Gå til innhold

Prevensjon med migrene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg men må du være så frekk?!

Jeg refererte til hva min lege har fortalt til meg (han jobber som spesialist i Norge), og da er det dette jeg må gå ut i fra. Samt denne linken

Jeg reagerer ved å få migrene, dog jeg får ikke migrene kun pga hormoner, men det anbefales ikke kvinner som har migrene å bruke prevansjon som inneholder for mye hormoner.

Beklager så mye,er på ingen måte meningen å være frekk hverken i sted eller nå.Hvis du sjekker de mest vanlige bivirkningene for hormonspiralen så vil du finne migrene der.Bare sjekk pakkningsvedlegget:http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasient/pil-mirena-bayer-schering-pharma-oy-561574

Anonym poster: c0da80d151ba42849eb536906c1f2b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager så mye,er på ingen måte meningen å være frekk hverken i sted eller nå.Hvis du sjekker de mest vanlige bivirkningene for hormonspiralen så vil du finne migrene der.Bare sjekk pakkningsvedlegget:http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasient/pil-mirena-bayer-schering-pharma-oy-561574

Anonym poster: c0da80d151ba42849eb536906c1f2b05

Selvsagt, men dette sjekker man jo med en lege om. Min lege godkjente dette for meg da jeg ikke tåler latex og får mensen hver 3. dag på p-piller. Men jeg synes det fungerer bra, for på cerazette gikk jeg opp en del i vekt, men det har jeg ikke gjort etter at jeg satte inn spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men dette sjekker man jo med en lege om. Min lege godkjente dette for meg da jeg ikke tåler latex og får mensen hver 3. dag på p-piller. Men jeg synes det fungerer bra, for på cerazette gikk jeg opp en del i vekt, men det har jeg ikke gjort etter at jeg satte inn spiral.

Hjelper ikke mye om legen godkjenner det. Han kan ikke vite hvordan du vil reagere, og hvilke bivirkninger du kan få.

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har jeg hatt en del etterkontroller.

Flott at det virker på deg. Men blir litt feil at du kommer med påstander som dette; "Kobber skal du ikke ha dersom du ikke har født barn fordi de øker en sjangse for å bli steril". Dette er egentlig tull, man kan fint ha kobberspiral uten å ha født. Det er en risiko, men den er der også ved hormonspiral.

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det virker på deg. Men blir litt feil at du kommer med påstander som dette; "Kobber skal du ikke ha dersom du ikke har født barn fordi de øker en sjangse for å bli steril". Dette er egentlig tull, man kan fint ha kobberspiral uten å ha født. Det er en risiko, men den er der også ved hormonspiral.

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Det er bedre å ha en spiral laget av plast enn en som inneholder kobber. Jeg referer til det min lege har sagt til meg. Dessuten, det er ikke bra å tilføre kroppen kobber. Men synes du kan slutte å dra denne diskusjonen så OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre å ha en spiral laget av plast enn en som inneholder kobber. Jeg referer til det min lege har sagt til meg. Dessuten, det er ikke bra å tilføre kroppen kobber. Men synes du kan slutte å dra denne diskusjonen så OT

Nå synsjeg du skal slutte med å komme med påstander her!Forklar meg på hvilken måte du tilfører kroppen kobber.Prøver du å si at kroppen tar opp kobber? Fins ikke rart at folk blir forvirret og ikke vet hvilken påstand de skal tro eller ikke tro på.Det holder i massevis med påstander fra deg nå.Bryr meg svært lite om hva du påstår legen din har sagt! Er du sikker på at han er utdannet lege?

Anonym poster: c0da80d151ba42849eb536906c1f2b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ha en spiral laget av plast enn en som inneholder kobber. Jeg referer til det min lege har sagt til meg. Dessuten, det er ikke bra å tilføre kroppen kobber. Men synes du kan slutte å dra denne diskusjonen så OT

Du har virkelig ikke peiling. Anbefaler deg å skaffe litt mer informasjon rundt emnet før du kommer med slike påstander.

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastspiral har jeg aldri hørt om, kun kobber- og hormonspiral. Jeg har forsøkt begge deler og kan si at jeg ikke fikk forverret blødning av kobberspiralen. Menstruasjonen ble mildere (fire dager med helt ok blødning) og smertene forsvant. Grunnen til at jeg byttet den ut med hormonspiral var at kroppen min ikke ville holde på den så den falt ut to ganger.

Spiral settes på de som ikke kan bruke annen prevansjon, datteren til ei venninde fikk kobberspiral som 17 åring etter at hun fikk blodpropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved plastspiral så mener hun nok hormonspiral, da den er laget av plast.

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved plastspiral så mener hun nok hormonspiral, da den er laget av plast.

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Jeg skjønte det, måtte bare plukke litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det, måtte bare plukke litt ;)

Beklager, jeg var litt treg der, altfor sent på natten ;)

Anonym poster: 7718a2bdf416a5282733a9eac9186ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastspiral har jeg aldri hørt om, kun kobber- og hormonspiral. Jeg har forsøkt begge deler og kan si at jeg ikke fikk forverret blødning av kobberspiralen. Menstruasjonen ble mildere (fire dager med helt ok blødning) og smertene forsvant. Grunnen til at jeg byttet den ut med hormonspiral var at kroppen min ikke ville holde på den så den falt ut to ganger.

Spiral settes på de som ikke kan bruke annen prevansjon, datteren til ei venninde fikk kobberspiral som 17 åring etter at hun fikk blodpropp.

Dersom du søker opp hva den er laget av vil du lett kunne se at den er laget av plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt migrene i åtte år og i årene fra 16 til 22 byttet jeg prevensjonsmiddel omtrent en gang i året. De siste årene har jeg brukt p-ring og samtidig Atacand som forebyggende. Når jeg ikke tar Atacand har jeg (i normale perioder, eksamensperiode er utenom) anfall omtrent en gang hver andre mnd. På Atacand har jeg anfall en gang hver tredje mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du søker opp hva den er laget av vil du lett kunne se at den er laget av plast.

Jeg har da den selv så jeg vet utmerket at en er laget av plast men den inneholder hormoner og det er de som gjør at TS ikke kan ha den. Om den så var av titan hadde det ikke hjulpet pga hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Hei!

Jeg har fått anbefalt cerazette, og i begynnelsen hadde jeg endel mellomblødninger, men nå skjer d aldri lenger:) mindre migrene har jeg også.. Det var en migrene ekspert der jeg går til legen min som anbefalte den:)

Dette kombinert med atacand ser ut til og gjøre susen:) har anfall kanskje bare 1 gang i mnd - hadde 3-4 ganger i uka før:)

Endret av LadyAntebellum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er atacand? Jeg har fått nevrologtime, men det er jo et halvt år til for det er så lange ventelister. Så kan ikke få noe før det er utredet, for har ikke bare vondt i hodet. Halve ansiktet mitt sovner osv.

Mange som er fornøyd med cerazette! Det funker bare ikke for min kropp, prøvde i 2 år, har aldri vært så i ubalanse i kroppen.

Har bestemt meg for å prøve et av disse eggløsningsmålende apparatene. Flere venninner som har det, måler temp i munnen hver morgen og så viser den rødt, gult eller grønt lys. Da har jeg hvertfall litt mer kontroll på EL enn nå! :)

Anonym poster: e0ea527bb35e38436f61cb56070263fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atacand er medisin som forebygger migrene. Ikke alle kan bruke det, men de som kan får oftest god effekt. Be legen om å få informasjon (og resept dersom det passer for deg) mens du venter på time hos nevrolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Dersom du søker opp hva den er laget av vil du lett kunne se at den er laget av plast.

Kobberspiralen er også laget av plast, men med en kobbertråd inni istedenfor hormoner. Det er forøvrig også risiko for infertilitet med hormonspiral, er ikke bare kobber som kan føre til arrdannelse på eggleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...