Gå til innhold

på kino med 2,5 åring

Emanuelle

Anbefalte innlegg

hei vi skal på kino i dag , og har lyst at nest minstemann også skal få være med....Er jo ikke så stort utvalg for de små, vi har veldig lyst å se nemo, men siden det er 7 års grense lurer vi på om vi ikke får komme inn, hva er deres erfaring?

Olsenbanden er for alle ,men detn er kanskje litt kjedelig for minsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å spare noen opplevelser til han blir så stor at han har skikkelig glede av det og husker det til han blir stor?

Jeg syns toåringer bør la være å gå på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har vært på kino, og det var en stor opplevelse for ham.

Faktisk så spanderte jeg kinotur på de fire eldste på hans gruppe på barnehagen (Det var et veldig tydelig aldersskille der, så det var et naturlig utvalg) De så Nasse Nøff-filmen og det var visst en stor suksess.

Noen jeg kjenner hadde hatt med seg treåringen sin på kino og sett Nemo, og det hadde gått helt greit. Ikke noe spørsmål om hvor gammel han var. Men det spørs jo helt på om han blir lett redd eller ikke.

Jeg har også tenkt å ta med sønnen min på Nemo faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo er en ganske skummel film for de minste, og jeg er ikke sikker på at jeg ville valgt den som den første kino-filmen for en 2,5 åring. Egentlig tror jeg ikke jeg ville tatt med et så lite barn på kino i det hele tatt. Det kan bli kjedelig å sitte stille så lenge, og det er ikke sikkert at barnet vil ha særlig glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Mulig dette blir litt krasst men hold så små barn UNNA kinosalen!

Jeg tviler sterkt på at de fleste som er så små har noen særlig glede av å sitte inne i mørkre i over en time for å se film.

I tillegg er det en pest og en plage for oss andre når det er så små barn der! Nettopp fordi de blir urolige og "kjeder" seg.

som en annen sa: hvorfor skal alt gjøres med en gang? Vent til ungen er stor nok, rundt 4 pleier å være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det en pest og en plage for oss andre når det er så små barn der! Nettopp fordi de blir urolige og "kjeder" seg.

æh... sønnen min har altså sett en film... Nasse Nøff... Om du var der samtidig og føler at du gikk glipp av den skjulte dialogen så beklager jeg på det sterkeste. Både på vegne av min sønn og alle de andre barna som var tilstede og nok også oppførte seg som ... ja... barn.

:ler:

Neida... jeg bare tuller altså. Men jeg mener faktisk at om man går på barnefilm må man akseptere at det er barn der. Sønnen min bli helt oppslukt av både filmer og teater. Sitter som et tent lys.

Og om han hadde kjedet seg (både påkino og teater) så hadde jeg naturligvis gått ut med ham...

(Synes igrunn det er litt for mye tendenser til at barn blir sett på som "plagsomme" her i landet. Man skal ikke mye lengre sør før barn er velkomne på restauranter og blir sett på som en glede i stedet for en plage. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke innlogget Sissi

Dette handler ikke om at barn er en "plage" det handler om hva man kan forvente av barn. Og - ikke minst: hva skal man utsette barn for!

Hvorfor MÅ en 2-åring på kino? Jo - fordi foreldrene mener h*n må det! Et så lite barn har ikke noe uttrykkt ønske om en slik opplevelse. De aller aller fleste har heller ikke noen stor glede av å se film i en kinosetting.

Jeg har vært på kino flere ganger, barnefilmer med 7 års grense, hvor det har vært med barn som åpenbart IKKE har hatt noen glede av å være der. Hva med de andre som er der og som har lyst til å se filmen, ikke høre på sutrende/skrikende/masende småunger, som åpenbart hadde hatt langt større glede av å være et annet sted.

Jeg kan leve med å beskyldes for "barneuvennlighet" pga ovennevnte standpunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi vært på Nemo og det var kjempekjekt , han koste seg veldig han...Det at filmen var spennende gjodre at han klarte å beholde interessen :P

Det var mange små barn der , og noe grining og noen som måtte forlate salen, men det må man som sagt lenger oppe regne med når det er en barnefilm :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette blir litt krasst men hold så små barn UNNA kinosalen!  

Jeg tviler sterkt på at de fleste som er så små har noen særlig glede av å sitte inne i mørkre i over en time for å se film.

som en annen sa: hvorfor skal alt gjøres med en gang? Vent til ungen er stor nok, rundt 4 pleier å være ok.

Er faktisk helt enig her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kino med en som var nesten to, og han koste seg veldig. Han hadde sett filmen før hjemme (10-15 min hver kveld som barnetv) og kjente nok igjen en god del. Det eneste jeg kan tenke meg er at det kan bli litt vel lenge å sitte i ro i 1,5 time, så kanskje gå på filmer som er litt kortere.

Barneforestillinger går på ettermiddagen, og da er det lov å ta med barn. Evt. voksne som blir forstyrret er der under forståelse av at det er en barneforestilling. Hvis ungene slår seg helt vrange, tar da vel foreldrene dem med ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm..det er nå ikke alltid vi voksne går frivillig på kino heller. Selv om vi ikke akkurat griner høylytt. Man må jo prøve før man vet om dette passer..ungen kan jo ha en dårlig dag. Trenger ikke være forldrene som tvinger barna til å gå på kino, kanskje det motsatte :wink:

Går man på barnekino så bør man forvente litt "støy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅ en 2-åring på kino? Jo - fordi foreldrene mener h*n må det! Et så lite barn har ikke noe uttrykkt ønske om en slik opplevelse. De aller aller fleste har heller ikke noen stor glede av å se film i en kinosetting.

I stedet for å se utelukkende på alder, bør man se ann sitt eget barn, enkelt og greit. :Nikke:

Så kan vel foreldrene, som kjenner barnet sitt best, få avgjøre om de tror barnet vil ha glede av det.

En på 2 1/2, som er glad i film, kan synes det er veldig gøy på kinoen, mens en 4 åring kan sitte ved siden av og sutre. Det er ikke bare alder det kommer ann på, men hvordan barnet er.

Hvorfor MÅ en 2-åring på kino?
Kanskje de har lyst å gjøre noe hyggelig sammen, hele familien?! Det kan jo faktisk være 2 1/2 åringen kommer til å kose seg! (Det gjorde min, på den alderen).

Og - ikke minst: hva skal man utsette barn for!  

Synes du får det til å høres ut som om det er egoistisk, og dårlig gjort av foreldrene og ta barnet med.. :forvirra: Mener du virkelig det?!! :roll::forvirra:

Mitt barn har i alle fall aldri tatt skade av å bli "utsatt" for en kino! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt sagt Naken :-)

vi koste oss i hvertfall alle sammen , mor tre barn og mormor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler ikke om at barn er en "plage" det handler om hva man kan forvente av barn. Og - ikke minst: hva skal man utsette barn for!  Hvorfor MÅ en 2-åring på kino? Jo - fordi foreldrene mener h*n må det! Et så lite barn har ikke noe uttrykkt ønske om en slik opplevelse. De aller aller fleste har heller ikke noen stor glede av å se film i en kinosetting.  

Hvorfor er det å ta med barn på kino å "utsette dem for noe"? I min verden er felles opplevelser sammen med foreldrene sine positive ting. Når jeg tar med sønnen min for å se Nemo er det litt fordi jeg har lyst til å se filmen selv, og litt fordi vi antagelig skal gjøre det sammen med en litt eldre gutt som sønnen min synes det er veldig stas å være sammen med, men mest fordi jeg har lyst til å ha en fin stund sammen med sønnen min. Vi har mange andre fine stunder også... på skitur i hagen, på barnebondegård, mens vi maler eller baker. Lesestund i sofaen..

Men hvorfor mener du barn ikke skal på kino?!

Jeg tar ikke med sønnen min på kino hele tiden, men jeg synes det er en positiv ting å "utsette" barnet mitt for kultur. Både fordi jeg synes det å se filmer/teater/gå på konserter/utstillinger gir barn (som voksne) nye inntrykk. Men også fordi jeg tror det er sunt for å barn å bli tatt med på ting. Å få være med i samfunnet de også. Det er slik de lærer de sosiale reglene for hva man gjør og ikke gjør. Jeg har tatt med sønnen min og gått fra arrangementer fordi han er lei og slår seg vrang. Det ligger i kortene at man må gjøre av og til når man har med barn.

Jeg kan leve med å beskyldes for "barneuvennlighet" pga ovennevnte standpunkt!

Jeg mente ikke å beskylde deg personlig for barneuvennlighet. Men av og til synes jeg det norske samfunnet er barneuvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...