eller andre rengjøringsmidler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 2. desember 2012 #51 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg vasker som jeg ellers gjør. Men tar kjøkkenskap/skuffer i tillegg. Kan også være at jeg organiserer klesskap/stativer/kommoder/esker og ommøblerer litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå