Gå til innhold

Donnas dagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Da jeg var liten så hadde jeg en bok. Den het "Ser deg siden Donna" . Den handlet om en gutt som hadde sånn lyst på en hund. Og det hadde jeg også av hele mitt hjerte. Og så ble det sånn da - at han fikk en lundehund valp. Donna het den. Men han var ikke snill med den. Og det var ikke sånn som han trodde å ha hund/hvalp. Og mammaen hans hun var gravig og fikk baby, og de hadde ikke tid til hvalpen. Men dette forstod ikke jeg da. Jeg bare fikk med meg at de en dag bestemte at de ikke skulle ha hunden lenger, og så fikk noen slektninger den. Og jeg husker det var så grusomt !!!! At han ikke fikk ha hunden sin. Ser deg siden Donna - sa han ....... og det var så trist :( Det jeg ikke forstod var jo at det faktisk var bedre for hunden å komme til noen som hadde tid til den, Og at gutten var slem mot den. Dette oppdagde jeg først da jeg som voksen fant denne boken og begynte å lese den igjen. Da såg jeg tingene med andre øyner..

Iallefall - ser deg siden Donna - noe jeg husker godt .......

I hverdagsliv på Tv2 for en del år tilbake - var det ei som het Donna. Ei lys og blid sykesøster. Hun døde i en bilulykke, og det var kjempetrist og tragisk. Da bestemte jeg at jeg en gang skulle ha en hund som het Donna. Slik har det ikke blitt, og slik kommer det vel ikke til å bli (dårlig klang i det), men jeg kan iallefall "hete" det en stund . :wink:

Det finnes en sang som heter Dona Dona- av Joan Baez. Den har alltid mamma gått og nynnet på, og jeg nynner på den selv, den er trist - men vakker melodi.

Så Donna betyr noe for meg ....

Jeg lurer på hva Donna betyr sånn egentlig jeg, kan sikkert finne ut av det på nettet.

*synge til Aicha* - nydelig den sangen der.

Jeg er trøtt, og skal snart ta kveld. Jeg gleder meg til å sove. Håper jeg får sovet lenge i morgen. Jeg har sovet forferdelig lite to uker nå. Jeg trenger mer søvn enn det. Men det er ikke alltid det er så lett å sove. Og noen ganger så er det så masse i kroppen at man ikke greier det. Eller tanker i hodet. Nå har jeg greid å få bort de fleste tankene. Det stemmer nok det man sier om at tiden leger alle sår. Men det kan virke ufattelig noen ganger. Man må bare lide seg gjennom det tror jeg. Og så hjelper det å ha noe å se frem til - et slags lys i enden av tunellen - noe som kan virke som et anker og hindre at man driver helt bort.

Jeg skal gjøre noe neste helg. Hvis jeg tør, hvis jeg ikke ombestemmer meg. Noe som kan være bra for meg, men som kan ende opp med å ikke være så bra hvis jeg er uheldig. Jeg må tenke litt iallefall. Søke råd noen steder, det har jeg foresten allerede gjort ....

Og jeg skal ta solarium. Det trenger jeg. Det hjelper på selvfølelsen. At jeg føler meg litt bedre.

*høre dreamer deciever med judas priest*

Snart skal snille jenter legge seg. Jeg vasket gulvene i dag og skiftet på sengen. I morgen så må jeg vaske opp. *flink* .... Det var på tide. Jeg har ikke orket å løfte en finger her på en lang stund. Men man ser ikke rotet når man har hodet andre steder- eller- man fortrenger det kan man vel si. Det er ikke plass til alt inni et hode på en gang. Selvforsvar. På jobben så fortrenger jeg også rotet - når det er travelt og mer enn nok å gjøre på andre områder.

Man må prioritere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Donna

Jeg sov lenge i dag, og det trengte jeg. Så gikk jeg ut for å se på klær - men fant ikke noe :-? Det er altid sånt. Dvs jeg fikk kjøpt ei bukse, men ikke genser som jeg egentlig såg etter. Jeg er alltid sånn at jeg kjøper ikke når det er på salg - for jeg vet jeg egentlig ikke har råd. Men så når det ikke er på salg - så må jeg ha noe - og så må jeg kjøpe det til full pris.

Jeg skulle være så flittig i dag, men så gikk dagen kjempefort. Jeg skal ut i kveld, og har brukt en evighet på å stelle meg. Nå må jeg se om jeg greier å få i meg noe å spise. Det har vært så som så med matlysten i det siste. Det eneste som kommer utav det som er positivt er at jeg muligens går ned noen kg :wink: Og det hadde passet meg utmerket.

Jeg håper kvelden blir kjekk og at jeg får danset og svingt meg litt. :perebrus::hoppe::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg hadde det kjempekjekt! Men jeg har sovet alt for lenge, kommer sikkert ikke til å greie å sove i natt !!

I dag skal jeg lage den maten jeg tenkte på å lage i går men som jeg ikke lagde.

Her skinner solen og det er aldeles nydelig ute !!!! Men jeg har en del å gøre inne .......ååååååååh det er deilig med sol !!! får så lyst til å sole meg jeg når det er sånn ...men det er for kaldt til det ennå da ...

Jeg lurer på hva slags klumper man skal kjenne etter i brystene jeg når man går på hormonprevansjon. Det er jo klumper der inni uansett. Men hvem vet om de skal være der eller ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Så var det kveld igjen. Sitter og gruer meg til en ny uke. Jeg føler at helgene er så alt for korte. man får liksom ikke slappet nok av - eller gjort nok av det man vil.

Fikk endelig tatt oppvasken som hadde stått en uke. Og vasket klær.... det var på tide. De som hang på stativet hadde hengt der siden før alt ble annerledes. Det var på tide å få tatt de ned av stativet. Nå kommer snart nye klær opp - så gjenstår det å se hvor lenge de må henge.

Huff, jeg begynte å tenke da jeg stod i oppvasken. Hørte på Scooter - må ha musikk når jeg jobber. Og jeg ble så melankolsk av den musikken - for den minnet meg om noe .....så begynte jeg å tenke mere. og så ble jeg rett og slett litt trist og lei meg. Huff.

Skulle ønske jeg visste hva fremtiden ville bringe

at jeg så hva som kunne gå galt

så jeg kunne styre unna

og slippe å gå på tryne.

Skulle ønske jeg visste hva fremtiden ville bringe

så jeg visste når jeg skulle satse

og hva jeg skulle satse på

for å få ro og glede i livet.

skulle ønske jeg visste hva fremtiden ville bringe

så jeg visste hvem jeg skulle leve den med

at det ble en å leke med blant dyner og laken

og støtte hverandre i medgang og motgang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Håper det ikke blir så ille som du tro med en ny uke.

Håper ting blir bedre for deg!

Vet hvordan det er å være i en lei periode, har lenge vært i det selv, men nå snur heldigvis tingene.

Vet det ikke hjelper å høre akkurat nå, men det blir bedre :)

Sov godt da.

Klemmer fra Fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Takk for hilsen Fisk :)

Jeg var i bedre humør i dag, men jeg var trøtt. Det er så dumt når man rangler for da er det liksom håpløst å sove når man legger seg om kvelden før man skal på jobb. Så det ble ikke mange timene. Atpåtil så ringde telefonen midt på natten - igjen - men denne gangen så fikk jeg undersøkt nummeret ....ingen jeg kjenner .. huff, jeg vil ha meg frabedt telefoner om natten.

Nå sitter jeg og ser på en haug med klesvask. Jeg burde langt sammen det som henger på stativet også. Om et par timer har jeg en turavtale. Har bare godt av å komme meg ut og gå litt.

Det har vært nydelig sol i hele dag, men det er litt kaldt. Jeg fryser så lett ....brrrrrrr......

Skulle på posten i dag og kjøpe sånn eske til å sende noe av gårde i .....men så hadde jeg lagt lommeboken hjemme, så det gikk jo ikke. Noe jeg har visst lenge jeg må få av gårde - men som jeg bare ikke har taklet å ta stilling til. Noe i meg vil ikke - noe annet i meg vet at jeg må ....Så planen nå er å prøve å få det gjort etter jobben i morgen.

Du og jeg fikk kontakt

knyttet bånd

noe som ble et forhold.

Vi delte glede

nøt hverandres kroppen

tett sammenslynget

Ting kunne vært bedre

vi innser det nå

feilene vi gjorde, og tingene vi ikke gjorde.

Men vi hadde noe sammen

og vi hadde hverandre

i denne store verden.

Trodde alt var trygt

at det skulle være sånn

til slangen kom til paradis

Til fristelsen ble stor

man måtte prøve og se

og vraket det som var

Det som var tryggheten

ankeret i livet

Og man lærte at det var dumt

Nå er tankene i fortiden

det som var

og som man levde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

Det var deilig med en tur, men det ble mørkere før vi hadde trodd. Litt ekkelt å gå i skogen når det er mørkt :-? Og når man er kjempepyser :oops: *ler*.....

Jeg funderer på hvorfor ikke signaturen virker jeg. Har lagt til - men så kommer den ikke med på de innleggene jeg skreiv før. Hvis det ikke bare er tilfeldig da. Skal ta og teste ut litt.

På lørdag skal jeg gjøre noe som jeg har tenkt på lenge, men ikke turd. Jeg håper bare ikke jeg angrer etter på Akuratt nå så er jeg spent. Og jeg vet at flere er spent. Men jeg regner med at det går bra. Jeg kan ikke være negativ hele tiden ...iallefall så er det et stort skritt for meg, jeg er spent.

Jeg prøver å få lastet ned sangen Monsoon med Robbie williams - men det ser ut til å være helt håpløst !! Den står bare i kø, eller så skjer det ikke noe :-? Synes Kazaa Lite er tregt noen ganger ja ...

Nå skal jeg se på oppussnigsprogram på tv 2 .. gleder meg - kan hende jeg får noen tips ....liker sånne programmer jeg... Og så klør det litt i fingrene etter å etablere meg også ...pusse opp sammen med noen jeg er glad i ... skape en fremtid sammen ....

men nå begynner det ...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

det er gøy å pusse opp sammen ja..

jeg og dama har pusset opp nesten hele leiligheten selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Det er gøy ja - men *ler* - jeg er glad jeg ikke står der som de står nå - for det var MYE værre enn jeg hadde trodd. :o De må nesten bygge det opp igjen ....såg for meg maling og pynting jeg bare *ler' :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt

Når man har pusset opp et helt hus, er det ikke gøy lenger. Jeg er lei av oppussing...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Var igrunnen morsomt det programmet i går. Hun søte lille bondinen som stod der og syntes synd på seg selv som frøs - men som ikke kunne kle på seg varmere klær for hun ville ikke skitne ut genserene !! :ler: Lurer på hva hun trodde hennes oppgave ble jeg :-? ..... sikkert å stå og peke si hva kjæresten skulle gjøre. :ler: Huffa meg ...

Nei det er nok mye jobb - men sikkert gøy også - selvsagt om utgangspunket er bedre enn det de hadde ..

I dag har det vært en ok dag. Sol og deilig. Skal på trening i kveld, har ikke mye motivasjon - men bør komme meg avgårde likevel. Har ikke brukt tid på meg selv på noen uker nå. Man kan ikke la seg selv forfalle. Har planer om å fikse på håret mitt også. Lurer på om jeg kan få broren min til å komme og hjelpe meg - burde skaffe meg noen veninner som kan gjøre sånt - men veninner vokser ikke på trærne ..... og når man er litt pyse- så finner man de ikke heller ...

Jeg skal ta tidlig kveld er planen - jeg har over lengre tid sovet for lite - så det kjennes som om jeg ikke får nok søvn i det heletatt lenger. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Skal si det var godt å trene litt! Fikk skikkelig kjørt oss, og svettet masse, hardt når det stod på - men utrolig deilig når man er ferdig og har strukket ut og fått dusjet. :)

Nå ser jeg på CSI, den er knallgod den serien der. men litt vemmelig noen ganger.

I din verden vil jeg være

søke trygghet i din favn

Ligge hud mot hud om natten

mens man nynner samme sang

En sang som aldri ender

med toner opp og ned

en sang man aldri glemmer

to elskende i fred

Jeg gir av hele meg til deg

og trenger også få tilbake

To sjeler samme tanke

vi er ett, ikke lenger to.

Lukker øynene så fredfullt

med hodet på din skulder

dine armer holder rundt meg

sammen kan vi skape under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Deilig sol i dag også. Kjenner det er så deilig med lys og varme !!!

Jeg trenger massasje! Jeg er vond og sår i ene skulderen min. Har prøvd og gni og kna selv - men det kjennes ut som om det er et åpent sår inni der.

Tenker på måter å tjene penger på .... orker ikke ha to jobber, og har heller ikke tid til det - men å få noen ekstra kroner å rutte med i månden hadde ikke vært så dumt. Jeg har noe i tankene - eller - ikke i tankene egentlig , men jeg hadde sagt ja om det ble aktuelt.

Kanskje jeg kunne fått solgt noen malerier .....men da må de rammes inn først - og det koster også ...så da er jeg like langt ...

jaja ...hm ... håper nesten jeg blir spurt jeg ...

I dag så fikk jeg bort noe som har ligget over meg - eller vært her. Noe jeg ikke greide få bort før. Nå er det vekk - ikke lenger en del av meg - ikke lenger noe jeg trenger tenke på ...... men jeg greier ikke å se det gode i det - faktisk så må jeg bare la være å tenke på det - for det blir bare vondt.

Jeg tror det er bra å gjøre seg ferdig med ting- ikke bare prøve å late som ingen ting ...Men jeg vet at jeg har en tendes til å fortrenge ....det har jeg gjort noe mennesker rundt meg har dødd ...da bare slutter jeg å tenke på de - de er liksom ikke der mer .-.... og om jeg tenker på de - så føles det ennå som om de er her og at alt er som før .... Jeg greier ikke å tenke at den og den er DØD - at jeg ALDRI KOMMER TIL Å SE DE MER - det er for vondt - da bare lar jeg heller være å tenke ...

slik er det liksom litt nå også - noen ting bare lukker man hjernen for og prøver glemme har skjedd. Er ferdig med å holde på følelsene som klorte seg fast.

når noe er borte - ikke er mer - da gjelder det å stille hodet inn på å gå videre ...

Nå skal jeg ta kveld ....føler det er noe jeg skulle huske å gjøre - men jeg husker det ikke ....hehe huff ..

er skikkelig støl etter treningen i går - burde trene litt i kveld også - men tror jeg står over...det er Auu !! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Donna! :P

Velkommen til "D-gjengen"! Fint å ha deg her!

Håper du får en kjempefin helg!

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

hei :) Takk for koselig hilsen i dagboken min

Nå er det langt på dag og jeg stod opp for ikke mange minutter siden. Denne natten ble urolig. Fyllt av forvirrende drømmer med innhold fra virkeligheten - bare at det var forverdelig forvrengt. Og så var jeg dum nok til å ligge og tenke på ting jeg ikke burde tenke på før jeg sovnet. Det virker som om man kan fortrenge, men man kan ikke slette ting fra minnet selv om man prøver. Og det dumt når all giften velter frem når man ligger og sover og er sårbar og ikke kan gjøre noe med det for å komme unna. Da er man på en måte fanget og tvunget til å gjennoppleve ting som smerter. noen ganger våknet jeg, men når jeg sovet så fortsatte drømmene i samme sporet. Dette er en vondt dato også. Men det nytter ikke å tenke sånn - det vet jeg. Hadde bere behov for å få det ut. Skulle ønske denne natten hadde blitt god og fredelig for jeg hadde så sårt trengt det.

I dag må jeg få gjort noe her hjemme, rydde og støvsuge tror jeg. Og så må jeg dusje. Klippet håret her om dagen og det ble ikke helt som jeg ville. Men man får håpe på at det vokser ut igjen.

Jeg får kanskje besøk av broderen i kveld, venter på nærmere beskjed.

Noen ganger når man treffer folk igjen etter noen år - så har de forandret seg masse. jeg er nok en av de som har forandret meg. Likevel så er det mange jeg aldri har noe ønske om å møte igjen. For jeg vet ikke hvordan jeg skulle oppført meg da. For jeg er ikke lenger den Donna de kjente- eller - jo, inni meg så er jeg noen ganger det. Og jeg er redd jeg ville glidd tilbake i det sporet, ikke greid å vise styrke og at jeg har vilje. Ville vel blitt den da kunne le av og plage. Og den gleden vil jeg ikke gi de.

Det er så viktig at man har gode mennesker rundt seg.

Nei nå har jeg filosofert nok. Skal sette på noe musikk, og finne frem støvsugeren, og så må jeg få litt orden i rotet mitt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg har fått sånne tørre vaskekone hender :-? burde sikkert ha hansker på når jeg vasker. Må se om jeg finner en god håndkrem og prøve å redde de. Huffa meg ....

Det irriterer meg nå jeg prøver å laste ned sange -og så er de kødda med!! Enten så er de tomme midt inni, ellers så kommer det fæle lyder.

Shut Up er en sånn sang, og My immortal - den nye - de er håpløse å få. :-( :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Donna

Nu har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før, og det var gøy! :sjarmor: Timene fløy utrolig fort. Nå er jeg fornøyd, men så spørst det hva jeg er når jeg får litt tid å tenke. Men gjort er gjort, og jeg er veldig spent..... :wink:

Takk for donna sangen, Lurven :)

Hvordan har du fått lastet de ned KV?? Jeg prøver på kazaa lite - men der får jeg bare masse fæle lyder når de begynner å synge- eller sangen er tom. :-?

Hjelpe meg så fort denne dagen har gått !!! nesten skremmende! Føler på en måte at jeg ikke har fått noe utav den - men det har jeg jo likevel.

Ingen som vil chatte????? bare meg på kg chatten i kveld.

Og så tenker jeg på en som tenker på meg som jeg vet at er litt bekymret men som ikke har grun til bekymring. Bare så det er sagt. Alt er i den skjønneste orden - sålangt.

har så lyst å skrive mer om hva jeg har gjort *ivrig som et barn* - men tror jeg lar det være *ler* ...må prøve å passe litt på hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt

Hei du, Kveldsvisitt kom nettopp hjem fra fest. Tror jeg lastet de ned fra DC++, men bare si ifra, så kan du få de fra meg !! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...