Kattugla Skrevet 26. november 2012 #61 Del Skrevet 26. november 2012 Ja det er jo greit nok det, at man skal snakke om arv. Men å klage over at man "bare" får 10.000 kr som TS skriver syns jeg er ugreit. Jeg synes ikke det, fars samboer har praktisk sett allerede fått halvparten av hans verdier (noe hennes sønner nyter godt av), mener du at i stedet for å undersøke sine rettigheter og høre med sin far, bør TS "slippe" denne kvinnen og hennes voksne sønner foran når det gjelder resten også? Fordi det er "ugreit" å ta det opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #62 Del Skrevet 26. november 2012 Du har ikke krav på arv etter besteforeldrene dine, og så lenge faren din ikke er i ferd med å legge lokket på kista (vil regnes som dødsdisposisjon og utløse arvebestemmelser) eller sitter i uskiftet bo, så kan han gjøre nøyaktig hva han vil med pengene og verdiene sine. Brenne det, bruke det på luksus, gi det bort. Anonym poster: b6860c6bf12cacdd4ca9c1fd8f0e1e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blixkrieg Skrevet 26. november 2012 #63 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg synes ikke det, fars samboer har praktisk sett allerede fått halvparten av hans verdier (noe hennes sønner nyter godt av), mener du at i stedet for å undersøke sine rettigheter og høre med sin far, bør TS "slippe" denne kvinnen og hennes voksne sønner foran når det gjelder resten også? Fordi det er "ugreit" å ta det opp? Jeg syns faren til TS får gjøre akkurat det han vil uten at TS skal bli fortvilet over hvor mye midre hun kommer til å få i arv. Snakk om de tingene som betyr noe, barndomshjemmet,hytten og undersøk gjerne rettigheter men lag minst mulig problem ut av det. Jeg vet at jeg hadde blitt utrolig lei meg hvis mine barn begynte å mase om arv og summer lenge før jeg var gått av med døden. Syns altfor mange maser og lager problemer av arven. Min mors familie snakker ikke sammen lenger pga arv og sånt er altfor trist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 26. november 2012 #64 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg syns faren til TS får gjøre akkurat det han vil uten at TS skal bli fortvilet over hvor mye midre hun kommer til å få i arv. Snakk om de tingene som betyr noe, barndomshjemmet,hytten og undersøk gjerne rettigheter men lag minst mulig problem ut av det. Jeg vet at jeg hadde blitt utrolig lei meg hvis mine barn begynte å mase om arv og summer lenge før jeg var gått av med døden. Syns altfor mange maser og lager problemer av arven. Min mors familie snakker ikke sammen lenger pga arv og sånt er altfor trist. Barndomshjemmet, hytten etc er jo inkludert når folk snakker om arv i denne tråden! Arv handler om mer enn kroner og øre på konto. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolf Skrevet 27. november 2012 #65 Del Skrevet 27. november 2012 Det enkleste er at du snakker med faren din og dine bekymringer rundt arven. Dette burde han ta som en mann uten å bli fornærmet over at du bringer dette opp. For alt du vet kan det hende han har skrevet testamente alt, slik at det ikke skal bli rot ved hans bortgang. Slike saker er jo en fordel å ta en prat på mens man er i livet. Ingen vet hva morgendagen bringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå